2024-03-25, 12:40
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Det är faktiskt inte omöjligt att det kan ha berott på att du luktade katt. Jag har själv varit med om att en hund som såg min hund som fiende morrade åt mig när jag ensam mötte ägaren och hund. Den kände lukten av min hund helt enkelt. Kanske hundarna inte gillar katter eller helt enkelt inte kände igen lukten men kunde identifiera att det var ett annat djurs lukt de kände?
Citera
2024-03-25, 12:53
Medlem
tomatlarss avatar
kan ju vara så att hunden inte mår helt bra en hund hos Veterinären är ju där av en anledning och kan fått en spruta eller något så det är ett dåligt test och hunden åt kompisen kan ju haft en dålig dag sådant händer ju även hundar att de helt enkelt inte vill och säger ifrån. fortsaätter det kan du börja fundera men 2 gånger är för lite för att dra en slutsats.
Citera
2024-03-25, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Stämmer inte. Hundar och vargar kan reagera negativt på människor som är sjuka
Rekommenderar dig att titta på vargattacken på Kolmården
Varg och hund är inte samma. Hunden befinner sig väldigt långt ifrån hunden och jag rekommenderar dig att läsa på lite där.

Sedan så reagerar hundar generellt på män för att de känner sig mindre bekväma med dem än när det kommer till kvinnor. Barn och ungdomar utsätts även för mer hundattacker och bett än vad som sker mot vuxna människor. En hund som är rädd eller har ont kommer morra då det handlar om att få avstånd till en hund, människa eller något som en inte känner sig lugn med. Hundar kan morra åt varandra utan att det handlar om aggressivitet och att det leder till attack.

En hund är domesticerad av människan och har utvecklats evolutionärt för att leva med och bland oss. Vargen är inte det utan normalt ska den vara skygg och hålla sig ifrån oss såvida det inte är en problemvarg som behöver skjutas av för att inte riskera attacker eller att sådana vargar avlar för många kullar med liknande egenskaper då den inte kommer bli tam baserad på oräddhet. Vargar ska inte hållas fångade och det innebär självklart alltid risker med vilda djur som tränades sedan födseln till att röra sig kring människor.

Du kan inte ta in en varg och anse att den ska fungera likt en hund eftersom den inte är en sådan. Vargen har inga intressen av samarbete med människan men det har hunden. Hundar trivs utomordentligt bra med människor och blir lyckliga av vårt sällskap, vår uppmärksamhet och så vidare. Vargen mår bäst med andra vargar i naturen. Annars hade man bara kunnat tagit in varg titt som tätt och koppeltränat den och sedan var det inte ett moln på himlen men så fungerar inte verkligheten.

Alla vilda djur mer eller mindre reagerar negativt på sjuka, skadade medlemmar i flocken. Det är instinkter som våra hundar saknar, istället fungerar de som assistenthundar när människor har en rad olika slags sjukdomar, psykiska som fysiska. Vilket varg aldrig hade gjort.
Citera
2024-03-25, 13:45
Medlem
Nu tror jag inte att det kanske är aktuellt i ditt fall, men en av mina hundar brukar skälla på folk som jag själv inte gillar eller som jag stör mig på. Ibland går det bra, om jag är på bra humör, men om jag känner irritation mot en person så är det inte ovanligt att min hund visar ovilja mot den också. Han läser alltså av min energi - inte personen han möter.

Dock så är min hund en omplacering med mycket i bagaget, så man vet inte alltid vad det är som får honom att reagera. Vet inte om det stämmer på de hundar du mötte, men den som var hos veterinären kan man väl tänka att den kan ha upplevt stress/smärta/rädsla över miljön den befann sig i, inte nödvändigtvis att det var du som var orsaken. Även ägarna till hunden kan ju ha varit lite på spänn, som man oftast är när man ska besöka veterinären.
Citera
2024-03-25, 14:23
Medlem
Blaskas avatar
Din energi har förmodligen förändrats. Kanske mår du sämre?
Citera
2024-03-25, 14:39
Medlem
Har du knark eller liknande i byxfickan ibland?
Citera
2024-03-25, 14:45
Medlem
R5As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Den ena, hos veterinären ,var nog kanske en Caine Corso eller liknande och den andra irländsk setter.

Djur kan bli aggressiva när de har ont och förmodligen var det det dom led utav.
Sen ska man inte hälsa på främmande hundar, försök inte ens söka kontakt med dom.

Mvh hundägare
Citera
2024-03-25, 14:48
Medlem
Hundar känner av ifall man inte är så jätteförtjust i ägaren och kan börja morra, så tror mer på det.
Citera
2024-03-25, 14:55
Medlem
Tänker på tenikfel av dig.

Du drar fram handen, hunden luktar lite och sen går du upp på huvudet och börjar klappa mellan öronen. Det blir något av ett dominansspel och hunden visar sitt missnöje över qtt du gör något den inte är bekväm med.

Låga händer gäller när man träffar nya hundar
Citera
2024-03-25, 15:04
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Hundar känner av ifall man inte är så jätteförtjust i ägaren och kan börja morra, så tror mer på det.

Detta är den troligaste förklaringen, dock inte den enda tänkbara.

En annan tänkbar förklaring skulle kunna vara att hund 1 morrar varefter TS blir lite hundrädd. När TS sedan möter Hund 2 känner hunden av andrenalinet. Det blir en ond cirkel så att säga.

Bryt cirkeln.

Till TS: Ta med dig en köttbulle eller lite leverpastej och ge till hunden nästa gång så blir stämningen lite bättre. Gå ut och kasta lite boll.
Citera
2024-03-25, 15:10
Bannlyst
Är du besatt och ägnar sig åt satanism?

Hundar/katter har ett 6:e sinne och kan snabbt känna av en människas energi.
Citera
2024-03-25, 15:57
Medlem
Hundar känner när något är avvikande. Sker det igen så hade jag nog gått och fått en hälsoundersökning. För det är ju knappast ett du är ond när du gått hela ditt liv och blivit fint bemött av hundar så borde då vara något med hälsan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in