Citat:
Ursprungligen postat av
meii
Det har jag full förståelse för, även jag har författat dödsannonser men det jag tycker är lustigt och varför jag reagerar är för att andra här har skrivit att det finns 3 dödsannonser men jag ser inga, utan endast deras namn och när de är födda och avlidna samt att man kan beställa blommor 🤔
Det var nog en liten missuppfattning. Dom finns med på Fonus men bara med blommor än så länge.
Den/dom som såg att dom var med på Fonus tog kanske för givet att dödsannonserna fanns där med och kollade inte längre än att dom fanns med på Fonus.
Det brukar ju vara så att finns dom med på Fonus finns mer som dödsannonser, minnesida där man kan skriva en hälsning och ge en gåva.
Men alla har inte en dödsannons heller. En dyr kostnad som man kanske vill undvika eller så vill man inte ha någon.
Känner till flera som inte hade någon dödsannons. Fler och fler skippar dom numera.
Priser 2010: En dödannons som är 115 mm hög - en vanlig storlek - kostar 4 500 kronor i DN, i Östersundtidningarna 4 300 kronor, och i Västerbottenskuriren 3 000.
https://sverigesradio.se/artikel/4187349