2024-03-24, 21:45
Medlem
Fettsugnings avatar
Tittar på filmen "The Hated", en polsk film som promotas som en film om en ung man med tveksam moral som jobbar med politisk påverkan åt en PR byrå.

Det är en bihandling. Filmen handlar om högerextrema strömningar i Europa och budskapet är tydligt; högerextrema strömningar är hotet mot det mångkulturella paradiset. Mångkultur är bra, nationalism är obra.

Någon mer som sett pekoralet? Tankar?
Citera
2024-03-24, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Tittar på filmen "The Hated", en polsk film som promotas som en film om en ung man med tveksam moral som jobbar med politisk påverkan åt en PR byrå.

Det är en bihandling. Filmen handlar om högerextrema strömningar i Europa och budskapet är tydligt; högerextrema strömningar är hotet mot det mångkulturella paradiset. Mångkultur är bra, nationalism är obra.

Någon mer som sett pekoralet? Tankar?
Inte sett men jag tackar för att du omnämner den och hoppas jag också kan se den någonstans.

Det låter som om den suger fett.

Av det politiska budskapet att döma låter det som om den är producerad av judar. Stämmer det? (Vilka filmer är förresten inte det?)
Citera
2024-03-25, 07:37
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZweiLife
Inte sett men jag tackar för att du omnämner den och hoppas jag också kan se den någonstans.

Det låter som om den suger fett.

Av det politiska budskapet att döma låter det som om den är producerad av judar. Stämmer det? (Vilka filmer är förresten inte det?)
Den är regisserad av Jan Komasa, en hyllad polsk regissör som, om han inte är en av de utvalda själv, verkar ha ett nästan sjukligt intresse för judefrågan. Därav hans framgångar, utmärkelser mm möjligen...
Citera
2024-03-26, 16:13
Medlem
psaks avatar
Stämmer, såg den häromåret och blev överraskad. Där ser man hur man köpt massmedias bild av att östländerna skulle vara väsensskilda oss för att de (hittills) lyckats med att inte driva multikultin lika långt.

Tycker dock inte det hindrar filmen från att vara riktigt bra i sig. Man är ju budskaps-immun vid det här laget och den har klara övriga kvalitéer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in