2024-04-08, 02:32
Medlem
Inte för att vara elak men de flesta kvinnor inom IT är duktiga på snacka men de är jäkligt dåliga på att leverera resultat. Stött på flera UX:are de är ständigt på events håller föredrag och snackar om snygg design men de bidrar med nada i värde till bolagen. Men lika väl har man dessa.

Tjejer som utvecklar är samma sak. Mycket snack och de alltid en själv eller annan kollega som fixar koden eller löser problemen som de blir tilldelade.

Har jobbat inom IT i flera år och aldrig stött på en bra/produktiv kvinna i denna bransch och så fort de gör något så går de in i väggen.

De ofta projektledare men de förvirrar mer än hjälper teamen. De får roller som SDM men samma sak där de förstår inte riktigt hur tekniken fungerar och rör ihop uppgifterna vilket oftast resulterar i en sur kund.

Idag ser man allt fler kvinnor som lägger upp allt möjligt på sociala medier om hur duktiga du är. Men gör du stickprov genom att ställa en rak tekniskfråga till dom så förvänta dig inga svar.
Citera
2024-04-08, 03:58
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Jag förstår helheten att man kan se till att fler tjejer väljer mansdominerade yrken såsom ingenjör. Men var är insatsen att få fler killar att jobba inom äldreomsorg eller sjuksköterska samt lärare?

Jag ser inte så många SVT inslag om hur man skall få fler män att vilja jobba inom kvinnodominerade yrken.

Däremot ser jag många insatser att få män att bli kvinnor (transsexuell)

Jag tror att tanken är att får du in kvinnor på dessa poster så kommer män tvingas att söka sämre arbeten så som städerska och undersköterska så att ingen insats vore nödvändig. Lite svårt att sälja in vårdyrket till män också hur hade du själv marknadsfört det till dig själv?

Tänker mig en reklamfilm med upplyftande musik sju män av olika nationaliteter och diffus könstillhörighet går i slow motion mot kameran i en sjukhusmiljö iklädda undersköterska vårdkläder
Voiceover börjar från en av männen för att inleda en intervju med Bengt Åkesson 39 från Närke
"Att börja byta blöja på en dunder dement down syndrome det första man gör på morgonen är ofta ett enormt åtagande men det är skönt att efteråt få ta en för långtgående rast med kollegorna med TV4 reklamteve igång på för hög volym och prata en massa kärringskvaller. Jag röker ca tre paket Blend i veckan"
Senast redigerad av hydrol 2024-04-08 kl. 04:00.
Citera
2024-04-08, 04:29
Medlem
Pungsvings avatar
Därför att samhället måste producera fler saker av högre värde för att staten ska få in stålar att omfördela till muslimerna.
Citera
2024-04-08, 04:33
Medlem
Citat:
Jag förstår helheten att man kan se till att fler tjejer väljer mansdominerade yrken såsom ingenjör. Men var är insatsen att få fler killar att jobba inom äldreomsorg eller sjuksköterska samt lärare?

Jag ser inte så många SVT inslag om hur man skall få fler män att vilja jobba inom kvinnodominerade yrken.

Det viktigaste för woke-vänstern (S)(V)T är att förmå vita kvinnor att föda ännu färre barn.

Hur samma personer aktivt skiter i förtryck och kvinnodiskriminering mot invandrarkvinnor som genom våld ska tvingas föda massor med barn åt klanen bevisas av att Kakabaveh blev utfryst av den egna vänstern när hon ville ha mer jämlikhet för invandrarkvinnor.
Citera
2024-04-08, 07:21
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:

Jag tror inte det finns någon plan för en positiv bild av män. Normal manlighet räknas som negativt.

Med normkritik, kvotering, marknadsföring och social ingenjörskonst försöker man dock få kvinnor att göra klassiskt manliga saker.

Resultatet är ofullständigt, men politiken bidrar sannolikt till ökade polarisering och minskat barnafödande.
Citera
2024-04-08, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Jag tror inte det finns någon plan för en positiv bild av män. Normal manlighet räknas som negativt.

Med normkritik, kvotering, marknadsföring och social ingenjörskonst försöker man dock få kvinnor att göra klassiskt manliga saker.

Resultatet är ofullständigt, men politiken bidrar sannolikt till ökade polarisering och minskat barnafödande.

