2024-03-28, 18:26
Medlem
Utpressning om det ägt rum är fel men...det är rätt åt äckliga asen. Skit ska ha skit.

Ge fan i att vara en äcklig perverterad gris, svårare än så är det inte.
Senast redigerad av N0.N4M3 2024-03-28 kl. 18:28.
Citera
2024-03-28, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
I det här sammanhanget: Att de tycks lägga en osedvanlig tid och fokus på nånting som ligger i pedofilers intresse. 124 jävla träffar: https://www.etc.se/sok?q=Dumpen
Inte konstigare än att granska kriminella gäng. Men jag antar att allt efterblivet gaggande om att ETC skulle gå pedofilers eller andras ärenden beror på att det är så ni själva hade agerat om ni var journalister.

För övrigt skyddar Dumpen inga barn med sin lynchjustis.
Citera
2024-03-28, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Inte konstigare än att granska kriminella gäng. Men jag antar att allt efterblivet gaggande om att ETC skulle gå pedofilers eller andras ärenden beror på att det är så ni själva hade agerat om ni var journalister.

Något gör dom iaf.

Det har en avskräckande effekt. Borde egentligen varit en miljon istället så skulle andra kanske tänka efter ytterligare en gång innan dom gör så avskyvärda saker.
Men vad trodde pedofilsvinet, att hen skulle kunna köpa sig ur det och fortsätta med sin ondska? Ni som lipar om att "dumpen förstör liv med sina uthängningar", har ni inte tänk på alla liv som förstörs av pedofilsvinen?!
Citera
2024-03-28, 18:38
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Inte konstigare än att granska kriminella gäng.

Du tycker det är lika angeläget att granska dumpen som att granska gängkriminella?

Citat:
Men jag antar att allt efterblivet gaggande om att ETC skulle gå pedofilers eller andras ärenden

Gaggande? Med tanke på att det uppenbarligen ligger i pedofilers intresse att stänga ner Dumpen så går ETC per definition pedofilers ärenden. Inte sant?

Citat:

Hur vet du det?
Citera
2024-03-28, 19:31
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g0dspirit
Håller med. Det ända som jag tycker är fel i detta med ”utpressningen” är att pedofiler då kan köpa sig bort från att bli uthängda. Det borde inte vara möjligt. Eller har jag missuppfattat allt?

Det finns ingen direkt anledning att tro på att det är sant. Bara en pedofils påstående i tidningen ETC. Dra dina egna slutsatser
Citera
2024-03-28, 19:32
Medlem
Citat:
I det här sammanhanget: Att de tycks lägga en osedvanlig tid och fokus på nånting som ligger i pedofilers intresse. 124 jävla träffar: https://www.etc.se/sok?q=Dumpen
Med samma princip skulle man kunna säga att de som granskar polisen har en "soft spot" för kriminella. Skulle du hålla med om det?
Citera
2024-03-28, 19:48
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Vem förvånas?
Citera
2024-03-28, 19:49
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Med samma princip skulle man kunna säga att de som granskar polisen har en "soft spot" för kriminella. Skulle du hålla med om det?

Potentiellt. Beror väl på vad "granskningen" består av.

ETC har liksom skrivit 124 artiklar om hur hemskt Dumpen är (kvalificerad gissning, jag tror det är rimligt att anta att ingen av de 124 har en positiv spinn). Så motsvarande skulle väl vara att man skriver liknande mängd artiklar om polisen som samtliga berättar t ex hur polisen trakasserar människor som man tror är kriminella men som aldrig dömts, hur dåligt de anhöriga mår av polisens metoder, hur det inte minskar brottsligheten att ha en poliskår, hur polisen bara låtsas bry sig om brottsoffer osv.
Citera
2024-03-28, 19:56
Medlem
Citat:
Potentiellt. Beror väl på vad "granskningen" består av.

ETC har liksom skrivit 124 artiklar om hur hemskt Dumpen är (kvalificerad gissning, jag tror det är rimligt att anta att ingen av de 124 har en positiv spinn). Så motsvarande skulle väl vara att man skriver liknande mängd artiklar om polisen som samtliga berättar t ex hur polisen trakasserar människor som man tror är kriminella men som aldrig dömts, hur dåligt de anhöriga mår av polisens metoder, hur det inte minskar brottsligheten att ha en poliskår, hur polisen bara låtsas bry sig om brottsoffer osv.

Du behöver inte använda dig av citationstecken. Jag menar en granskning utan att raljera.

