2024-04-05, 22:51
Medlem
Masingas avatar
Vad beror på utvecklingen av detta, det har verkligen eskalerat senaste åren. Tidigare var det väl inte så vanligt inom gängkrilinaliteten ute i förorterna. Jag har alltid haft uppfattningen att dessa typer av våld varit direkt kopplat till tunga mc gäng. Rätta mig om jag har fel.
Citera
2024-04-05, 23:01
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Göra folk gladare kanske.
Det verkar uppskattat av nyhetsknarkare.
Citera
2024-04-05, 23:55
Medlem
Livssynslurks avatar
Handlar mycket om dumma människor som inte förstår bättre.
De skapar en indirekt explosion för att inte vara nära offret, även om de inte ens vet om offret bor där. Handlar om avstånd till offer, de fattar oftast inte ens vad de håller på med skitungarna,
Individer som inte borde vara ute på gatorna.
* håller med, guldgruva för dagstidningarna.
Citera
2024-04-06, 05:36
Medlem
För att det är lättillgängligt och att det har en funktion för gängen. Nämligen att markera mot någon person genom att rikta en laddning mot den adress dom tror den personen befinner sig på.
Finns risk att sprängmedel bara blir ännu lättillgängligare iochmed den korruption som finns i Ukraina.
Citera
2024-04-06, 05:54
Medlem
Full-Retards avatar
Decennier av oansvarig massinvandring har destabiliserat rättsväsendet till den grad att polisen har förlorat sitt våldsmonopol.

Krminella kan göra som de vill, bränna bilar, spränga, skjuta osv. Profitera på den svenska drogmarknaden etc.
Senast redigerad av Full-Retard 2024-04-06 kl. 05:57.
Citera
2024-04-06, 09:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skattensmysterie33
För att det är lättillgängligt och att det har en funktion för gängen. Nämligen att markera mot någon person genom att rikta en laddning mot den adress dom tror den personen befinner sig på.
Finns risk att sprängmedel bara blir ännu lättillgängligare iochmed den korruption som finns i Ukraina.

Du kan ju flytta till Ryssland då. Typiskt för en som sympatiserar med Ryssland vet du förstås inte att precis vem som helst kan bygga en bomb av saker som är helt tillståndsfria.
Citera
2024-04-06, 11:00
Medlem
SÄPO eller liknande ligger bakom sprängningarna, förmodligen för att få mer anslag, en påverkanskampanj, se till att folket kräver att mer görs för att få bukt med våldskriminaliteten, mer pengar till lag och ordning……och ett styvare kontrollsamhälle
Citera
2024-04-06, 11:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Vad beror på utvecklingen av detta, det har verkligen eskalerat senaste åren. Tidigare var det väl inte så vanligt inom gängkrilinaliteten ute i förorterna. Jag har alltid haft uppfattningen att dessa typer av våld varit direkt kopplat till tunga mc gäng. Rätta mig om jag har fel.

MC klubbar som fått all uppmärksamhet av polisen i decennier så mindre kriminella gäng kunnat etablera sig "under ytan", när dessa väl fått känna på lyxkliv och byggt upp ett kapital finns ingen återvändo och man vill såklart expandera. Vad är mer avskräckande än när en rival spränger bort hela din familjs fasad eller portuppgång, första insikten blir att fly eller slå tillbaka. Lägg till sociala medier där dessa ynglingar tar illa upp för minsta lilla kommentar och de värsta som finns är att betraktas som en fegis. Sedan tror jag mer eller mindre alla gäng har någon koppling till "MC gängen" men jag kan ha fel.
Senast redigerad av sweetcrypto 2024-04-06 kl. 11:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in