2024-03-29, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Att du inte litar på honom och inte klarar av att ställa en enkel fråga för att du är orolig att han inte ska tala sanning räcker gott och väl för att du ska inse att han inte är rätt för dig och att ni inte passar ihop.

Det handlar ju inte inte om att jag inte litar på honom eller tror han skulle ljuga. Han har ju tekniskrt sett rätt att använda appen då vi inte är ihop officiellt eller diskuterat vad vi "är", än. Däremot kändes det som att vi var på samma blad. Handlar mer om astt jag är obekväm att ha synpunkter på vad han gör på nätet vid det här laget samtidigt som jag är orolig över att vara en backup plan medan han fortsätter leta efter den rätta.
Citera
2024-03-29, 13:07
Bannlyst
Så typiskt kärringar att inte ta upp något de undrar. PRATA MED HONOM din dumma kärring.
Citera
2024-03-29, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindruvsjuice
Ok! Vet du möjligtvis hur kommer sig att avståndet kan uppdateras när appen är i bakgrunden utan att man öppnar den? Det vet jag med nästan 100% säkerhet då jag testat det innan som ett experient med en kompis, vet däremot inte alls vad som registreras som "nyligen online", är du alltså säker på att avsåndsändringen i sig inte kan ge utslag på onlinestatusen?
Vi som har dejtat, har ofta stött på lite olika människor, alla tänker olika, som du nämner, många söker seriöst, bara för man söker seriöst behöver inte betyda att man ger upp dom andra man skriver med, alla har olika anledningar, man har skrivit länge, verkar som en vettig person, skulle ändå vilja träffa denna person för vi har så mycket gemensamt, ja du förstår listan går göra hur lång som helst.

Bara för att man ger sig in i ett förhållande utgör ingen garanti för att det ska håll länge, varav man har kvar dom man skriver med. du vet ifall det inte fungerar efter några månader, halvår/år.

Varav många av mina vänner osv, som provar på dejta via nätet enkelt kan checka upp hur aktiv personen verkligen är inom nätet, man ser det via messenger, ibland kopplar dom bort att man inte kan se det, även det ett varningstecken, vad har man o dölja med dold? är mobilen ofta på ljudlöst.
Ofta uppkopplad, osv.

Man ser när en person varit aktiv, likt messenger, fungerar tinder osv, man måste vara inloggad för att den ska aktiveras, man kan få notis som du ser från ex tinder/messinger osv, du har fått ett meddelande från ex Ida o Malin, men tinder osv visar att jag inte varit aktiv för jag har inte loggat in.
Senast redigerad av hjorten16 2024-03-29 kl. 13:22.
Citera
2024-03-29, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Vi som har dejtat, har ofta stött på lite olika människor, alla tänker olika, som du nämner, många söker seriöst, bara för man söker seriöst behöver inte betyda att man ger upp dom andra man skriver med, alla har olika anledningar, man har skrivit länge, verkar som en vettig person, skulle ändå vilja träffa denna person för vi har så mycket gemensamt, ja du förstår listan går göra hur lång som helst.

Bara för att man ger sig in i ett förhållande utgör ingen garanti för att det ska håll länge, varav man har kvar dom man skriver med. du vet ifall det inte fungerar efter några månader, halvår/år.

Varav många av mina vänner osv, som provar på dejta via nätet enkelt kan checka upp hur aktiv personen verkligen är inom nätet, man ser det via messenger, ibland kopplar dom bort att man inte kan se det, även det ett varningstecken, vad har man o dölja med dold? är mobilen ofta på ljudlöst.
Ofta uppkopplad, osv.

Man ser när en person varit aktiv, likt messenger, fungerar tinder osv, man måste vara inloggad för att den ska aktiveras, man kan få notis som du ser från ex tinder/messinger osv, du har fått ett meddelande från ex Ida o Malin, men tinder osv visar att jag inte varit aktiv för jag har inte loggat in.

Jag tror absolut att han varit inloggad, men det kan man ju vara utan att göra något på appen eller öppna den, bara att man inte loggar ut. T.ex om jag haft appen i bakgrunden utan att logga ut, tror du jag står som aktiv då?
Citera
2024-03-29, 14:30
Medlem
SnutteFia03s avatar
Han kanske inte har samma syn på eran relation som du har. Sen kanske han även har en annan syn på när det är läge att släppa tinder.