I Japan har man också problem med minskad barnafödande. Hur förklarar man det?
Citera
2024-04-08, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hydrol
Jag tror att tanken är att får du in kvinnor på dessa poster så kommer män tvingas att söka sämre arbeten så som städerska och undersköterska så att ingen insats vore nödvändig. Lite svårt att sälja in vårdyrket till män också hur hade du själv marknadsfört det till dig själv?

Tänker mig en reklamfilm med upplyftande musik sju män av olika nationaliteter och diffus könstillhörighet går i slow motion mot kameran i en sjukhusmiljö iklädda undersköterska vårdkläder
Voiceover börjar från en av männen för att inleda en intervju med Bengt Åkesson 39 från Närke
"Att börja byta blöja på en dunder dement down syndrome det första man gör på morgonen är ofta ett enormt åtagande men det är skönt att efteråt få ta en för långtgående rast med kollegorna med TV4 reklamteve igång på för hög volym och prata en massa kärringskvaller. Jag röker ca tre paket Blend i veckan"

Ja för inte fan kommer dessa VD kvinnor ta in fler män.

Så egentligen kan man säga att etniska svenska kvinnor har det jävligt bra oavsett bransch? Finns ju kvinnor idag som får jobb som lastbilschaufför såväl bli nästan statsminister.

Vill däremot ett företag gå med vinst och prestera set man tydligt att det är väldigt få kvinnor i ett bolag än möjligtvis ägarens fru/sambo. När det handlar om avancerade arbetsuppgifter ser man också att kvinnor försvinner. Finns det tex en kvinnlig pilot ens? Undra varför.
Citera
2024-04-08, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Inte för att vara elak men de flesta kvinnor inom IT är duktiga på snacka men de är jäkligt dåliga på att leverera resultat. Stött på flera UX:are de är ständigt på events håller föredrag och snackar om snygg design men de bidrar med nada i värde till bolagen. Men lika väl har man dessa.

Tjejer som utvecklar är samma sak. Mycket snack och de alltid en själv eller annan kollega som fixar koden eller löser problemen som de blir tilldelade.

Har jobbat inom IT i flera år och aldrig stött på en bra/produktiv kvinna i denna bransch och så fort de gör något så går de in i väggen.

De ofta projektledare men de förvirrar mer än hjälper teamen. De får roller som SDM men samma sak där de förstår inte riktigt hur tekniken fungerar och rör ihop uppgifterna vilket oftast resulterar i en sur kund.

Idag ser man allt fler kvinnor som lägger upp allt möjligt på sociala medier om hur duktiga du är. Men gör du stickprov genom att ställa en rak tekniskfråga till dom så förvänta dig inga svar.

Jag ser det inom spelbranschen att rätt många kvinnor där inom UX som är medlemmar i diverse kvinnliga nätverk (varför alla dessa jävla nätverk för kvinnor!!??) där man också vill prata om att det är tex männens fel spelbranschen ser ut som den gör bestående av män.

Fritt fram att skapa ett Counter Strike med kvinnliga spelkarsktärer. För visst har USA kvinnliga soldater som infinner sig nu i Irak ?
Citera
2024-04-08, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck

LinkedIn är deras sätt att visa upp "resultat" ser ju bara en massa kvinnliga projektledare inom IT som är på events men inte visar upp vad de kan rent tekniskt.
Citera
2024-04-08, 09:51
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
I Japan har man också problem med minskad barnafödande. Hur förklarar man det?

"Orsaken till de låga födslotalen är flera. Till de mindre kontroversiella förklaringarna hör de japanska kvinnornas egna karriärer."
https://www.dagensps.se/investerardy...for-lite-barn/

Så förklaringen är på samma tema skulle jag säga, kvinnor ska göra karriär istället för att fokusera på att skaffa familj.
Citera
2024-04-08, 11:17
Medlem
rotebro-hasses avatar
Fler kvinnor leder till lönedumpning. Särskilt om de avancerar till team chef . Sedan när de sjukskriver sig (det gör de alltid så fort Go-live närmar sig för ett IT-projekt) så tar man in indiska konsulter med löner runt 42 tkr.

Detta leder ochså till lönedumpning

Alla män med itskills brukar bli konsulter och köra eget. Det ger mer betalt.
Citera
2024-04-08, 13:46
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Det är väl iallafall männens fel om de inte innebär bra relationer där det kan bli familjebildning.
Ja men så är det. ALLT är männens fel. ALLT. Håller helt med dig. För mycket feminism=männens fel, för lite feminism=också männens fel. Dåligt väder=männens fel. Japp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in