Citat:
Ursprungligen postat av
King-of-Insight
Men vem startar/sprider, i något sammanhang öht, ett rykte om att en person är helt normal?
"Psst, nu ska du få höra, den här Emil, fotbollsspelaren du vet? Jo, jag har info om att han faktiskt är... en helt vanlig, normal kille!"
"Rykte" som i att jag inte kan verifiera det för egen del. Men jag har kontakt med MÅNGA fotbollsspelare, agenter, tränare, journalister och annat runtomkringfolk, och diverse kända svenska spelare kommer så klart på tal ibland.
Sedan är det väl kanske ingen som
direkt poängterat hans normalitet utan det har mest framgått mellan raderna i olika diskussionsämnen. "Hur är ölkulturen i Bundesliga, är det någon som super till?" frågade jag någon gång t.ex. och fick då som svar att svenskarna i Tyskland är "munkar eller muslimer, det är väl Emil som är ute någon gång om det är långt till match".
Överlag är svenska spelare rätt torra och allt jag hört pekar på att Emil är en synnerligen normal man. Att han fått nog av kärringen efter att ha gängat med henne i mer än halva livet är väl bara ytterligare ett tecken på hur alldaglig han är.