2024-03-27, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Den där skrönan tror jag inte en sekund på.
Hur nån kan misslyckas med att tjäna pengar genom att handla kortsiktigt med stora häv är en gåta.
Är så lätt att man kan lära ett barn att köpa billigt och sälja dyrt.
Kortsiktigt kan du tjäna, men långsiktigt har du svårt att slå index. Så enkelt är det.
Citera
2024-03-27, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Det är allmänt känt att väldigt få daytraders tjänar pengar. Det är bara att googla.

Däremot kan man tjäna pengar på att lura andra att daytrada, pumpa upp penny stocks, driva youtube kanal om aktieklipp osv. Kanske livnär du dig på något sådant?

Annars om du nu var så framgångsrik med dina trades, varför jobbar du inte på någon hedgefond så att du får rejält kapital att gambla med? Du kan väl skicka att email till Bill Ackman och se vad han säger?
Tror du jag helt självlärd skulle få ett sånt jobb?
Tror du ens de skulle läsa mitt mejl?
Ledsen att du och alla i din närhet inte är kapabla att klara av nåt så enkelt.
Jag klarar mig väldigt bra och är nöjd med mitt liv som det är nu.
Citera
2024-03-27, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Kortsiktigt kan du tjäna, men långsiktigt har du svårt att slå index. Så enkelt är det.
Inte om man använder rätt verktyg och rätt strategi. Hur enkelt som helst och blir inte nåt svårare på lång sikt.
Snarare tvärtom.
Tro inte på sagorna som alla institut som säljer fonder försöker hjärntvätta fårskocken med.
Citera
2024-03-27, 15:27
Medlem
Citat:
Inte om man använder rätt verktyg och rätt strategi. Hur enkelt som helst och blir inte nåt svårare på lång sikt.
Snarare tvärtom.
Tro inte på sagorna som alla institut som säljer fonder försöker hjärntvätta fårskocken med.
Det är väl okej att du tror så, men tro gör ingen rik. Tyvärr.
Citera
2024-03-27, 15:37
Medlem
Citat:
Det är väl okej att du tror så, men tro gör ingen rik. Tyvärr.
Nej det gör det inte.
Men man kan förbli fattig genom att tro utan att ta reda på fakta.
Konstigt att så många som aldrig bemödat sig med att räkna själv har ett så starkt tvångsbehov av att basunera ut vad de hört.
Så skulle jag aldrig skämma ut mig, bättre att vara tyst om man inte vet vad man pratar om.
Citera
2024-03-27, 15:39
Medlem
Citat:
Nej det gör det inte.
Men man kan förbli fattig genom att tro utan att ta reda på fakta.
Konstigt att så många som aldrig bemödat sig med att räkna själv har ett så starkt tvångsbehov av att basunera ut vad de hört.
Så skulle jag aldrig skämma ut mig, bättre att vara tyst om man inte vet vad man pratar om.
Då gör du så här, du lägger upp dina köp och dina sälj inklusive transaktioner, och så kollar vi om fem år.

Om du lyckas att slå index, så är du unik. Och då ber jag om ursäkt. Välj själv av OMXSPI och OMX30. Men gör det nu.

Kör på!
Senast redigerad av Pillerarm 2024-03-27 kl. 15:42.
Citera
2024-03-27, 15:51
Medlem
Citat:
Då gör du så här, du lägger upp dina köp och dina sälj inklusive transaktioner, och så kollar vi om fem år.

Om du lyckas att slå index, så är du unik. Och då ber jag om ursäkt. Välj själv av OMXSPI och OMX30. Men gör det nu.

Kör på!
Varför skulle jag det? Fem års transaktioner, du skulle bara veta hur många det blir.
Jag vet väl att jag presterar skyhögt över index.
Räkna själv istället för att ta på dig ansvaret att förmedla en åsikt som du hört.
Kul att du tror jag är unik, dock är jag inte det. Alla normalbegåvade som kan tänka fritt och inte har bestämt sig för att så här är det för det har jag hört klarar att prestera långt över index.

Jag behöver ingen ursäkt från dig.
Jag vill bara hjälpa dig att tänka innan du påstår nåt du inte själv har tagit reda på.
Kan vara bra i många andra situationer också.
Citera
2024-03-27, 15:53
Medlem
1. Bestäm dig för om hur lång tid du kommer använda din investering, eller åtminstone är villig att vänta.
2. Skaffa Lysa eller motsvarande tjänst
3. Ställ in så att fördelningen är 10% aktier per år du valde i [1]. Med 7 år så blir det 70% aktier och 30% räntor
4. Månadsspara regelbundet. Om du har en större summa att börja med så delar du upp den i 6 högar och sätter in under 6 månader.

Grattis, du har nu fantastiska förutsättningar och har en bättre setup än majoriteten av svenskar.
Citera
2024-03-27, 15:56
Medlem
Citat:
Varför skulle jag det? Fem års transaktioner, du skulle bara veta hur många det blir.
Räkna själv istället för att ta på dig ansvaret att förmedla en åsikt som du hört.
Kul att du tror jag är unik, dock är jag inte det. Alla normalbegåvade som kan tänka fritt och inte har bestämt sig för att så här är det för det har jag hört klarar att prestera långt över index.

Jag vill bara hjälpa dig att tänka innan du påstår nåt du inte själv har tagit reda på.
Du kommer inte att lyckas över tid, så enkelt är det.

Att du inte kan ta den utmaningen visar bara att du inte tror på dig själv.

Det finns inga som helst problem med att årligen skicka över dina transaktioner, det är uppgifter du kan få som typ Exell och länka.

Du hittar på, du kommer inte lyckas, och du har inte lyckats, du fantiserar.

Du hade varit miljardär om du lyckats hittills. Lägg ner dina fantasier.

Just do it eller lägg ner.
Senast redigerad av Pillerarm 2024-03-27 kl. 15:58.
Citera
2024-03-27, 16:00
Medlem
Citat:

Kan jag anlita dig? Du ansvarar för mina investeringar och garanterar en tillväxt som är ett par procent över index. Allting utöver det får du behålla som din avgift. Allting under och du blir betalningsskyldig mig upp till gränsen.
Citera
2024-03-27, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Kan jag anlita dig? Du ansvarar för mina investeringar och garanterar en tillväxt som är ett par procent över index. Allting utöver det får du behålla som din avgift. Allting under och du blir betalningsskyldig mig upp till gränsen.
Antar du menar procenentheter. Är också på.

Förutsatt att hon kan lämna bankgaranti eller liknande.
Citera
2024-03-27, 16:02
Medlem
Citat:
Du kommer inte att lyckas över tid, så enkelt är det.

Att du inte kan ta den utmaningen visar bara att du inte tror på dig själv.

Det finns inga som helst problem med att årligen skicka över dina transaktioner, det är uppgifter du kan få som typ Exell och länka.

Du hittar på, du kommer inte lyckas, och du har inte lyckats, du fantiserar.

Du hade varit miljardär om du lyckats hittills. Lägg ner dina fantasier.

Just do it eller lägg ner.
Tyvärr för din egen skull är du inte mottaglig. Hoppas jag tänt en tanke i dig så kanske det rättar till sig nån gång.
Tycker det är synd både för världen och för den enskilde varje gång jag ser nån som inte kan tänka själv utan bara följer med i fårskocken.
Ha de så gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in