Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-30, 12:23
Medlem
Fabianzzos avatar
Vilka blaskor prenumererar du på? Jag själv anser att man till vilket pris som helt måste hålla sig uppdaterad, så jag subbar på:
Aftonbladet, bra artiklar, lagom längd och täcker många områden.
Svenskan, som komplement till Aftonbladet, man får lite annat extra.
Sydsvenskan, lokal tidning. Som Malmöbo väljer jag att nischa in mig lite mer på det som sker i regionen med Sydis.
The New York Times, alltid kul att höra vad som händer i USA. Bytte nyligen till NYT från CNN, men är bara på provperiod hittills, så vi får se om jag återgår till CNN eller om jag stannar hos NYT.
Privata affärer, ser stort värde i denna tidning, som komplement till DI.
Dagens industri, i särklass bäst i Sverige när det kommer till affärer och finanser.
+2 andra sporttidningar, intresserar mig till viss del för sport, då är det gött och kunna läsa lite om den lokala sporten här i Skåneland.
Köpet KP med helgbilaga när tillfälle ges.

Jag anser att man behöver prenumerera på ett antal tidningar, minst 3 i olika nischer för att få så nyanserad och övergripande information som möjligt, där du får mer om vissa väsentliga områden. Förr fanns ju Metro, Punkt SE och City, vilka jag såg stort värde i. Särskilt Metro. Någon får gärna lansera Metro i Sverige igen, då hade jag blivit glad!

Vilka tidningar prenumererar du på, och varför? Hur många bör man prenumerera på, anser du? Vem har bäst tidningar, Schibsted eller Bonnier?
Senast redigerad av Fabianzzo 2024-03-30 kl. 12:26.
Citera
2024-03-30, 12:40
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Helsingborgs Dagblad (och i mitt Allt+ ingår även tillgång till andra Bonniers-tidningar, följer dock endast DN förutom HD)
EB (dansk kvällstidning - endast digitalt dock)
Köper musiktidningar lite till och från. Hade Rock'n'Roll Magazine-prenumeration innan (men den har lagts ner)
Sen blir det poddar (som jag får via mitt Spotify-abonnemang eller via SR-hemsidan och poddtoppen)
Citera
2024-03-30, 12:59
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Du anser att man bör hålla sig uppdaterad till varje pris och prenumererar på Aftonbladet?
Wow....

AB er faktisk jävligt snabba på att få in vad som nu än händer - den credden ska dom ha.

Hur ligger det med egna prenumerationer?
Citera
2024-03-30, 13:09
Medlem
SlutaCiteraMigTacks avatar
En jobbarkompis fyllde 50 år, vi arbetspolare tänkte överaska snubben, så nu får han hem QX tidningen varje månad 12 månader, som en fin present.
Citera
2024-03-30, 13:28
Medlem
Briasccas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Vilka tidningar prenumererar du på, och varför? Hur många bör man prenumerera på, anser du? Vem har bäst tidningar, Schibsted eller Bonnier?
Svenskan i pappersform, Dagens Nyheter och Financial Times digitalt. Läser tyska TV-nyhetssajter, men är dessvärre inte tillräckligt bra längre på tyska för att läsa mer komplex tidningstext.

Antalet tidningar man ska prenumerera på beror förstås på intresseområdena. För mig som är politiskt intresserad vill jag läsa de tre-fyra tidningar som jag läser. Saknar möjligen att läsa på franska eller italienska, men där är mina språkkunskaper helt obefintliga.
Citera
2024-03-30, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JazzinForBlueJean
AB er faktisk jävligt snabba på att få in vad som nu än händer - den credden ska dom ha.

Hur ligger det med egna prenumerationer?
Beror på vad det gäller. Polisen.se är en bra källa för att se vad som pågår dag för dag t.ex.
Alltså, gäller det en livenotis så är det väl klart att Aftonbladet duger.
Men deras artiklar är total katastrof.
Citera
2024-03-30, 14:32
Medlem
Nu riskerar jag få en varning, men

Jag preumenerar inte på nån

anledningen är att jag inte har råd
Citera
2024-03-30, 16:49
Medlem
Fabianzzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Du anser att man bör hålla sig uppdaterad till varje pris och prenumererar på Aftonbladet?
Wow....
Ja, vadådå? Det är ju inte bara därför jag prenumererar på AB, hade det varit den enda anledningen hade jag ju inte prenumererat på Svenskan, exempelvis. Överlag ser jag ett stort nominellt värde i Aftonbladets artiklar, och jag tycker att det är bra att ledarsidan är politiskt ställningstagande, ser stort värde i det.
Citat:
Ursprungligen postat av JazzinForBlueJean
Helsingborgs Dagblad (och i mitt Allt+ ingår även tillgång till andra Bonniers-tidningar, följer dock endast DN förutom HD)
EB (dansk kvällstidning - endast digitalt dock)
Köper musiktidningar lite till och från. Hade Rock'n'Roll Magazine-prenumeration innan (men den har lagts ner)
Sen blir det poddar (som jag får via mitt Spotify-abonnemang eller via SR-hemsidan och poddtoppen)
Intressant! Har haft HD tidigare faktiskt, bodde i Helsingborg ett kort tag för några år sedan, och prenumererade på den då.
Citat:
Ursprungligen postat av SlutaCiteraMigTack
En jobbarkompis fyllde 50 år, vi arbetspolare tänkte överaska snubben, så nu får han hem QX tidningen varje månad 12 månader, som en fin present.
Kul grej, haha! Händer väl att man läser QX lite då och då, och den är inte så dålig faktiskt.
Citera
2024-03-30, 16:53
Medlem
smickras avatar
Fangoria
Citera
2024-03-30, 16:55
Medlem
Fokus, Pondus och 91:an.
Inget digitalt. Aldrig någonsin!

Fokus är en motkraft och ger mig hopp om framtiden.
Citera
2024-03-30, 17:31
Medlem
Om inte TS redan har sett till att ta del av Pressreader avgiftsfritt via Malmö Stadsbibliotek rekommenderar jag det:

https://malmo.se/Uppleva-och-gora/Biblioteken/E-medier-och-e-tjanster/Digitala-tidningar-och-tidskrifter.html

Ca 7.000 dagstidningar och magasin rakt in i mobilen/paddan/datorn.

Många stadsbibliotek, som t ex Stockholm, erbjuder denna möjlighet.

Utöver detta har jag även Readly, så jag kan knarka nyheter och fördjupningar tills ögona torkar ut.
Citera
2024-03-30, 22:35
Medlem
Dakota74s avatar
Jag har Aftonbladet plus digitalt, Göteborgsposten Norra Halland, Vi bilägare, Klassiker, MC folket i pappersformat, Varför läser mycket och gillar pappersformat bäst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in