2024-04-02, 09:58
Medlem
Okej såhär ligger det till, mitt xbox har blivit stulet. Jag har betalningsinformation på min profil som jag naturligtvis inte vill att någon får tag i. Jag gjorde xbox profilen för många år sedan och har ingen aning om vad för mailadress jag angav vid registreringstillfället (man måste ha den för att avsluta kontot). Jag har ringt kundtjänst men de va bland de sämsta kundtjänst samtalet jag varit med om, oerhört ohjälpsam.

Gäller det bara då att spärra mitt swedbank kort så varken tjuven kan få tag i de samt att xbox inte då kan fortsätta ta betalt för xbox live?

/ Tack på förhand
Citera
2024-04-02, 10:34
Medlem
Ja, bara spärra kortet som är kopplat till kontot och beställ ett nytt så är du helt safe.

Xbox kan då inte förnyas och kontot kommer automatiskt låsas ner också.

Gör det så fort som möjligt ifall tjuven får för sig att köpa massa skit i Xboxs ekosystem.
Senast redigerad av korvstofft 2024-04-02 kl. 10:36.
Citera
2024-04-02, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Ja, bara spärra kortet som är kopplat till kontot och beställ ett nytt så är du helt safe.

Xbox kan då inte förnyas och kontot kommer automatiskt låsas ner också.

Gör det så fort som möjligt ifall tjuven får för sig att köpa massa skit i Xboxs ekosystem.

Tack så mycket vännen
Citera
2024-04-04, 09:11
Moderator
^Eazs avatar
Dator- och konsolspel --> Support (Spel)
/Moderator
Citera
2024-05-22, 12:38
Medlem
fellowvessels avatar
Det brukade vara så att enda sättet var att makulera kortet och skaffa ett nytt med andra koder, spärra för utlandsköp & internet-köp innebär att man inte kan nyttja kortet på andra ställen, det går inte kontakta banken & säga jag vill spärra aktör xxxxx.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in