Citat:
Ursprungligen postat av
Cheddarjoe
Jag är emot hela principen att inte låta människor bekosta sin egna sjukvård och samtidigt även få ta precis vad dom vill - total frihet. Men det är besides the point och med min syn så är allt sosseri egentligen, en överstatlighet som ska bestämma för oss som inte "kan" fast nu när CHAT GPT4 vinner mot läkare i långa tester så har makten överförts till folket.
Jag är medveten om att det är en diabetes medicin men det är lika mycket en viktminskningsmedicin. Jag tror fetma är ett mer allvarligt epidemi än diabetes. Diabetes försvinner i princip om du börjar äta KETO vad jag förstår den senaste forskningen (men vad vet jag).
Ja du kan iaf göra mycket med att nästan bli kvitt diabetes typ 2, vanligaste diabetes typen (aka livsstils diabetes, tidigare kallad åldersdiabetes) för intresse.
https://janusinfo.se/behandling/expe...070ab426d.html
Dock ska man komma ihåg lite allvarligare risker mer KETO kost även om den visat sig vara bra också. Dvs risk för keto acidos. Not to be played with. Haft många sådana patienter. Men det gäller primärt dom som står på särskilda läkemedel SGLT2 hämmare. I korthet Systemet fuckas upp och du ser ingen påverkan på ditt blodsocker. Men ketonerna i ditt blod stiger och gör hela kroppen PH-sur. (Behandling (socker infusion/insulin)