Citat:
Ursprungligen postat av
racingprinsen
Då får man skriva på Flashback för andra gången. Det finns likheter från förra gången. Även då var det "bilprofil" som saknade moral och ärlighet. Men då var det stulna Porschar som gällde.
Även där försvarade hans vänner och familjemedlemmar honom. Så även här, inte så svårt att fatta vem / vilka som skriver här. Men ni gör bara bort er.
Jag har träffat bägge huvudpersonerna och det räcker bra med att träffat dom ett antal gånger, skulle inte vilja bli vän med dom.
Ni som tror L-I är sosse har fel. Jag skulle tro AFS eller SD av taktiska skäl. Mer invandrarfientlig människa har jag inte stött på. Han har berättat hur han och hans kompisar "hailar" på varandra.
Det är ju kul att han sen har samma dåliga smak som "blattarna".
Mig veterligen så har L-I inte tjänat några stora ärliga(?) pengar på annat än flyktingboendet. När han var med i Svenska miljonärer med sin kompis Anders Sy*borg (som nu är i konkurs) så var dom bara pinsamma. När man då kollade på allabolag.se så var det inga, om några, stora vinster i hans bolag. Så ser det ut idag också, kolla gärna ni som tror och skriver något annat.
Dom första pengarna kom väl med Solvalla Biltorg och där var det inte så ärligt...
Hur ser det ut med Baltic Star som ska vara sålt till ett bolag i USA...
Hur är det med Think Pink...
Vem hyrde ut förråd till gängkriminella...
Moralen och ärligheten saknas! Bara man kan tjäna pengar så är L-I nöjd.
Undrar om han klarar två rättegångar, han ser inte så stark ut i filmen där han försöker sälja sin "superfräna" lyxiga (tur att vi har olika smak)buss. Han kan knappt stå eller gå.
Vi får se om han blir dömd. Men det är inte alla skyldiga som blir det. Att folk är skadeglad här är ju inte så konstigt då han gärna suttit i TV, och även privat, och skrutit.
Han verkar ha en trevlig fru men något fel måste det vara då hon hängt med honom i hela sitt vuxna liv.
Till att börja med så har du noll koll på vem jag är, och vi låter det så förbli. Folk här tror att jag är allt från ett fan, vän, son, anställd, dotter osv.
Jag kommer varken kommentera om det stämmer eller inte stämmer, då det är jobbigare för alla sossar som tror sig vara så säkra på vem som skriver. För ingen kan vara säker, för ingen vet.
Han tjänade pengar långt innan Solvalla biltorg, han har drivit företag ända sedan tiden i Norrbotten, många lyckade och något mindre lyckat, precis som för alla entreprenörer. Flyktingboendets intäkter och utgifter finns kommenterat i tidigare inlägg så det orkar jag inte dra igen, men det var absolut inte så lukrativt som många här verkar tro.
Han har drivit/startat och ägt allt från köpcentrum, campingar, marinor, bemanningsbolag, bilfirmor, nostalgicaféer, museum, kemtvättar, företagsparker, hotell, kontorshotell, rederi mfl. företag. Det är inte många som skulle klara av det ens under 15 liv. Helt otroligt rent ut sagt.
Det var en anställd i hans industripark som hyrde ut lokal till mindre bra personer, det finns en tråd med förundersökning att ladda ner om det på flashback. Skit tråkigt för L-I som hade stort förtroende för den mannen, ett enormt svek då den mannen ansvarade för hela industribyn tiden då L-I vistades på varmare breddgrader.
Ja, det är ju kul att ni sitter här och tror att det som var på TV var verklighet, visst han är en färgstark person, men tv bolagen är inte nöjda med det, det ska kryddas till max på alla punkter för att de ska bli tv av det hela. Vem hade velat se han komma hem från jobbet, äta mat, sätta sig framför tv, för att sen gå och lägga sig? Men det är kul att det sticker i era ögon det som producerades och som ni tror är verkligheten.
Ang. vinster i hans bolag, Nej, om man är smart företagare så Re-investerar man alla vinster direkt i te.x som i leif ivans fall bla. samlar fordon, fastiheter. Då blir helt plötsligt en vinst post ett inköp istället. Men sånt lär man sig som företagare. Titta gärna vad som finns på tillgångssidan istället för på sista raden så kanske du också börjar förstå vad bokföring är för något, eller iaf får en liten glimt av vad det är. För att förtydliga för dig ytterligare som inte verkar förstå, så finns det inget dyrare än att plocka ut pengar ur ett företag, varför då istället inte re-investera pengarna på saker som får dem att växa ännu mera? Finns ju inget smartare, pengar som växer utan att man behöver göra något. Och om du vidare sitter och klurar på hur det går ihop i hans fall varför det är i separata bolag saker sker så ligger dem stora tillgångs bolagen under ett moderbolag, vilket skapar andra regler över tillgångar.
Ang. (Frun) så är det en helt underbar människa som har slitit lika hårt som honom för att nå resultat. Är rätt så övertygad om att många här inte haft ett förhållande som efter så många år är lika kärleksfullt, spännande och lika roligt som när ni träffades. Som dem har lyckats med.
Låt dem framgångsrika njuta av det dem har lyckats med, och försök istället att göra likadant istället för att låta den äckliga avundsjukan ta över.
Förstår inte hur det kan sitta så hårt inne i era sossehjärtan och hjärnor att se andras lycka och framgång med glädje.
Prova...
Ni kommer må bättre!
Av med foliehatten, håll er till fakta istället för det ni tror är fakta. Eran fakta brist gör er bara löjliga.
Ni kanske tycker jag är försvarande osv. Men jag vet ju i detalj vad allt detta handlar om, så därav också min inställning.