Citat:
Ursprungligen postat av
Plukke
Jag förstår helheten att man kan se till att fler tjejer väljer mansdominerade yrken såsom ingenjör. Men var är insatsen att få fler killar att jobba inom äldreomsorg eller sjuksköterska samt lärare?
Jag ser inte så många SVT inslag om hur man skall få fler män att vilja jobba inom kvinnodominerade yrken.
Däremot ser jag många insatser att få män att bli kvinnor (transsexuell)
Jag tror att tanken är att får du in kvinnor på dessa poster så kommer män tvingas att söka sämre arbeten så som städerska och undersköterska så att ingen insats vore nödvändig. Lite svårt att sälja in vårdyrket till män också hur hade du själv marknadsfört det till dig själv?
Tänker mig en reklamfilm med upplyftande musik sju män av olika nationaliteter och diffus könstillhörighet går i slow motion mot kameran i en sjukhusmiljö iklädda undersköterska vårdkläder
Voiceover börjar från en av männen för att inleda en intervju med Bengt Åkesson 39 från Närke
"Att börja byta blöja på en dunder dement down syndrome det första man gör på morgonen är ofta ett enormt åtagande men det är skönt att efteråt få ta en för långtgående rast med kollegorna med TV4 reklamteve igång på för hög volym och prata en massa kärringskvaller. Jag röker ca tre paket Blend i veckan"