2024-09-15, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Jag läser och kan fortfarande inte förstå vad du menar?, du får nog förtydliga.
Swedsus och Snusfabriken (KS), är väl de enda som fortfarande säljer lössnussatser, Swedsnus med sin frystorkade variant och Kungssnus med råtobak, Prillan la ju ner för länge sedan med sitt råtobaksspill och tråden gäller ju Swedsnus och deras kommande nerläggning av lössnussatser.
Då hade jag missuppfattat. Trodde de gällde snus i allmänhet. Bliv såpass nervös att prillan skulle lägga ner så maila dom..... Men vanlig blöjsnus kommer ej läggas ner iallafall 😃
Citera
2024-09-15, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoberra
Då hade jag missuppfattat. Trodde de gällde snus i allmänhet. Bliv såpass nervös att prillan skulle lägga ner så maila dom..... Men vanlig blöjsnus kommer ej läggas ner iallafall 😃

Då kan du väl andas ut :-)
Citera
2024-09-15, 16:05
Medlem
Har X-15 återuppstått igen med sina aromer och nu Express lössnussatser?
Citera
2024-11-24, 07:17
Medlem
avskum1982s avatar
Nu är dom tillbaka med nytt redan smaksatt lössnus.
https://swedsnus.nu/lossnus-instant
Citera
2024-11-24, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avskum1982
Nu är dom tillbaka med nytt redan smaksatt lössnus.
https://swedsnus.nu/lossnus-instant

Bra att dom fortsätter, men redan smaksatt gör det svårare när man är van smaksätta själv.
Frågan är väl varför dom har gjort så, är det pga skattetekniska skäl, kunde dom lika gärna ha lagt ner en påse i hinken så man kan ta beslutet själv hur man vill smaksätta.
Sedan, hur är malningen på dessa?, grov, mellan, finmalt?
Citera
2024-11-24, 21:52
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Bra att dom fortsätter, men redan smaksatt gör det svårare när man är van smaksätta själv.
Frågan är väl varför dom har gjort så, är det pga skattetekniska skäl, kunde dom lika gärna ha lagt ner en påse i hinken så man kan ta beslutet själv hur man vill smaksätta.
Sedan, hur är malningen på dessa?, grov, mellan, finmalt?

Vet ej men verkar härma grov, general och Göteborgs rape med ett val du kan få ett vanligt snus som smakar lakrits

Nu gör jag en egen tolkning grov varianten är grovmalen resten är mellanmald förutom rape som är mer finmalen

Tror jag lockas av grov och lakritssmaken

Jag är mer intresserad utav vad 10 dosor snus blir i vikt färdigjort så det inte är 30 gram dosan då jag räknar 40 gram + som en dosa
Citera
2024-11-24, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
Vet ej men verkar härma grov, general och Göteborgs rape med ett val du kan få ett vanligt snus som smakar lakrits

Nu gör jag en egen tolkning grov varianten är grovmalen resten är mellanmald förutom rape som är mer finmalen

Tror jag lockas av grov och lakritssmaken

Jag är mer intresserad utav vad 10 dosor snus blir i vikt färdigjort så det inte är 30 gram dosan då jag räknar 40 gram + som en dosa

Har mejlat dom för lite mer information och vad som händer framöver
Citera
2024-12-04, 11:30
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Har mejlat dom för lite mer information och vad som händer framöver

Vore trevligt om de kunde börja med 40dosor på "instant" snuset och inte bara 10 & 20 dosor.

Köpte förövrigt dubbel uppsättning genuin som nu står och mognar till sig.
Har provat lite och det är inte dumt alls, enda är att jag skulle vilja ha lite mer smak...
Citera
2024-12-05, 07:49
Medlem
avskum1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Vore trevligt om de kunde börja med 40dosor på "instant" snuset och inte bara 10 & 20 dosor.

Köpte förövrigt dubbel uppsättning genuin som nu står och mognar till sig.
Har provat lite och det är inte dumt alls, enda är att jag skulle vilja ha lite mer smak...

Det kommer nog då under beredningsinstruktionerna står det hur mycket vatten för 10-20 och 40 dosor.

Bra det smakade ok iaf, smaken kommer nog fram mer när den fått stå till sig ännu mer.
Citera
2024-12-05, 18:53
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Bra det smakade ok iaf, smaken kommer nog fram mer när den fått stå till sig ännu mer.

Det har stått och mognat till sig under en veckas tid nu, och smaken kommer tråkigt nog inte fram mer.
Det är som sagt inget fel på den smaken som finns där, utan jag skulle bara vilja ha lite mer av den.
Som det är nu, så är den inte ens i närheten imho av sin förebild general...
Citera
2024-12-05, 19:01
Medlem
avskum1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Det har stått och mognat till sig under en veckas tid nu, och smaken kommer tråkigt nog inte fram mer.
Det är som sagt inget fel på den smaken som finns där, utan jag skulle bara vilja ha lite mer av den.
Som det är nu, så är den inte ens i närheten imho av sin förebild general...

Att det kommer smaka general är nog tyvärr bara glömma. Men ofta tar det minst ca 1 månad när jag gjort eget snus för smakerna att komma fram. Gärna även lite mer än det.
Gjorde min årliga kryddning av julesnus här för ca 2 veckor sen, och det luktar ljuvligt men smaken är säkert 2-3 veckor bort.

Men jag hoppas smaken kommer fram mer för dig, och även om det inte blir general exakt, så kan det bli ett fin substitut att ha till vardagen ev!
Citera
2024-12-06, 11:12
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Att det kommer smaka general är nog tyvärr bara glömma. Men ofta tar det minst ca 1 månad när jag gjort eget snus för smakerna att komma fram. Gärna även lite mer än det.
Gjorde min årliga kryddning av julesnus här för ca 2 veckor sen, och det luktar ljuvligt men smaken är säkert 2-3 veckor bort.

Men jag hoppas smaken kommer fram mer för dig, och även om det inte blir general exakt, så kan det bli ett fin substitut att ha till vardagen ev!

Det är mer mängden smak jag var ute efter i min halvtaskiga förklaring
Som det är nu så är det bara toner av smak, typ citrus (tänk dig i nivå med en gammal avlagd snus som återanvänds)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in