Du behöver prata med honom om det här.
Citera
2024-03-29, 14:54
Bannlyst
Det är ingen bugg. Han träffar andra.
Citera
2024-03-29, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgyptiskKatt
Det är ingen bugg. Han träffar andra.
Hur vet du att det inte är en bugg?
Citera
2024-03-29, 15:03
Bannlyst
Citat:
Det är inte det
Citera
2024-03-29, 15:04
Medlem
Citat:
Jag tror absolut att han varit inloggad, men det kan man ju vara utan att göra något på appen eller öppna den, bara att man inte loggar ut. T.ex om jag haft appen i bakgrunden utan att logga ut, tror du jag står som aktiv då?
Fast det blir när man går in i appen som man visas som inloggad, dom flesta har på appar, likt FB osv, man vissas ändå som ej online fast man får notiser osv.

Om man tar ett vanligt meddelande man brukar få efter en stund när man skrivit med någon, personen brukar skriva kan vi inte byta över till någon annan app? har du det eller det? min tinder trasslar, hakar upp sig är en vanlig ursäkt. Vet inte själv, men tinder har aldrig spökat för någon jag känner. Många gånger hamnar man via messenger, inte vän på FB, denna kontakt brukar pågå ganska länge, man ser den som harmlös även fast man börjar dejta seriöst med någon, kontakten fortsätter ändå, det känns som man känner varandra fast man aldrig träffats.

Dejta ganska mycket för några år sedan, träffa många som inte kunde släppa sina andra kontakter man fått via dejting appar.

Men å andra sidan varför kan man inte bara avsluta tinder när man börjar träffas ofta? den går alltid o starta igen ifall man skulle vilja det. Sedan har man så ont om vänner att man måste hålla kvar en tinder vän man aldrig träffat, ja då har man problem.
Citera
2024-03-29, 15:23
Medlem
Citat:
Det är inte det
Killgissar du eller har du specifikt gjort efterforskningar i det här?
Citera
2024-03-29, 15:42
Bannlyst
Citat:
Jag är tjej och talar av kvinnlig intuition här
Citera
2024-03-29, 15:44
Medlem
godboys avatar
Citat:
Hoppas någon kunnig kan hjälpa mig. Är det möjligt att Tinder uppdaterar avstånd och "recently active" i bakgrunden, t.ex genom synkronisering med googlekontot? Jag har träffat en kille i 2.5 månader, ganska jämlikt initiativ från bådas sida. Börjar kännas fel att använda Tinder vid det här laget för mig och min slutsats att om han fortfarande är på appen är han inte seriös med mig. Jag har själv bara varit inne på Tinder för att kolla hans aktivitet och såg till min förtvivlan att det var en grön prick och "recently active" vid hans namn.

Vi har båda angett att vi söker seriöst

Vad tror ni? Ska jag utgå från att han letar annat? I går när han berättade vad han gjort under dagen nämnde han att han grejat med sin gmail och mobil (filöverföring etc) och har en förhoppning att"aktiviteten" handlar om att appen var i bakgrunden och synkad med google. Har själv vissa appar i bakgrunden utan att logga ut (t.ex Gmail)

Någon tekniskt kunnig som vet om det kan vara så eller ska jag anta det värsta?
Nu har jag inte använt Tinder då jag varit gift i 15 år. Men testade typ Mötesplatsen och Match runt millennieskiftet. Vill minnas att det redan på den tiden fanns funktion på i alla fall någon av dessa sidor där man kunde ställa huruvida en aktivitet syntes eller ej. Tinder kanske har valt att inte erbjuda en sån funktion av olika skäl. Nu funkade inte nätdejtingen något vidare tyckte jag så jag lade ner det, för mig har det alltid funkat bättre IRL, men det är en annan historia.

Mitt tips, som de flesta andras, är att ni faktiskt pratar med varandra. Det där med att hålla på att "skugga varandra på nätet" är ett rent fjortisbeteende. Kan mycket väl vara så att han kollar dig, och du kollar honom och så blir det bara misstänksamhet och skit av allt bara för att ni inte klarar av att prata med varandra öga mot öga, eller i telefon.
Citat:
Spelar det någon roll om det är en bugg? Vad sägs om att prata med varandra.
Citat:
Det är inte det
Tror inte det heller.
Citat:
Tycker inte du själv att det är rent fånigt att du spekulerar kring detta utan att prata med killen i fråga? Det du gör nu är att enbart bygga upp misstänksamhet och negativ energi kring er relation och vart tror du det kommer leda? Du skapar det massa förutfattade meningar om något som inte behöver vara något. Det kan beskrivas som att du skjuter en pil på en vägg och tror att du träffat mitt i prick när du i själva verket skjutit en pil på en tom vägg och därefter målat bulls eye runt pilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in