2024-03-28, 22:06
Medlem
Vad får dej till att ägna tid till fisket ?
Hur mkt tid lägger du på fisket ?

Fiskar du själv eller med sällskap ?
Fiskar du från land eller från båt ?

Framför allt får du napp ?
Dela gärna med dej av dina finaste minnen från fisketuren.
Citera
2024-03-28, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica

Det är för jävla rofyllt och att komma bort från allt, att köra en fjällstuga utan internet en långhelg och bara fiska och spela kort framför en brasa är balsam för själen.

Det beror på och tillgänglighet, det är tidskrävande att trassla med båt och annat, ibland är det skönt att bara kunna promenera iväg och dra några kast.

Båt är såklart bäst och innebär större chans för fångst, du kan täcka mer yta och följa efter stressade stim på flykt från rovfisk, det stationära landfisket är inte lika effektivt.

Vissa fina minnen har man, sådana där sensommardagar när väder och vind är så perfekt att man dragit abborre och gädda på vart och vartannat kast, det roliga tugget som lätt uppstår i båten osv

Överlag en jävligt trevlig hobby som många borde testa!
Citera
2024-03-28, 23:04
Medlem
Slippa vara hemma, göra mitt eget, drömma mig bort, för en sekund vara var mig själv
Citera
2024-03-29, 11:52
Medlem
Är man norrifrån vet man oftast om vart dom flesta "kanonvatten" är, man kan se fiskeprogram där man inte berättar vart dom är, samtidigt som man ser vart dom är för man har varit där, i programmet om nämns platsen som en av Sveriges bästa fiskevatten, samtidigt förstår man att dom inte vet bättre, man vet om ännu bättre platser, oftast mycket svårt att ta sig dit, men väl på plats o vid rätt tid hugger det enormt med bjässar. Man kan ta upp en/två o grilla, resterande 100 släpper man tillbaka.

Man ska se det som en upplevelse, både natur och som en mycket unik upplevelse.
Citera
2024-03-30, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollontjusare
Det är för jävla rofyllt och att komma bort från allt, att köra en fjällstuga utan internet en långhelg och bara fiska och spela kort framför en brasa är balsam för själen.

Det beror på och tillgänglighet, det är tidskrävande att trassla med båt och annat, ibland är det skönt att bara kunna promenera iväg och dra några kast.

Båt är såklart bäst och innebär större chans för fångst, du kan täcka mer yta och följa efter stressade stim på flykt från rovfisk, det stationära landfisket är inte lika effektivt.

Vissa fina minnen har man, sådana där sensommardagar när väder och vind är så perfekt att man dragit abborre och gädda på vart och vartannat kast, det roliga tugget som lätt uppstår i båten osv

Överlag en jävligt trevlig hobby som många borde testa!

Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Är man norrifrån vet man oftast om vart dom flesta "kanonvatten" är, man kan se fiskeprogram där man inte berättar vart dom är, samtidigt som man ser vart dom är för man har varit där, i programmet om nämns platsen som en av Sveriges bästa fiskevatten, samtidigt förstår man att dom inte vet bättre, man vet om ännu bättre platser, oftast mycket svårt att ta sig dit, men väl på plats o vid rätt tid hugger det enormt med bjässar. Man kan ta upp en/två o grilla, resterande 100 släpper man tillbaka.

Man ska se det som en upplevelse, både natur och som en mycket unik upplevelse.

En bra början men visst borde det finnas fler som upplevt fiskelyckan kan tyckas.
Citera
2024-03-31, 17:15
Medlem
Starobrnos avatar
Att fiska tillsammans är kul. Ännu mer kul om man fångar mer än sina fiskekompisar. Hängde med ut på pimpelfiske i en smal slingrig sjö där vi landfiskat många gånger, abborre och gädda. Hade då nästan noll erfarenhet av isfiske. Vi var tre som satt där med borrhål nära vassen och inget hände. Tog borren, trampade ut mot betydligt djupare vatten. Mina fiskekompisar sa att jag var typ lågbegåvad. Ett borrhål och en kiloabborre senare var det ingen som trackade mig.
Citera
2024-03-31, 17:24
Medlem
Naturupplevelser och lugnet är det som lockar mig mest. Samtidigt kan jakten på stora fiskar vara oerhört spännande och stimulerande.
Citera
2024-04-17, 21:05
Medlem
Har isen börjat sin färd söderut och ger er öppet vatten uppe i norr nu?
Så fiskesäsongen kan börja på allvar.
Citera
2024-04-18, 04:51
Medlem
EastClintfoods avatar
Nakna brudar, ser alltid till att fiska intill badet!
Citera
2024-04-19, 11:12
Medlem
Citat:
Har isen börjat sin färd söderut och ger er öppet vatten uppe i norr nu?
Så fiskesäsongen kan börja på allvar.

Färdas isen söderut menar du?

Här har varit nattkallt och nu är det skare som gör alla skidåkare och skoteråkare lyckliga. Lägg till en stor sol och klarblå himmel. Vårvintern är min favorit. Solen värmer på dagarna och ljuset som kommit tillbaka. Nu blir då jag alldeles kollrig och tappar tiden. Svårt att vara inomhus när solen är uppe till kl 20:00 på kvällen.

Isen på stora sjön är fortfarande 80 cm tjock och under isen finns det stora firrar. Fiskesäsongen är redan igång. På allvar. Isfiske är skoj!
Citera
2024-04-24, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LitenSynvilla
Färdas isen söderut menar du?

Här har varit nattkallt och nu är det skare som gör alla skidåkare och skoteråkare lyckliga. Lägg till en stor sol och klarblå himmel. Vårvintern är min favorit. Solen värmer på dagarna och ljuset som kommit tillbaka. Nu blir då jag alldeles kollrig och tappar tiden. Svårt att vara inomhus när solen är uppe till kl 20:00 på kvällen.

Isen på stora sjön är fortfarande 80 cm tjock och under isen finns det stora firrar. Fiskesäsongen är redan igång. På allvar. Isfiske är skoj!

-Yes
Citera
2024-04-24, 01:27
Medlem
Aaarghhhs avatar
Citat:

Fiske är spänning och avkoppling samtidigt, ibland kan man stöta på ovanliga djur.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in