En hypotetiskt fråga; låt säga att granskningen handlar om poliser som trakasserar kriminella gängmedlemmar. Skulle en sådan granskning enligt dig innebära att den som gör granskningen är kriminell själv, eller "vurmar" (ditt ordval) för kriminella?
Citera
2024-03-28, 19:59
Medlem
scraftys avatar
Sjöberg jobbar dessutom numera för Qatar där barnäktenskap är tillåtet. Klart detta aldrig har handlat om att skydda några barn.
Citera
2024-03-28, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vessigebro
Mot bakgrund av de senaste nyheterna om Dumpen.se på senare tid; (Den huvudsakliga Dumpen-tråden inrymmer diskussioner om själva sidan-denna tråd skapas enbart i syfte och i efterdyningarna av de senaste rapporteringarna från medier ang. Dumpens egentliga idé som projekt och som nu varit föremål för diskussion under många års tid)

Man kan konstatera att det luktar unket om Dumpen och deras verksamhet, inte minst deras tillvägagångsätt som först nu efter alla år kommit fram i ljuset!

Hänvisar till en rad av olika nyheter gällande sidan, enbart senaste veckan:

https://www.etc.se/kronika/pedofilhatet-aer-en-faella

https://www.dn.se/ledare/lisa-magnusson-dumpens-pedofiljakt-handlar-inte-framst-om-att-hjalpa-barn/

https://www.etc.se/story/han-betalade-135-000-foer-att-slippa-haengas-ut-av-dumpen

Männen som hängs ut av pedofiljägarna Dumpen pressas hårt att söka vård hos Impulskollen. Men bakom hjälplinjen finns bara en mindfulnesscoach och en hetsig säljare som erbjuder ett dyrt terapipaket.

Nu kan Dagens ETC avslöja att Dumpen tjänar stora pengar på upplägget.

– Jag upplevde det tydligt som att de kunde stoppa min uthängning om jag betalade, säger Erik, som tog ett blancolån för att ha råd.

Ett urval/axplock enbart från senaste veckans nyheter angående Dumpen. Nu har folk sett igenom den tidigare slutna "agendan" projektet kört med. Svart på vitt har det visat sig; de som uthängs måste i vissa fall betala sexsiffriga belopp, till och med miljontals för att försvinna från sidan.

Om Sara Nilssons affärside synats? Min ingång är att projektet hela tiden haft en tveksam agenda, och att först nu med hjälp av grävande reportrar från etablissemangets olika hörn visat sig att de som faktiskt tvivlat på Dumpen hela tiden faktiskt kan gå mot ett rätt.

Om vi kokar ner frågan, skulle ni säga att det är ett korrekt sätt för Sara Nilsson att driva vidare sitt projekt på? Att manipulera ensamma (allt som oftast förståndshandikappade män-nej det är oftast inte normen som hamnar på deras sidor) och att man manipulerar dessa män, låtsas att man bryr sig om de genom att lämna någon tafflig vård-broschyr, hänger ut och sedan utpressar de uthängda på pengar för att radera uthängningarna.

I min bok gagnar detta inte de riktiga offren. I min bok föder och göder bara detta den psykopat som i huvudsak livnär sig på detta skeva tillvägagångssätt för att via en "fasad" göra något fint för folket.

När det visar sig att det hela är bluff och båg och värsta sortens klåperi.

I min bok är Sara Nilsson en ulv i fårakläder. Likt ett helgon visar hon upp sig på Dumpen.se och får arma Svenssons och sponsra henne med surt förvärvade pengar. Det visar sig att hon lever gott på dessa pengar och har mage och utpressa folk hon hänger ut.

Notera, här handlar det om att uppmärksamma faktum. Att hålla två saker i huvudet samtidigt. Det är ingen som inte vill skydda några barn. Men det Sara Nilsson gör är så jävla fel det bara går och göra. I ett rättsäkert och fungerande samhälle så förbjuder man en sådan här människa som saknar kompetens och inte har mandat nog och fungera pålitligt. Att på det hela ha en väldigt ifrågasatt historik gör att det finns ytterligare skäl till tvivel.

Fler borde vakna upp och inse vad Dumpens affärsidé egentligen handlar om! Nämligen den egna fickan och ingenting annat!

Vem fucking bryr sig om ett gäng barnknullare blir utpressade?
Citera
2024-03-28, 20:14
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Du behöver inte använda dig av citationstecken. Jag menar en granskning utan att raljera.

Att man sätter citationstecken runt ett ord betyder inte nödvändigtvis att man "raljerar". Inte sant?

Citat:
En hypotetiskt fråga; låt säga att granskningen handlar om poliser som trakasserar kriminella gängmedlemmar. Skulle en sådan granskning enligt dig innebära att den som gör granskningen är kriminell själv, eller "vurmar" (ditt ordval) för kriminella?

Du menar att vi hypotetiskt har att göra med en nyhetssajt som skrivit 124 artiklar om hur polisen trakasserar gängmedlemmar på diverse sätt och hur farligt detta är för rättsväsendet osv och 0 artiklar om nånting positivt som polisen gör? Är det ditt hypotetiska scenario?

Citat:
"vurmar"

Varför raljerar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in