2024-03-28, 17:48
Medlem
Franke88s avatar
Förutom att köpa uppgifter för individuella företag via Bolagsverket, finns det något smidigt sätt att få tag i address och telefonnummer till direktörer eller företagsägare i Sverige?

Låt oss säga att jag har en produkt att sälja till de som äger ett företag med mindre än 100mkr i omsättning. Hur hittar jag dessa?
Citera
2024-03-28, 18:03
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Förutom att köpa uppgifter för individuella företag via Bolagsverket, finns det något smidigt sätt att få tag i address och telefonnummer till direktörer eller företagsägare i Sverige?

Låt oss säga att jag har en produkt att sälja till de som äger ett företag med mindre än 100mkr i omsättning. Hur hittar jag dessa?

Det finns många företag som erbjuder den typen av prospekteringsmöjlighet, exempelvis alla kreditupplysningsbolag.
Citera
2024-03-28, 18:03
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:

kommunerna brukar ju ha något som heter tex näringsliv & företag.
Det ser väl lite olika ut, men där finns väl ofta sökfunktioner på te x antal anställda som kan översättas till omsättning; En anställd är 1 mille eller 2.
vad är det mer för sökkriterier än omsättning?
Hur ser din säljprocess ut?
Citera
2024-03-28, 18:09
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:

Lime har ju en bra databas som du kan använda till utskick.
Där får du telefonnummer till vd ofta.
Citera
2024-03-28, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset

Är det detta företaget du menar ?
https://www.lime-technologies.com/sv/
Citera
2024-03-28, 19:03
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Är det detta företaget du menar ?
https://www.lime-technologies.com/sv/
Lime på kungsholmen japp.
Har ett abb. där som vi använder för att leta fram vds namn och göra utskick på då och då.
Min ena kollega kollar uppgifter där och går via Linkedin där kontakterna får större genomslagskraft och inte tolkas som SPAM i lika hög grad
Citera
2024-03-31, 00:11
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset

Tack för tipset!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in