Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2006-08-12, 11:58
Medlem
MissMs avatar
Congratulations to a successfull mission. Over and out
Citera
2006-08-12, 22:05
Medlem
-HunteR-s avatar
det som förvånar mig är hur få av er (oss!) rutinerade drog liberaler som ens vet något om diverse substansers effekter.

Orkar inte rabla upp allt, och du har förmodligen ingen lust att öppna denna tråd igen.

Men till er andra som kanske undrar över samma sak som den fromme trådskaparen. Så säger jag som försvar för er hälsa, som svar mot en rad opålästa inlägg ALKOHOl FÖRSTöR SöMNEN, sure du kan känna dig jäkligt avslappnad. Men alkoholen ger dig bara en ytterst ytlig sömn som inte reparerar hjärnan eller kroppen i övrigt. Uprepade alkohol intag, fast dom kan kännas relativt overkbara har stor effekt på ert psyke i längden (räcker med en "kort längd" för att det ska ge synbara effekter, man kan bli gravt deprimerad, i flera fall permanent)(och nej detta händer inte bara rutinerade alkoholister).

Och, sömn/rogivande preparat mot kvällskvisten är de mest beroendeframkallande som finns. För att kroppen då "förlitar" sig på dessa subcutant/oralt intagna preparat för att producera behövd melatonin mängd för att sätta dig i tillräcklig ro. Infallstiden för att bli mer eller mindre aktivt behövande av detta nyttjande av utomkroppsliga substanser är ochså otroligt kort (rör sig om 5 dagar-1.v för vissa).

Jag avråder er alla från att använda några substanser överhuvudtaget för att hjälpa sängåendet. ental hjälp (vare sig den kommer från dig själv eller någon annan) är att prioritera. Finns även olika "kemo-terapi" center på vissa universitets sjukhus där dom scannar hela din kropp samt hela tiden mäter vilka ämnen som florerar i kroppen. Tillslut får man oftast en remiss utskriven från överste läkaren som gjort analysen på dig. Och du får förmodligen något riktigt välkoordinerat preparat endast en gång och ibland flera, som riktar sig till olika hormonelt utsöndrande körtlar och organ utanför hjärnan (Därför att det äftast är där problemen ligger, som senare skapar kemisk obalans i hjärnan , tex hur sköldkörteln kan utsöndra ett ämne som stimulerar orexin utsöndring från hypothalamus i hjärnan)

Blablablabal......Kort sagt, skippa alla utomkroppsliga ämnestillskott,, såvida du inte är under professionell analys.
Citera
2006-08-12, 23:01
Medlem
smärtpatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -HunteR-
det som förvånar mig är hur få av er (oss!) rutinerade drog liberaler som ens vet något om diverse substansers effekter.

Det som förvånar mig är att någon startar en tråd om att denne behöver sova. Då denne faktiskt har 10 mg nitrazepam, massa propavan och alkohol
Citera
2006-08-13, 02:38
Medlem
Kafes avatar
Som många säger propavan är jäkligt bra att bara somna på. Och ganska lätt att få tag på =)

Kom på nu efteråt att du redan somnat. Grattis!
Citera
2006-08-13, 03:04
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -HunteR-
Jag avråder er alla från att använda några substanser överhuvudtaget för att hjälpa sängåendet.

Det ligger nära till hands att fälla ett yttrande av typen "sålunda talar en man som aldrig har haft sömnproblem".
Citera
2006-08-13, 03:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
Det ligger nära till hands att fälla ett yttrande av typen "sålunda talar en man som aldrig har haft sömnproblem".

Kunde inte sagt det bättre själv..
Det är väl en sömnmedicin som passar bättre under sloganen: "Substans för dig som vill ha myrkrypningar samt vara en zombie dagen efter intag".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in