2024-04-02, 02:49
Medlem
En ny app för att ange felparkerade bilar har dykt upp i Uppsala. Genom att tipsa om bilar som står fel kan man som privatperson tjäna pengar.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/har-tipsar-svts-reporter-om-en-felparkerare-sa-gick-det-sen
Citera
2024-04-02, 03:24
Avslutad
Själv har jag firma bil och måste ibland stå lite olämpligt för att det ej finns parkering eller för att maskiner och verktyg måste upp.
Om nån hade fotat min bil för att hoppas att jag får en bot hade jag blivit jääääääävligt sne på den personen.

Den här appen kommer bara sprida olycka
Citera
2024-04-02, 03:57
Medlem
argaangelicas avatar
Hoppas appen öppnar för Malmö, då ska det fasiken fotograferas bilar! Kan bli bra med lite extrainkomst!
Citera
2024-04-02, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Hoppas appen öppnar för Malmö, då ska det fasiken fotograferas bilar! Kan bli bra med lite extrainkomst!
Undrar om man kan skicka in den i Rinkeby/Tensta med drönare? Där finns ju inte ens parkeringsvakter. En guldgruva ju!
Citera
2024-04-02, 06:04
Medlem
klengass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
En ny app för att ange felparkerade bilar har dykt upp i Uppsala. Genom att tipsa om bilar som står fel kan man som privatperson tjäna pengar.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/har-tipsar-svts-reporter-om-en-felparkerare-sa-gick-det-sen
Kan det finnas en anledning till att artikeln är publicerad den 1 april?
Citera
2024-04-02, 08:17
Medlem
hockexs avatar
Låter som en dröm för många svenskar, bli belönad för att snitcha? Kan ju inte bli bättre
Citera
2024-04-02, 08:28
Medlem
kyrkstockens avatar
Aprilskämt, men vi hamnar säkert snart där. Barn får medaljer i skolan om de anger icke-woke föräldrar.
Citera
2024-04-02, 10:21
Avslutad
I år skulle jag vara förvånad om det inte vore ett aprilskämt. Nästa år skulle jag vara förvånad om det var ett aprilskämt.

Helt i linje med hur vi steg för steg går mot ett fascistiskt angiverisamhälle.
Citera
2024-04-02, 10:32
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan

Skitsmart. Önskar jag kom på idén själv.
Citera
2024-04-02, 11:05
Medlem
Ser jag någon ta en bild på min bil så trycker jag inte på elhiss-knappen utan jag trycker på glock-knappen och skjuter.
Citera
2024-04-02, 11:16
Medlem
Magnums avatar
Företaget finns och appen går att ladda ner så det är tydligen inget aprilskämt.
Citera
2024-04-02, 11:20
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Hade gärna sett denna APP men också en APP från polisen där jag enkelt kan anmäla stulna cyklar, upphittade nycklar eller vad det nu kan vara för småbrott just då man inte orkar ta en cykel eller nyckel till polisen och orkar fan inte sitta i telefonkö i en timme för att anmäla ett sån sak heller.
En bild, en GPS markering vart prylen hittas och vart den försvaras tills brottet klaras upp och information om produkten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in