Citat:
Ursprungligen postat av
Anatoliy
Ni vet säkert att för att komma runt Postnord och polisens insatser mot knarklangning så har marknadsplatserna infört en "dead drop"-funktion. En dead drop, "DD", är att båda parterna kommer överens om en plats att placera föremålet på. Istället för att posta droger i brev så går en langare ut till en park och lägger knark under en bänk eller dylikt. Dessa dead drops kan placeras överallt, i kyrkan, inne på restauranger, i blomkrukor, lekplatser, överallt! En gång beställde jag 10g magisk svamp från FS4 och efter typ 3 timmar så hade jag fått koordinater som jag slog in på Google Maps och fick fram en plats som jag gick till och där låg det, rätt så öppet.
Jag knarkar inte längre så jag frågar mest för nyfikenhet. Hur vågar man lägga droger på en lekplats? Tänk om personen som köpt knarket får förhinder och ett barn hinner ta sig dit först och hittar knarket? Eller att köparen hävdar att det inte fanns något knark placerat vid platsen, som om någon hade hittat knarket före.
Vad vet ni om dead drops? Funkar det bra? Vart gömmer folk knarket? Måste man ha bil? Finns det olika "kategorier" av dead drops? Nivåer? Berätta!
Tänker också att man inte bör gå in i detalj på exakt vart det man beställt göms, men det funkar generellt precis så som du minns det med koordinater, bilder etc.
Sen om det blir något problem får man starta dispyt, pengarna hålls ju tills du bekräftat att du plockat upp det och att allt var i sin ordning. Inget jag varit med om själv men man har väl hunnit läsa några sådana exempel där varor saknats och ja då blir det svårt att veta om vendorn ens la ut något till att börja med eller om det slarvades så någon annan hann ta din beställning. Men gör man sin research innan så ser man ju vilka aktörer som sköter det snyggt och vilka som slarvar, och de som slarvar/scammar blir inte kvar länge på sidorna eller lär ju tappa kunder i rask takt i alla fall. Sen som med posten eller drogmarknader generellt finns det ju aldrig någon 100% garanti på att du får det du betalat för, går inte att komma ifrån att oseriösa aktörer dyker upp då och då, men tycker DD generellt funkar bättre än posten just nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
swimp78
Kanske dumt att svara generellt på var folk gömmer droger.
Det jag tänker, med tanke på webbshopparnas problem med klantiga packare som gör tabbar, stjäl eller liknande det krävs ju att det är rätt bra "springare" som lägger ut sakerna. Och att lägga ut droger, och fota platsen, utan att nån ser - det kräver ju att man varierar sig och är riktigt uppmärksam - och att jag undrar hur duktiga de större aktörerna är på att ha springpojkar som är riktigt skärpta och duktiga på det i längden?
Jo och sen om det är många beställningar som ska droppas samma dag/kväll kanske det slarvas och stressas och droppas mindre bra så viktigt att lägga ner lite tid på att kolla recensioner och feedback på den vendor man väljer. Har skötts snyggt de gånger jag handlat men man har ju läst om några mindre lyckade drop också så klart.