2024-04-06, 14:32
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Ralph Lauren: beror på, snackar vi om den klassiska pikén kan det vara i stort sett vem som helst, övriga kollektionen bärs av folk som vill vara lite business-casual och preppy när de inte är på jobbet.

Gant: män som är ointresserade av mode men känner att det inte är förenligt med deras image som mellanchefer att handla på dressman.

Tommy Hilfiger: färgade personer i USA

Lyle & Scott: personer i 15-20 årsåldern som önskar att de vore stekare.

Morris: modeintresserade handelsstudenter

Lexington: folk som önskar att de kunde ha Ralph Lauren

Hugo Boss: lätt överviktiga högre tjänstemän och mellanchefer.

Massimo Dutti: bilförsäljare med invandrarbakgrund, har garanterat billiga läderskor.

Så då är jag en 15-20 år gammal lätt överviktig högre tjänsteman som önskar att jag vore en stekare😀

Men som flera skrivit det är rätt bleka märken som funkar bra i medelklassens livspussl och budget.
Citera
2024-04-06, 14:35
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Mellanchefer stämmer bra. Det är märken som ska passa på äldre killar som inte vill bli sedda som gamla. Det är typiska "för mer" märken som egentligen mest är lätt design och ett marknadsfört märke. Det finns inget särskilt med dem direkt.

Calvin Klein är ju otroligt tråkigt märke. Tommy Hilfiger är ett annat överprisat märke. Hugo Boss är ett typiskt intromärke för småglin.

Många märken är för folk som inte kan visa sig på annat sätt än finklädd, på sånt sätt som när man slutade högstadiet.

Sen kan det vara bra att veta vad produktlivscykel är för något, liksom vad skördning innebär. När du ser kläder säljas i batcher typ 10st för 699kr så är det skördning som pågår. Märket har tappat sitt värde och ska mjölkas ur genom att få de med mindre köpkraft att köpa. Ibland kan man skapa oliga segment för att skydda märket, t.ex. premium, originals, basic, :jeans, etc.

Det kallas bridge fashion, märken som massproduceras till massorna för att de ska kunna differentiera sig. Du borde ha nämnt Michael Kors eller hur fan det stavas och Bvlgvari också som typiskt skit.

Jepp just det med livscykel på ett märke är intressant. Väljer ofta paul Smith och liberty då de i mitt tycke hyfsat lyckats glida bredvid just cyklarna...
Citera
2024-04-06, 14:36
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Gandhi
Haglöfs: Vad jag har läst skall detta märke vara populärt bland kriminella.(Gängkriminella?)

Fjällräven: Bärs väl mest av friluftsmänniskor och naturälskare. Även om de bor i ett större samhälle eller stad.

Northface: Ett statusmärke för folk i allmänhet som vill flasha med dyra kläder.
Tyvärr är det ju bara Fjällräven och The North Face som har fortfarande kvalité på sina kläder.
Citera
2024-04-06, 14:43
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Så då är jag en 15-20 år gammal lätt överviktig högre tjänsteman som önskar att jag vore en stekare😀

Men som flera skrivit det är rätt bleka märken som funkar bra i medelklassens livspussl och budget.
Det där med Hugo boss och överviktiga är mer för att deras kostymer i vanliga svarta märket sitter väldigt bra om man har ett par kilo övervikt, känns som de är klockrent skurna för en småfet tysk gubbe.
Citera
2024-04-06, 14:59
Ralph Lauren purple label funkar nu när det våras.
Citera
2024-04-06, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uzw

Exempel:
Gant bärs av 50-åriga mellanchefer som vill vara stekare.

Märkena:
Ralph Lauren - populärt i många grupper. Stekarvibes. Gillar ej.
Gant - som tidigare beskrivet. Chefer som inte vill handla på dressman.
Lacoste - Har inte sett sedan de vita kardborreskorna på 2000 tal.
Tommy Hilfiger - förortskrigare
Lyle & Scott - yngre som vill ha dyra kläder men får inte dyrare än MQ för mamma
Morris - kids som vill spela rika. Handels.
Calvin Klein - trasiga blondiner/WT
Lexington - ser aldrig
Hugo Boss - förortskrigare
Massimo Dutti - någon annan sa det bra, invandrare som också är försäljare
Björn Borg - medelklasspappa med ny gasolgrill

Citat:
Ursprungligen postat av EmmanuelGoldstein
Jag försöker undvika att köpa kläder där man ser vad märket är. Är 50+ och har inget plagg av de där märkena.

Jag med.
Citera
2024-04-06, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Man väljer kläder efter passform, utseende och färg/kvalitet, sedan spelar märket ingen roll.
Exakt
Citera
2024-04-06, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tirnap
Du vad har du för klädder!
Att diskutera kläder är bara medelsvensson snus i röven heter dom och du.
Jävla fjollor

Haha, tog du illa upp nu ditt white trash? Eller babbe? Samma skräp.

Jag har kläder utan text och synliga märken. Text är fult och märken/loggor är trash eftersom människor som du har gjort dem till det. Även förortskrigare är medskyldiga. Jag vill helt enkelt inte se ut som dig. Så fortsätt köpa dina märkeskläder med stora loggor så jag kan fortsätta bära mitt.
Citera
2024-04-06, 16:34
Medlem
Dimpens avatar
Personligen så har jag mest Oscar Jacobson, Eton, Barbour, Alan Paine och Lacoste.
Tycker dessa har bäst kvalité och passform.
Citera
2024-04-06, 16:39
Medlem
paradispolisens avatar
Lexingtonkuddar/filtar ligger på en white trashs soffa i någon vitare förort.
Citera
2024-04-06, 16:41
Medlem
Hermi-Tages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paradispolisen
Lexingtonkuddar/filtar ligger på en white trashs soffa i någon vitare förort.

Hahaha stor igenkänning på den.
En annan sopig inredningsdetalj är den där jävla H-filten finns också där det finns Whisky Tango
Mycket tacky.
Citera
2024-04-06, 16:48
Medlem
Timoteuss avatar
Lyle and Scott: bärs av gamla människor, 75+. Sådant hittar man i garderoben på landet, efterlämnat av föräldrar och farföräldrar. Inköpt på sent 70-tal eller så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in