2024-12-30, 19:10
Medlem
Reverend.Camdens avatar
"Svenska Folkhälsomyndigheten skriver att de flesta som smittas av viruset drabbas av mildare influensaliknande symtom, men att det finns fall som lett till en dödlig utgång. "

Alltså som vilken influensa som helst, inget märkvärdigt alls. Dessutom brukar virus bli mildare när de muterar…
Citera
2024-12-30, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
"Svenska Folkhälsomyndigheten skriver att de flesta som smittas av viruset drabbas av mildare influensaliknande symtom, men att det finns fall som lett till en dödlig utgång. "

Alltså som vilken influensa som helst, inget märkvärdigt alls. Dessutom brukar virus bli mildare när de muterar…
Kommer inte ihåg året nu men tror det var 2009 dom ändrade pandemi lagen. Covid som skulle klassats som epedimi men blev plötsligt en pandemi. Vilket ger större makt mot oss "vanliga" människor att bruka åtgärder mot. tvinga i oss skit som inte ens testats
Citera
2024-12-30, 19:27
Avslutad
Allt snack om nedstängning kommer inte leda någon vart. Första smittade lär redan finnas i Europa och med vår fria rörlighet är viruset inom kort i Sverige.
Citera
2024-12-30, 19:29
Medlem
Djur till människa än så länge, inga fall människa till människa så vitt jag vet. Men den sprider sig bland fler olika djur nu. Så fler människor exponeras.

Varje infektion ger en chans för viruset att mutera så det kan spridas mellan människor. Så ju fler infektioner ju större chans att det muterar.

Kommer ske förr eller senare.

Finns medicin eller vaccin klart så blir det inget kaos.
Citera
2024-12-30, 19:30
Medlem
Tror inte de vågar dra igång ännu en nedstängning av samhället.
Om nu inte avsikten är att fullkomligt haverera samhället.
Vidare finner jag det väldigt märkligt att makten värnar såååå mycket om våra liv då det gäller en förkylning, men viljan att skicka svenska ungdomar in i krig har de inga problem med.
Likaså att låta folk dö i vårdköer eller mördarde av importerat slödder.
BARA då det gäller förkylningen så låtsas de vara hjärteskrossade.
Citera
2024-12-30, 19:37
Medlem
LarsVonDusseldorfs avatar
Enda positiva är att man slipper träffa folk och man får jobba hemifrån mera.
Citera
2024-12-30, 19:42
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topnotchG
ja man börjar ju undra vad som går dåligt med tanke på att dom försökt pusha 2 virus som du säger redan men utan resultat. Kanske får den här ett häftigare namn än "apkoppor" som kan skrämma folket på en vanlig förkylningen.
WHO lyckades ju pressa igenom lagändringar som gör det möjligt för dem att gå in och ta diktatorisk kontroll över länder vid nästa ”pandemi”. Jag är säker på att man är väldigt sugna på att testa sina nya muskler.

https://www.who.int/news/item/26-04-2023-who-launches-new-initiative-to-improve-pandemic-preparedness
Citera
2024-12-30, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
WHO lyckades ju pressa igenom lagändringar som gör det möjligt för dem att gå in och ta diktatorisk kontroll över länder vid nästa ”pandemi”. Jag är säker på att man är väldigt sugna på att testa sina nya muskler.

https://www.who.int/news/item/26-04-2023-who-launches-new-initiative-to-improve-pandemic-preparedness
helt sjukt ju, möts dom av motsånd blir man kallade både ena och det andra. Mig får dom icke i något skit vaccin. Hade covid flertal gånger, som en vanlig förkylning. Vissa blev hårdare drabbade men så är det ju med en vanlig förkylning också.
Citera
2024-12-30, 19:46
Moderator
Carlboms avatar
Ahh. Så de drar upp fågelinfluensan igen? Lite retrokänsla på den nästan om man minns 2009. Då dog det gamlingar och andra som var i riskgrupp (bl.a min farbror). Minns de försökte få alla att gå och vaccinera sig men det fick liksom inte fäste. Ett gäng ungar som fick vaccin fick narkolepsi vill jag minnas, men det blev ingen stor grej av det utöver en P3 Dokumentär typ.

Den här gången blir det kanske annat ljud i skällan och det finns ju ett färdigt kontrollsystem på plats som kan startas upp på kort tid.
Citera
2024-12-30, 19:51
Medlem
knark-kungens avatar
Känner flera ovaxxade som blev av med luktsinnet, hoppas dom lärt sig göra rätt val nästa gång.
Citera
2024-12-30, 19:59
Avslutad
NEW PANDEMIC, Avian Flu Could KILL 60% Of People, Lab Did GAIN OF FUNCTION To Make It Infect Mammals

https://www.youtube.com/watch?v=vduxl3XLJFQ
Citera
2024-12-30, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Känner flera ovaxxade som blev av med luktsinnet, hoppas dom lärt sig göra rätt val nästa gång.

ni är för roliga. det finns inte en människa som inte tog covid-sprutan som kommer börja ta vaccin igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in