2024-04-04, 23:02
Medlem
I Januari kom pengarna då jag skickat in sökta jobb på mina sidor AF i December. I Januari gjorde jag likadant för att få utbetalning a kassa i Februari.
AF meddelade dock a kassan att jag inte sökt jobb under Januari och därför fick nada kronor av a kassan. Jag gick in på mina sidor AF men då såg jag att mina sökta jobb var raderade och jag kunde inte bevisa att AF gjort fel. Även mina sökta jobb i December var raderade av AF pga ny period men i December gjorde jag uppenbarligen rätt då utbetalning gavs i Januari. Mina sökta jobb var likväl raderade.

Ringde AF och frågade om mina aktiviteter(sökta jobb) var sparade någonstans så jag kunde se. Nej alla är raderade blev svaret. Jag är säker på att jag visst sökt jobb i Januari och började leta på min Hotmail där alla sökta jobb fanns. Tog skärmdumpar ovh kunde alltså visa a kassan datum och vilka jobb jag sökt.

Skickade in detta via mina sidor till A kassan. Totalt 9 jobb sökta i Januari och bevisat via datum. A kassan stod dock på sig och fortsätter neka mig pengar trots mina bevis.
Hur fan gör jag nu och hur i helvete kan a kassan neka mig ersättning när det är AF som gjort fel!? Uppdrag granskning?
Citera
2024-04-04, 23:24
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolond
Hur fan gör jag nu och hur i helvete kan a kassan neka mig ersättning när det är AF som gjort fel!? Uppdrag granskning?
Fick du bekräftelsemail från AF att aktivitetsrapport var inskickad? Vet att deras sida kan strula mycket och att den är mest kompatibel med webbläsaren Edge men det hjälper dig inte nu.
Du kanske kan låna av släktingar / vänner, be om uppskov till fordringsägare för räkningar eller sälja / panta om du har något av värde.
Kan vara bra att ta skärmdump nästa gång på inskickad rapport eller lämna in sökta jobb på blankett hos arbetsförmedlingen ...Men tror att a-kassan har rätt att neka eftersom de inte fick in rapporten i tid.
Citera
2024-04-05, 00:38
Medlem
Citat:
Hur fan gör jag nu och hur i helvete kan a kassan neka mig ersättning när det är AF som gjort fel!??

Håller med om föregående talare. Man måste vara säker på att man får detta bekräftelsemail från AF när man skickat in sin rapportering om aktivitet. Deras sida strular väldigt ofta, både vid inlogg och vid rapportering av aktiviteter.

Du kan begära att få överklaga. Om du sedan får ett nej där kan du begära att få överklaga överklagan. Du kan även ta det vidare längre, men vet inte om det är värt det.

Min fråga är varför du tar upp det här nu när det är i april månad och det redan gått flera månader sen ditt problem uppstod?
Citera
2024-04-05, 00:41
Medlem
Nu när jag gick in på mina sidor på AF för att kika själv på mina redan rapporterade aktiviteter så kan jag se mina aktiviteter från mars -22. Alla jobb jag sökt står med där. Konstigt att dina skulle vara raderade. Du borde försöka prata med en annan handläggare eller ta dig till ett AF kontor och prata med någon där.
Citera
2024-04-05, 00:59
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
I Januari kom pengarna då jag skickat in sökta jobb på mina sidor AF i December. I Januari gjorde jag likadant för att få utbetalning a kassa i Februari.
AF meddelade dock a kassan att jag inte sökt jobb under Januari och därför fick nada kronor av a kassan. Jag gick in på mina sidor AF men då såg jag att mina sökta jobb var raderade och jag kunde inte bevisa att AF gjort fel. Även mina sökta jobb i December var raderade av AF pga ny period men i December gjorde jag uppenbarligen rätt då utbetalning gavs i Januari. Mina sökta jobb var likväl raderade.

Ringde AF och frågade om mina aktiviteter(sökta jobb) var sparade någonstans så jag kunde se. Nej alla är raderade blev svaret. Jag är säker på att jag visst sökt jobb i Januari och började leta på min Hotmail där alla sökta jobb fanns. Tog skärmdumpar ovh kunde alltså visa a kassan datum och vilka jobb jag sökt.

Skickade in detta via mina sidor till A kassan. Totalt 9 jobb sökta i Januari och bevisat via datum. A kassan stod dock på sig och fortsätter neka mig pengar trots mina bevis.
Begärde du omprövning av a-kassans beslut när du skickade kopior på mailen med sökta jobb till dem? Vad skrev de i så fall i sitt beslut att avslå din begäran, hur motiveras avslaget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in