2024-03-30, 15:22
Medlem
Dalulvens avatar
Zoloft var rent förfärlig. Verkade paja känslolivet, plus att jag gick upp i vikt ...

Å andra sidan, utan medicinen hade man kanske inte klarat sig.
Citera
2024-03-30, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollontjusare
Kort svaret är ja, man måste skärpa till sig och ta tag i sitt liv på egen hand, ingen kommer komma och rädda dig, det är upp till dig själv.

TS kan skriva tråd efter tråd om det här ämnet, presenterar väl utvecklade teser som är rätt stavade och enkla att hänga med i, han ligger inte i fosterställning oförmögen att göra minsta lilla.

Depression är ingen sjukdom, det är en del av livet och något alla råkar ut för, plötsliga dödsfall och trauman av olika slag drabbar allatyvärr, och hör till livet.

Att börja äta en massa piller som förstör din kognitiva förmåga, gör dig slö, får dig att sova för mycket och mer eller mindre dödar din hjärna är inte svaret.

I Sverige överförskrivs det en jävla massa piller för skitproblem, över en miljon svenskar missbrukar psykofarmaka helt i onödan, man har blint gått i fällan presenterad av langarna i vit rock som kastar diagnoser på baserade på frågeformulär innehållande 20 frågor.

Du kan ta kokain och amfetamin för att må bra också, det gör det inte till rätt väg fram.

Sluta missbruka piller och medicinera era liv, ni bränner era skallar och riskerar att utveckla tunga missbruk framgent.

TS kommer hjälpas tusen gånger bättre av fysisk aktivitet så endorfinerna bullar i kroppen tillsammans med ett socialt sammanhang där han känner att han är en del av en grupp får känna tillhörighet.

Du har inte varit nere i botten. Det märks
Citera
2024-03-30, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vindiesel1981
Du har inte varit nere i botten. Det märks

Vad är botten? Begravning av barndomsvänner? Behöva ta farväl på sjukhus oväntat av en förälder? Separation?

Sitt ner och håll käften, du vet inte skit om mitt liv…
Citera
2024-03-30, 15:41
Medlem
Citat:
Vad är botten? Begravning av barndomsvänner? Behöva ta farväl på sjukhus oväntat av en förälder? Separation?

Sitt ner och håll käften, du vet inte skit om mitt liv…

Hade du varit på botten så hade du inte sagt de sakerna du gjorde
Citera
2024-03-30, 15:43
Bannlyst
Citat:
Hade du varit på botten så hade du inte sagt de sakerna du gjorde

Om? Vad är botten? Är du referenspunkten för alla människor bottnar? Bestämmer du hur alla ska reagera på botten? Är du mänsklighetens referenspunkt vi alla ska förhålla oss till?
Citera
2024-03-30, 15:45
Medlem
Citat:
Om? Vad är botten? Är du referenspunkten för alla människor bottnar? Bestämmer du hur alla ska reagera på botten? Är du mänsklighetens referenspunkt vi alla ska förhålla oss till?

Botten är olika för alla. Jag har nått min botten. Förstår du?
Citera
2024-03-30, 15:46
Bannlyst
Citat:
Botten är olika för alla. Jag har nått min botten. Förstår du?

Verkligen inte, du ifrågasätter mig utan att veta ett skit om mig, och nu ska jag på någon märkligt sätt respektera din botten, just din botten var så hemsk som någon annan aldrig upplevt i människans historia att piller var enda vägen ut?
Citera
2024-03-30, 15:48
Medlem
Citat:
Verkligen inte, du ifrågasätter mig utan att veta ett skit om mig, och nu ska jag på någon märkligt sätt respektera din botten, just din botten var så hemsk som någon annan aldrig upplevt i människans historia att piller var enda vägen ut?

Du ifrågasatte mig utan ha någon koll själv. Förstår du?
Citera
2024-03-30, 15:49
Bannlyst
Citat:
Du ifrågasatte mig utan ha någon koll själv. Förstår du?

Jag ifrågasätter alltid pillermissbruk som är fel väg och förstör mer än det hjälper
Citera
2024-03-30, 15:50
Medlem
Hur många timmar i veckan lägger du på motion?
Citera
2024-03-30, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Hur många timmar i veckan lägger du på motion?

Jag går långa promenader, 1 timme per dag men svårt då jag har svår yrsel
Citera
2024-03-30, 15:55
Medlem
Citat:
Jag går långa promenader, 1 timme per dag men svårt då jag har svår yrsel

Vad har du för umgänge? Jag var otroligt nedstämd en period i mitt liv, men mådde mycket bättre efter att ha sagt upp kontakten med flera narcissister i min umgängeskrets.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in