2024-03-28, 19:12
Medlem
Styrkelyftares avatar
Efter att ha läst den här artikeln från Samnytt och alla stolliga kommentarer både på Flashback och i Samnytts kommentarsfält så har jag bestämt mig. Jag kommer definitivt lägga min röst på Centerpartiet i kommande val.

Ps: för upplysnings skull så finns det massa svenskar som varken äter fläskkött eller värnar om svenska traditioner.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2024-03-28 kl. 19:21.
Citera
2024-03-28, 19:25
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Bättre låta vansinnet pågå, så kanske C äntligen självdör till slut. Partiet har ändå inte längre något med jordbruk eller landsbygd att göra.

Klart grisen inte vill äta en artfrände, det skulle ju vara kannibalism...
Ja vi får verkligen hoppas på att dåren inte blir avsatt innan nästa val! Bättre sänke än skallturken finns nog inte…
Citera
2024-03-28, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Efter att ha läst den här artikeln från Samnytt och alla stolliga kommentarer både på Flashback och i Samnytts kommentarsfält så har jag bestämt mig. Jag kommer definitivt lägga min röst på Centerpartiet i kommande val.

Ps: för upplysnings skull så finns det massa svenskar som varken äter fläskkött eller värnar om svenska traditioner.

[ PS: ]
Så är det säkert!
Men säkert inte pågrund av vanföreställningar!
Påhittade efterblivna anledningar som argument för att inte äta något som över halva klotets befolkningen äter.
Citera
2024-03-28, 19:33
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
[ PS: ]
Så är det säkert!
Men säkert inte pågrund av vanföreställningar!
Påhittade efterblivna anledningar som argument för att inte äta något som över halva klotets befolkningen äter.

Har du någonsin hört talas om trikiner?
Citera
2024-03-28, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Har du någonsin hört talas om trikiner?

Svar ja!
Också vara det där om den där detaljen att mer än halva klotets befolkningen äter den delikatessen.
Sen kan man funderar på om det är avsaknad av gris kött som gör muslimer så primitiva mellan öronen?
Trångsynta våldsamma egoistiska oförskämda giriga osv mm!
Låter ganska troligt, eller vad säger du!
Citera
2024-03-28, 19:44
Medlem
nudas.veritass avatar
Murrens folkhemslajvande på twitter är så jävla cringe och genomskinligt, han ska äta raggmunk och fixa på sitt faluröda torp, äta smörgåstårta med en sån liten svensk flagga i trä på bordet.

Tänk er själva att en svensk invandrare i Turkiet skulle sitta med pösbyxor och en liten röd fez och äta dadlar på twitterselfies, och sedan hamna i affekt om någon skulle våga antyda att han inte är riktig turk.

Demirok är fejk och gay.
Citera
2024-03-28, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Blir det inte patetisk när skallturken låtsas vara Svensk?

Centerpartiets partiledare Muharrem Demirok äter raggmunk utan fläsk. Det är en av veckans snackisar i sociala medier. Men när allmänheten ställer frågor om det, fräser C-ledaren ifrån. ”Fläskkött till raggmunken, där går visst gränsen för att vara svensk”, skriver han.

https://samnytt.se/men-var-ar-flasket-murre

Orka bry sig ? det finns svenskar t.ex. vegetarianer som inte heller äter fläsk, borde finnas svenskar som inte äter det för att det smakar illa också. Hur kan det bli en snackis i sociala medier ? vad är det för fel på folk ?
Citera
2024-03-28, 20:18
Medlem
Trakessons avatar
Det märks att det är påsklov. Både på Samenytt och Flashback.
Citera
2024-03-28, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harr.
Orka bry sig ? det finns svenskar t.ex. vegetarianer som inte heller äter fläsk, borde finnas svenskar som inte äter det för att det smakar illa också. Hur kan det bli en snackis i sociala medier ? vad är det för fel på folk ?

Skallturken leder ett av Europas rikaste partier (iaf var det). Han är svenskfientlig och avsa sitt turkiska medborgarskap enbart för att behålla/få ökad makt i Sverige. Det är nästan som att ha Erdogan själv i Sveriges riksdag. Fläsket i sig är inte det viktiga, utan mest som en påminnelse att han aldrig kommer eller kan bli svensk. Ska vi verkligen ha sådana politiker som han i Sverige?
Citera
2024-03-28, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vansterliberalen
Måste man äta fläskkött för att vara Svensk? Nej detta är bara pinsamt. C är ett skitparti som kommer att åka ut men de finns andra saker att prata om.

Man kan vara svensk utan att äta fläskkött, exempelvis av religiösa skäl (judendom, islam).

Det patetiska med Demirok är att det är tydligt han försöker leka svensk. Bilder på påskfirande, gamla svenska torp, raggmunk. Men hela tiden framstår det som att detta är något han aldrig tidigare i sitt liv ägnat sig åt.

Brukar han äta raggmunk med lingon? Han följer en diet där man bara äter kolhydrater?

Han bör vara sig själv och visa vad han egentligen gillar att göra och äta.
Citera
2024-03-28, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallesKulor
Skallturken leder ett av Europas rikaste partier (iaf var det). Han är svenskfientlig och avsa sitt turkiska medborgarskap enbart för att behålla/få ökad makt i Sverige. Det är nästan som att ha Erdogan själv i Sveriges riksdag. Fläsket i sig är inte det viktiga, utan mest som en påminnelse att han aldrig kommer eller kan bli svensk. Ska vi verkligen ha sådana politiker som han i Sverige?

Om man tycker det så får man säga det istället för att fokusera på fläsket.
Citera
2024-03-28, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harr.
Om man tycker det så får man säga det istället för att fokusera på fläsket.

TS var fåordig men var ändå tydlig med att turken inte är genuin. Han spelar svensk, men är egentligen muslim och sympatiserar mer med invandrare/turkar än svenskar. Det är en förjäkla dålig företrädare helt enkelt.

Att bygga moskeer finansierade av diktaturer i Sverige har han inget problem med. Böneutrop ser han som självklart. Men lite fläsk, av religiösa skäl, fy usch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in