2024-04-02, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sensiseeds
Vi kan prata om det i pm förstör inte denna tråden.
Vi förstör inte tråden om vi pratar om hur du som antirasist plötsligt vände och blev rasist.
Citera
2024-04-02, 12:53
Medlem
Sensiseedss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Vi förstör inte tråden om vi pratar om hur du som antirasist plötsligt vände och blev rasist.

Jadu mitt liv har varit bergochdalbana och det kan hända vem som helst att jag skulle sitta på flashback trodde jag aldrig i hela mitt liv för sisådär 5-6 årsedan nu är jag lika mobbad som du och jag kan inte göra något åt det. Visst jag är duktig på att slåss men har blivit för feg för att ta konsekvenserna av det därför fortsätter mitt liv att förfalla och mobbarna mobbar mig ännu mer för jag inte kan ta hjälp av någon är du nöjd?
Citera
2024-04-02, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Åsikter i en artikel 30/3 i SvD från ett välutbildat medelklasspar i Moskva:

Vi ryssar vill ha en stark Tsar som leder landet”.

Visst påminner det ryska medelklassparets åsikter om hur tyskarna tänkte under naziregimen i Tyskland innan det började gå utför?
När Hitler steg mot makten så skaffade han jobb åt alla och snackade inte om att bygga koncentrationsläger eller invadera Polen 1939, så det är ju klart att folket uppskattade honom.
Citera
2024-04-02, 13:00
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
När Hitler steg mot makten så skaffade han jobb åt alla och snackade inte om att bygga koncentrationsläger eller invadera Polen 1939, så det är ju klart att folket uppskattade honom.

Ja folk får de ledare som de förtjänar. Visst är det sorgligt.
Citera
2024-04-02, 13:02
Medlem
Citat:
Ja folk får de ledare som de förtjänar. Visst är det sorgligt.
Jahapp, det var ju ett märkligt svar... ska vi lägga tråden i papperskorgen nu?
Citera
2024-04-02, 13:09
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Åsikter i en artikel 30/3 i SvD från ett välutbildat medelklasspar i Moskva:

”Ryssland har inte invaderat Ukraina utan vi bara försvarar ryssar som attackerats i östra Ukraina och vi måste försvara oss mot NATO som expanderar österut och omringar oss.

USA vill ta över världen och upprättar militärbaser nära oss. Vad skulle USA säga om vi gjorde likadant i Mexico vid gränsen till USA?

Vi gillade Sverige förr och IKEA men nu när Sverige har gått med i NATO är Sverige en fiende. I väst är de oförskämda mot oss ryssar och det finns en utbredd rysskräck.

Vi har det mycket bra i Ryssland nu och det är en stor skillnad mot under Jeltsin.

Det var inget valfusk. Vi hade fyra kandidater att välja på. Men varför skulle vi välja någon annan än Putin?

Vi ryssar vill ha en stark Tsar som leder landet”.

Visst påminner det ryska medelklassparets åsikter om hur tyskarna tänkte under naziregimen i Tyskland innan det började gå utför?

Hela konflikten är en karbonkopia på upptakten till WW2. Tyskar behandlades som skit av Polen i polska korridorien. Hitler trycker på för förhandlingar och vill att tyska minoriteten ska respekterans. UK/USA använder konflikten för att trigga igång krig genom att backa upp Polen så att de inte ger efter. Krig följer. Om UK hållit sig utanför hade Tyskland och Polen nått en förhandlingslösning.

Tycker ryssarnas åsikter är helt normala under omständigheterna. De har i stort rätt, även om ryssar aldrig verkar fatta hur skrämmande det är för omkringliggande länder med ett gigantiskt expansivt landimperium.
Citera
2024-04-02, 13:14
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Jahapp, det var ju ett märkligt svar... ska vi lägga tråden i papperskorgen nu?

Nej!...

Det är klart att jag inte vill släcka ner diskussionen.

Det jag tänker på är det sorgliga att så många har så dålig koll på politiken och politiker.

Tyskarna såg hur det blev bättre för många under förkrigstiden under Hitler. Men de var inte mogna att bedöma vad han var för filur. Inga läste Mein Kampf som de bara hade i bokhyllan och dessutom ansågs det allmänt att det var rätt OK med antisemitism.

Tyskarna hade inte heller någon demokratisk tradition som britterna eller amerikanerna. Men det fanns kloka oppositionella som flydde landet. Så de som hade lite i huvudet fattade att Hitler inte var bra för Tyskland.

Ja det här kan man skriva mycket om och skuldbelägga eller inte skuldbelägga de vanliga tyskarna. Men jag vidhåller att folk får den politik och politiker som de förtjänar. Jag minns att Gunnar Myrdal sa i en intervju om demokratin att "folket är klokt". Trots min då blygsamma ålder tänkte jag, ja vad har han för belägg för det? Det är ju bara ett påstående!
Citera
2024-04-02, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Hela konflikten är en karbonkopia på upptakten till WW2. Tyskar behandlades som skit av Polen i polska korridorien. Hitler trycker på för förhandlingar och vill att tyska minoriteten ska respekterans. UK/USA använder konflikten för att trigga igång krig genom att backa upp Polen så att de inte ger efter. Krig följer. Om UK hållit sig utanför hade Tyskland och Polen nått en förhandlingslösning.

Tycker ryssarnas åsikter är helt normala under omständigheterna. De har i stort rätt, även om ryssar aldrig verkar fatta hur skrämmande det är för omkringliggande länder med ett gigantiskt expansivt landimperium.

Struntprat. Hitler avslöjade tidigt för wehrmachts ledning om expansion österut. Han skrev det även i sin bok, mein kampf.
Frankrike och Storbritannien uppfyllde endast sitt löfte om hjälp till Polen
USA? Dom kom inte med i kriget förrens slutet av 1941...
Galenskapen har dock Putin och Hitler gemensamt.
Citera
2024-04-02, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Det finns tre folk i Europa som tar all kritik som hat eller mobbing nämligen judar, serber och ryssar.
Vi har även "de nyanlända". Fast dom använder ordet "rasist" istället.
Och den gruppen ökar snabbast av alla i Europa.
Så räkna med att det blir värre, inte bättre.
Citera
2024-04-02, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grim.Fandango
Individen har möjlighet att ta avstånd från Putin samt övriga regimen, det gör dom inte. Det är ju därför dom blir hatade.

Ge bevis för din generalisering. Då ska jag ge dig motbevis: Navalnyi. Trots restriktioner kring hans begravning var det miljontals ryssar som hedrade honom. Mängder av människor vallfärdade dit och lämnade blommor. Eftersom Ryssland är ett stort land var många långt borta, men sörjde på distans. Blanda inte ihop folket och ledaren. Gör du det med amerikaner i gemen också om du är det minsta bevandrad i amerikansk nutidshistoria?
Senast redigerad av DackKnallen 2024-04-02 kl. 14:30. Anledning: Tillägg
Citera
2024-04-02, 14:39
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sensiseeds
Dom har ju rätt den ryska diskrimineringen i europa är som störst nu. Hur hade du själv känt om alla hatade dig och mobbade dig bara för Ulf Kristerssons handlingar?
Det är ryska staten som ska bli mobbade och hatade inte den ryska befolkningen.

Om Ulf Kristersson såg till att invadera Norge och spränga sjukhus och skolor skulle jag nog ändå förstå att folk hatade mig på grund av min nationalitet.
Citera
2024-04-02, 14:42
Medlem
Ubuntu333s avatar
Skulle nog mer hävda att det är sionazisterna som är mer lika i hitlers tänk. Finner faktiskt väldigt många likheter!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in