2024-03-28, 15:59
Medlem
Behöver åka in några år för boende/mat osv, vilket brott rekommenderar ni för att inte bli skyldig mycket pengar? Inget skitsnack.
Citera
2024-03-28, 16:03
Medlem
En större stöld?
Citera
2024-03-28, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killchrist1990
Behöver åka in några år för boende/mat osv, vilket brott rekommenderar ni för att inte bli skyldig mycket pengar? Inget skitsnack.
Är nyfiken på din anledning. Om du har problem i dag, lär de inte vara borta om några år.

Men du kanske ska råna något, en butik med övervakningskameror till exempel. 1-6 år.
Citera
2024-03-28, 16:07
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:

Bombhota Kungen och Silvia
Citera
2024-03-28, 16:09
Medlem
Jordgubbes avatar
Lite oklart vad som avses med bästa, menar du bekvämast eller moraliskt. När tex Tage Danielsson skrev Karl Bertil Jonsson för 60 år sedan så var det en känga mot kapitalismen, för det fattiga folket. Idag är det ett hav av individer som inte bidrar till samhället men som får antingen groteska löner (som förr), lever på bara bidrag (på allas bekostnad), eller förstås kallt kriminella. Skulle du stjäla från dessa tre grupper och ge tillbaka till nåt bra skulle du åka in som en hjälte.
Citera
2024-03-28, 16:16
Medlem
Citat:

Fixa en del knark som du sedan säljer och åker fast för. Krävs inte mycket för att få skaka galler då.

Går inte ut över någon, ingen tar skada, snabbt och enkelt!
Citera
2024-03-28, 16:16
Avstängd
Ekobrott så klart, spöa och våldta folk som blattar gör ger ju inget längre straff.
Citera
2024-03-28, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Ekobrott så klart, spöa och våldta folk som blattar gör ger ju inget längre straff.
Ts vill inte få skulder, vilket hen lär få vid ekobrott.
Citera
2024-03-28, 16:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Ts vill inte få skulder, vilket hen lär få vid ekobrott.
I så fall rekommenderar jag USA, men där får man förmodligen sitt skithål penetrerat av negrer på daglig basis.
Citera
2024-03-28, 16:22
Moderator
Nospheratus avatar
Är du tidigare ostraffad lär de vara tveksamma att sätta dig på kåken om det inte är ett rimligt grovt brott. Annars lär de hellre se att du har fotboja och någon slags samhällstjänstgöring. Råna en bank kan du ju såklart göra. Spelar väl mindre roll att banker inte har kontanter längre, du vill ju bara bli gripen och straffad i vilket fall. Problemet med dina krav på fängelsevistelse är väl grovt brott men inte bli skyldig pengar. I rätt många grövre brott som rån utdöms ofta skadestånd.

Så får nog köra den långsamma vägen här. Begå en del lagom grova brott. Exempelvis narkotikabrott. Och bli dömd flera gånger tills de klassar dig som återfallsförbrytare. Bli haffad sex, sju gånger med maja och ladd. Först blir det böter, och sen någon månad hit och dit på öppen anstalt. Sen åker du och handlar ett par kilo maja i Danmark och åker fast med flit i Tullen (ring in ett anonymt tips om dig själv och signalement). Vi det laget lär det inte bara bli en smäll på fingrarna. Särskilt inte när du gladeligen uppger att du tänkt sälja det på gatan och göra karriär som langare.

Men nja, om du är en helt vanlig svennebanan helt ostraffad sedan tidigare kommer du bara sätta griller i huvudet på snuten och domstolar om du plötsligt en dag rånar en kiosk. De kommer antagligen mest tro du fått spel och placerar dig något halvår med fotboja och påtvingad utredning hos psykiatrin.
Citera
2024-03-28, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
I så fall rekommenderar jag USA, men där får man förmodligen sitt skithål penetrerat av negrer på daglig basis.
Förstår inte riktigt vad du menar med ditt svar på mitt inlägg. Läs gärna igen.
Citera
2024-03-28, 16:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Förstår inte riktigt vad du menar med ditt svar på mitt inlägg. Läs gärna igen.
Det jag menar är att han ska bege sig till USA och begå något brott för att få sitta länge, utan skulder. Var det så jävla svårt att förstå? Jag kan ta det på spanska eller engelska annars.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in