2024-03-29, 03:57
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhanaKoSjukan
Man ser nog vad man letar efter?

Så kan det vara, men det finns en speciell "locket på" känsla som jag endast får i Sverige. I Polen såg jag mer misär, hemlöshet. Prostituerade som försökte sälja sig när jag gick förbi. Mitt i Krakow på kvällen.

En annan ung kvinna som plötsligt började storgråta på ett café och alla ignorerade henne.

Men stämningen var ändå bättre. Jag såg glada, vita barnfamiljer där föräldrarna log mot varandra och utan att se nedtyngda ut som många föräldrar gör i Sverige. Kvinnorna var feminina och mannens roll självklar.

Man var trygg överallt oavsett vilken tid på dygnet. Inga blattegäng. Inga bögar.

Jag gick förbi ett litet katolskt dagis där det jobbade nunnor och såg inga kaosbarn som skrek.

Nunnan läste någon bok och barnen satt tyst och lyssnade. Detta utomhus på våren i en liten trädgård vid gatan. En väldigt närvarande katolsk kultur.

Då är Polen samtidigt ett sämre land än Sverige på pappret. Men i verkligheten är det annorlunda.

Men nu har polackerna röstat in liknande politiker som i Sverige så de ser väl något här de vill ha.

Jämför jag Sverige med Danmark ser jag ingenting som är mer positivt i Sverige jämfört med Danmark. Vad skulle det vara?
Senast redigerad av sxephil 2024-03-29 kl. 04:03.
Citera
2024-03-30, 12:02
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Jag menar istället att det är viljan som saknas. Vilket jag kan förstå, för vem vill dö på slagfältet med vapen i hand? Det är svårt att motivera militärplikt när samhället i stort ser ner på nationalism och stolthet medan individualism uppmuntras.

Jag hörde nyligen en ukrainsk man svara på frågan, från en hjärndöd svensk kvinnlig journalist, varför han stod ut med helvetet i skyttegravarna. Bra fråga som i princip aldrig ställs, men hjärndöd just eftersom kvinnor aldrig förstår vad som motiverar män.

Han svarade att han stred och kämpade pga han hade ett hus HAN ÄGDE, en FRU, och FLERA BARN.

Så då blir frågan, för vad ska män som bor i dyr hyreslägenhet, som saknar fru eller kanske rentav flickvän, och saknar barn, strida och riskera sitt liv för?

Skulle gärna se denna fråga debatteras öppet och i riksdagen. Är det för nöjet att betala skatt och bekosta ett utbyte av svenska folket med giriga bruna människor, som svenskarna ska offra sig för? Dvs politiska ideer som inte alls kommer från svenska folket, utan från någon slags globalistisk elitistisk överklass av yrkes politiker som själva har hus värda tiotals miljoner utan lån, och kanske hundratals miljoner som sossen Göran Persson, som oftast är gifta och har flera egna barn? Då är det en dålig deal för svenska män med någon som helst iq!
Citera
2024-04-06, 00:18
Jag som närmar mig 60år och träffar unga kvinnor och män dom vill att framtiden ska sluta och ge araber och deras familjer frikort. Jag vågar inte säga min ärliga åsikt alla vakter är ARABER
Seriöst jag gjorde lumpen 1983 jag kan döda men bara om staten säger åt mig detta.

I dag behöver man skämmas när man säger att bruna vägrar göra lumpen.

Folk som är födda i Sverige men snackar arabiska av ren illvilja hatar Sverige,
Citera
2024-04-06, 21:29
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyarolf
Vad har gått snett? Är två av tre unga verkligen kronvrak? Vad är orsaken till att folk inte mår bättre?

Vi har haft det för bra och föräldrarna har varit oförmögna att fostra sunda, starka individer som har förmåga att visa jävlar anamma och disciplinera sig.

De nya generationerna är missbrukande, skärmberoende, bortklemade identitetsfokuserade latmaskar, varav alldeles för många har diverse psykiska och fysiska diagnoser.

Vårt bekväma samhälle har dessutom gjort det möjligt för svaga (defekta) individer att skaffa barn. Vad det innebär behöver knappast utvecklas.
Citera
2024-04-06, 23:53
Medlem
Det är uppenbart att det är den felaktiga samhällsutvecklingen som lett till ökad psykisk ohälsa. Hade varit intressant att kunna mäta stresshormonerna i dagens befolkning och jämföra med kanske för 50 år sedan.
Citera
2024-04-07, 03:26
Medlem
Varför skall vi slåss, när det i grund och botten ju är Satan Amerikas krig mot Den Onde Ryssen det gäller? Amerikanerna får väl skicka hit sina 100 000 negersoldater då, nu när vi ju är med i NATO!

(Bäst hade varit att sälja Gotland åt Trumpen, då när han blev besviken över att danskarna inte ville sälja Grönland. hade vi, med eller utan NATO-medlemskap, bekvämt kunnat luta oss tillbaka och sippa på våra drinkar!)
Citera
2024-04-07, 05:01
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyarolf
Det är inte alla som har dålig psykisk hälsa. Det är Sverige som är sjukt, tycker jag. Det händer inget roligt eller spännande. Allt nöje av någorlunda glädje är förbjudit. Tillåtet är att konsumera caffe latte på caféer och köpa bokhyllor och krimskrams som inte behövs på tex IKEA men inte mycket mer än så.
Sverige har 20.000 psykologer och kuratorer och därtill mer än lika många socialarbetare och andra som inget nämnvärt gör. Man kan tycka att Sverige inte borde ha psykisk ohälsa med så många anställda och så stor expertis.
Vad har gått snett? Är två av tre unga verkligen kronvrak? Vad är orsaken till att folk inte mår bättre?

Dessa är muslimer eller offrena för muslimsk invasion. Muslimer är sjuka på alla sätt.
Citera
2024-04-07, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Dessa är muslimer eller offrena för muslimsk invasion. Muslimer är sjuka på alla sätt.

Fast musslorna är ju rätt skjutvilliga, enligt vad jag läst; så borde väl duga åtminstone som kanonmat vid fronten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in