2024-03-31, 12:18
Medlem
Permafloxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Det finns trevliga ryzzar och de verkar främst vara de som har sett sig om lite i världen och vet att det finns andra länder än ryzzland och att allting inte fungerar som hemma överallt.

En lustig anekdot är en ryzz som jobbade som säljare för det företag jag jobbade för då. Han älskade Sverige och var här så ofta han kunde. Det värsta han visste var att stöta på andra ryzzar när han var här och han gjorde allt han kunde för att undvika dem.

De gillar alltså inte ens varandra. Det låter som ett ganska dysfunktionellt land…

Det är helt klart ett dusfunktionellt land. Dom är hjärntättade. Dom har skeva värderingar och prioriteringar. Någonstans är det deras eget fel. Finns en anledning till att så många ryssar är vidriga.
Citera
2024-03-31, 12:55
Medlem
fittslems avatar
När Putin sa att han skulle kalla in fler män till då den lilla "specialla operationen" så blev det ju massflykt av Ryska män som försökte lämna landet.
Ner till Kazakstan och till Finland. Finland stängde ju ganska snabbt gränsen då.

Så ja det pågår definitivt en flykt. Nu är det såklart svårare att fly då gränserna är stängda, man får flyga men det har få råd med i det U-landet.

Att dom är välkomna till Thailand är inte så svårt att förstå, dom som kommer dit har pengar att sätta sprätt på, inga flyktingar som kräver hjälp.
Men rent moraliskt så borde Thailand neka dom inträde, Ryssen är ett smutsigt folk och inget man vill ha i turistorter.
Senast redigerad av fittslem 2024-03-31 kl. 12:57.
Citera
2024-03-31, 14:50
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Det finns trevliga ryzzar och de verkar främst vara de som har sett sig om lite i världen och vet att det finns andra länder än ryzzland och att allting inte fungerar som hemma överallt.

En lustig anekdot är en ryzz som jobbade som säljare för det företag jag jobbade för då. Han älskade Sverige och var här så ofta han kunde. Det värsta han visste var att stöta på andra ryzzar när han var här och han gjorde allt han kunde för att undvika dem.

De gillar alltså inte ens varandra. Det låter som ett ganska dysfunktionellt land…

Touché! Mycket bra observation. Gemensam för alla ryssar är de tycker illa om andra ryssar samt att alla ryssar skulle vilja leva i väst för att de vet innerst inne vilket kloakland Ryssland är...

Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
När Putin sa att han skulle kalla in fler män till då den lilla "specialla operationen" så blev det ju massflykt av Ryska män som försökte lämna landet.
Ner till Kazakstan och till Finland. Finland stängde ju ganska snabbt gränsen då.

Så ja det pågår definitivt en flykt. Nu är det såklart svårare att fly då gränserna är stängda, man får flyga men det har få råd med i det U-landet.

Att dom är välkomna till Thailand är inte så svårt att förstå, dom som kommer dit har pengar att sätta sprätt på, inga flyktingar som kräver hjälp.
Men rent moraliskt så borde Thailand neka dom inträde, Ryssen är ett smutsigt folk och inget man vill ha i turistorter.

Ryssar är omöjliga att ha att göra med. I ryssvänliga Serbien är de redan hatade. Kommer inte dröja länge innan Thailand är fyllt med skyltar "No Russians, please!"
Senast redigerad av Snyggast.i.Speedo 2024-03-31 kl. 14:57.
Citera
2024-04-01, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleo95
Ryssar får inte semestra i Europa så det blir fler i andra länder istället.

Aha, ryzzland förbjuder ånyo sina medborgare att resa vart de vill?l?

Vill de resa till EU krävs numera visum, så inte lika lätt som före invasionen av Ukraina!

Däremot är det väl billigare i Thailand.
Citera
2024-04-01, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AceOfHaze
Hej, hoppas denna hamnat i rätt forum.

Jag bor i Thailand sen ca 10 år tillbaka. Vi har haft ryska turister som började komma för några år sedan så det är ju inget konstigt i sig.
Det jag ser här nu däremot sedan kriget inleddes, är på en helt annan skala. Det är tamigfan ryssar överallt!
Vart man än går, vilken restaurang man än besöker så är de där i stora skalor. Phuket/Pattaya känns nästan invaderat av ryssar. Turister? Ja säkert många, men väldigt många som vill bo här längre.

När andra länder nekade ryssar att komma in i landet öppnade Thailand sitt hjärta och välkomnade dem med öppna armar. De kan nu t.o.m flyga direkt från Ryssland till Thailand, något som inte var möjligt tidigare.
Så vad ser vi då, jo jag går även på en skola för att lära mig bättre Thailändska och de utfärdar 1års visum om man studerar. De mängder av Ryska pass jag såg där är häpnadsväckande. Säkert 200 Ryska pass låg i staplar där de ansöker om 1 års studentvisum. Detta är ju bara 1 av 100tals skolor som finns här. Det betyder ju att de vill bo här en längre tid och lämna sitt land.

De är totalt verklighetsfrånvända och likgiltliga angående kriget och jag har hamnat i tjaffs många gånger och nästan hamnat i bråk med dem just för att de beter sig som svin. Klär sig som svin, äter som svin, högljudda och allmänt obehagliga.

Sen kriget utbröt känns de som att de flyr hit, eller kanske är rädda för att bli draftade till armén?

