2024-04-05, 09:33
Medlem
Hej.

Jag är helt grön på det här med krypto.

Jag tänkte skicka Bitcoin från Crypto.com till Revolut. Jag har för mig att jag läste någonstans att det är bättre och billigare att först växla in Bitcoin till Litecoin, och sedan skicka Litecoin till Revolut.

Stämmer det?

Det handlar inte om några jättesummor, några tusen kronor bara.

/ Druttaren
Citera
2024-04-05, 09:36
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av druttaren
Hej.

Jag tänkte skicka Bitcoin från Crypto.com till Revolut. Jag har för mig att jag läste någonstans att det är bättre och billigare att först växla in Bitcoin till Litecoin, och sedan skicka Litecoin till Revolut.

Stämmer det?

/ Druttaren
Litecoin är billigare att skicka ja.
Citera
2024-04-05, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Litecoin är billigare att skicka ja.

Okej, tack för snabbt svar.
Är det bästa att skicka Litecoin eller finns det någon annan krypto som är billigare än det att skicka?
Citera
2024-04-05, 09:48
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Okej, tack för snabbt svar.
Är det bästa att skicka Litecoin eller finns det någon annan krypto som är billigare än det att skicka?
Solana brukar vara snabbast, billigast och mest accepterat. Men vet inte om Revolut tar emot det.
Citera
2024-04-05, 09:54
Medlem
Citat:
Hej.

Stämmer det?

/ Druttaren

För närvarande är det inte dyrt att skicka bitcoin heller. Skickade en summa för en stund sedan, och det kostade cirka 10 kr. Betänk att du kan förlora pengar vid växlingarna fram och tillbaka också.
Citera
2024-04-05, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Solana brukar vara snabbast, billigast och mest accepterat. Men vet inte om Revolut tar emot det.

Jag såg nu att Revolut inte ens tar emot Litecoin, så det får bli att se om det tar solana.
Citera
2024-04-05, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
För närvarande är det inte dyrt att skicka bitcoin heller. Skickade en summa för en stund sedan, och det kostade cirka 10 kr. Betänk att du kan förlora pengar vid växlingarna fram och tillbaka också.

Okej, jag trodde det kostade väldigt mycket att skicka Bitcoin. Det kanske är bäst att skicka Bitcoin rakt av då.
Citera
2024-04-05, 10:03
Medlem
De krypto man kan skicka till Revolut är:
1NCH
AAVE
APE
BAL
BTC
CHZ
CRV
ETH
GRT
LINK
MATIC
MKR
PERP
QNT
SHIB
SNX
UMA
USDC
USDT
ZRX

Är nån av dess värda att växla till och sen skicka eller är det bättre att bara skicka BTC direkt? Som sagt handlar inte om några miljoner, bara några tusenlappar.
Citera
2024-04-05, 10:07
Medlem
Citat:
De krypto man kan skicka till Revolut är:
1NCH
AAVE
APE
BAL
BTC
CHZ
CRV
ETH
GRT
LINK
MATIC
MKR
PERP
QNT
SHIB
SNX
UMA
USDC
USDT
ZRX

Är nån av dess värda att växla till och sen skicka eller är det bättre att bara skicka BTC direkt? Som sagt handlar inte om några miljoner, bara några tusenlappar.

Just i dag är det inte värt besväret. Ibland har avgifterna stuckit i väg så att man måste betala två hundra kronor eller något liknande för en transaktion, men i nuläget är det som sagt beskedliga avgifter.
Citera
2024-04-05, 10:10
Medlem
Citat:
Just i dag är det inte värt besväret. Ibland har avgifterna stuckit i väg så att man måste betala två hundra kronor eller något liknande för en transaktion, men i nuläget är det som sagt beskedliga avgifter.

Okej, då skickar jag Bitcoin direkt.

Tack så mycket för hjälpen!
Citera
2024-04-05, 10:12
Medlem
Här kan du se aktuella avgifter (och optimera dem om du skickar från en bra plånbok):

https://mempool.space/tx/c87388c5de7d18a0dc75757aedf041f55523d7df73269351eb 6f5c1fed2c2aa5

Som synes var medianavgiften i senaste blocket 8 sat/vb, vilket blir mindre än tio kr för en normal transaktion.
Citera
2024-04-05, 10:31
Medlem
Citat:
Här kan du se aktuella avgifter (och optimera dem om du skickar från en bra plånbok):

https://mempool.space/tx/c87388c5de7d18a0dc75757aedf041f55523d7df73269351eb 6f5c1fed2c2aa5

Som synes var medianavgiften i senaste blocket 8 sat/vb, vilket blir mindre än tio kr för en normal transaktion.

Oj, jag får ta och läsa på lite, förstod inte mycket av den sidan.

Skickade BTC nyss. Crypto.com tog en slant för att för att skicka, 0,0006 BTC, kostade ungefär 400kr att skicka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in