Citat:
Ursprungligen postat av
NOVEMBERSPAWNED
Så män kan alltså använda friskvårdsbidraget till att köpa sex av en thaikvinna? Om båda är med på den dealen förstås!
Ja jag har varit o fått thaimassage några ggr. När jag varit trött i ryggen. Väldigt bra dom ggrna måste jag säga. Det var i städer i Sverige jag var på tillfälligt besök men eftersom jag inte hittat någon där jag bor så har det inte blivit fler ggr. Sex erbjöds aldrig.
Citat:
Ursprungligen postat av
hockex
I teorin kanske men förmodligen kommer någon reagera på hur dyrt det var när man skickar in kvittot.
Enligt skatteverket kan friskvårdsbidraget förutom motionsaktiviteter användas till "olika typer av behandlingar som är avstressande" så om tar det
ad notam så skulle man väl egentligen kunna köpa sex för bidraget!

Men eftersom annan lagstiftning säger att det är olagligt att köpa sex så gissar jag att det nog ändå skulle underkännas!
Det man får göra vid ett besök på en thaisalong (om man även får mer eller mindre avancerad behandling av manslemmen) är att ta kvitto på (eller betala via app om massören och ens företag är ansluten till en friskvårdsleverantör såsom epassi) den "legitima massagen" enligt officiell prislista och sedan betala för den "extra massagen" av vissa manliga kroppsdelar kontant (inte swish – har använts som bevisföring för att sexköp har skett). Jag tror inte heller att massöserna är så intresserade av att skriva ut kvitto på "extratjänsterna" för de vill nog inte ha in dessa i bokföringen och behöva skatta för dessa inkomster ...