Tankar?

MvH

Hur länge brukar de stanna?
Hur länge får de stanna och hur försörjer de sig?
Förstår om de vill fly från putlers diktatur!

Nackdelen är att alltför många av dem villl försöka ta över, styra och ställa i det land de från början var "gäster" i! Thailändarna får se upp så det inte blir en "specialoperation" även hos dem!
Citera
2024-04-02, 12:29
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AceOfHaze
Hej, hoppas denna hamnat i rätt forum.

Jag bor i Thailand sen ca 10 år tillbaka. Vi har haft ryska turister som började komma för några år sedan så det är ju inget konstigt i sig.
Det jag ser här nu däremot sedan kriget inleddes, är på en helt annan skala. Det är tamigfan ryssar överallt!
Vart man än går, vilken restaurang man än besöker så är de där i stora skalor. Phuket/Pattaya känns nästan invaderat av ryssar. Turister? Ja säkert många, men väldigt många som vill bo här längre.

När andra länder nekade ryssar att komma in i landet öppnade Thailand sitt hjärta och välkomnade dem med öppna armar. De kan nu t.o.m flyga direkt från Ryssland till Thailand, något som inte var möjligt tidigare.
Så vad ser vi då, jo jag går även på en skola för att lära mig bättre Thailändska och de utfärdar 1års visum om man studerar. De mängder av Ryska pass jag såg där är häpnadsväckande. Säkert 200 Ryska pass låg i staplar där de ansöker om 1 års studentvisum. Detta är ju bara 1 av 100tals skolor som finns här. Det betyder ju att de vill bo här en längre tid och lämna sitt land.

De är totalt verklighetsfrånvända och likgiltliga angående kriget och jag har hamnat i tjaffs många gånger och nästan hamnat i bråk med dem just för att de beter sig som svin. Klär sig som svin, äter som svin, högljudda och allmänt obehagliga.

Sen kriget utbröt känns de som att de flyr hit, eller kanske är rädda för att bli draftade till armén?

Tankar?

MvH

Migration är ju självförstärkande på det sättet. Eftersom det redan fanns stora kolonier med long stay-ryssar i Thailand är det en naturlig plats för många att ta sig till om man redan har lite släkt och vänner där nere. Jag är säker på att rätt många svenskar också hade schappat till Phuket om det blev outhärdlig pissigt att bo i Sverige.

Det jag undrar dock är om de nya thairyssarna bara flyr mobilisering, kan du uppskatta genomsnittsåldern på dem? Det är ju tänkbart att många redan gått i tankar på att leva i ett varmare land och situationen inne i Ryssland blivit så pass mycket sämre att fler väljer att ta det steget.
Citera
2024-04-03, 10:47
Medlem
Då ryssarna är hatade inom hela Europa, Nordamerika, större delen av Asien, Australien så är väl alternativet för dom att fly till sina vänner i Syrien, Iran och Jemen.
Ryssar åker på stryk lite här och där just för att dom är ryssar, numera påstår de flesta ryssar i Europa att dom är Kazaker, Ukrainare eller Tjetjener.
Citera
2024-04-03, 13:24
Medlem
Det finns förvisso många ryssar i Tyskland. De har rätt till PUT om de kan visa att de härstammar från tyskryssar.
Citera
2024-04-04, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Hur länge brukar de stanna?
Hur länge får de stanna och hur försörjer de sig?
Förstår om de vill fly från putlers diktatur!

Nackdelen är att alltför många av dem villl försöka ta över, styra och ställa i det land de från början var "gäster" i! Thailändarna får se upp så det inte blir en "specialoperation" även hos dem!
Olika åldrar. 20-50 skaffar education visum, då kan de stanna 1 år sen förnya. De betalar bara skolan och behöver inte gå på några kurser.
Efter 50 kan de skaffa retirement visum.
Citera
2024-04-04, 06:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Då ryssarna är hatade inom hela Europa, Nordamerika, större delen av Asien, Australien så är väl alternativet för dom att fly till sina vänner i Syrien, Iran och Jemen.
Ryssar åker på stryk lite här och där just för att dom är ryssar, numera påstår de flesta ryssar i Europa att dom är Kazaker, Ukrainare eller Tjetjener.

Har sett med egna ögon hur ryssarna känner skam och rädsla över att vara ryssar. Tragiskt men det blir så när folk lessnat på dåligt skräp till folk.
Citera
2024-04-04, 06:44
Avslutad
Rysslands ekonomi går som tåget under Putins styre, gemene ryss får det allt bättre och har numera råd att resa. De är dock inte välkomna i Europa/Väst och väljer då länder som Thailand där de är välkomna.

Européer får det däremot allt sämre ekonomiskt och har inte råd att resa i samma utsträckning. Ryssen tar därför deras plats i Thailand. Det är det Ts ser och upplever.
Citera
2024-04-04, 06:52
Medlem
Comitiums avatar
Många negativa omdömen om ryssar här - inte utan anledning. Och så finns det några trevliga ryssar också. Några. Och ja, visst flyr de från skiten i det nygamla gloriösa ryska imperiet där Stalin åter lyfts fram som en hjälte och landsfader. Lillefar Stalin, nu ersatt med Putin. Fy fan.
Senast redigerad av Comitium 2024-04-04 kl. 06:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in