2024-03-24, 12:06
Medlem
Spetsig rubrik kanske men en ärlig fråga. Jag är en antirasistisk person som har väldigt lite problem med människor från andra länder. Jag är dock oerhört för svenska värderingar såsom jämlikhet mellan könen, öppenhet, frihet och även på mer personligt plan vänlighet, noggrannhet och försiktighet. Dock känns det som att många rasister/främlingsfientliga/vad ni än vill kalla er både här på forumet men också ute i samhället har extremt konservativa värderingar som i stort närmar sig de muslimska. Kvinnor ska klä sig modest. Homosexualitet är fel. Kvinnan ska vara i hemmet, hålla tyst och ta hand om barnen. Till och med massa tankar om att staten och det offentliga ska bli mindre och samhället bli mer privatiserat (i mina ögon amerikaniserat). Vad är det för svenskhet ni värnar om, är det bara hudfärgen? Alltså jag undrar verkligen för de gånger jag kan känna en liten puls av främlingsfientlighet (ett sk Jimmie-moment kanske) så är det just när de öppna, fria svenska värderingarna hotas. Folkhemmet liksom. Är det inte det vi ska värna? Och jag poängterar för tredje gången att detta verkligen är en ärlig nyfiken fråga och inte tänkt som en brandfackla, jag är intresserad av era svar.
Citera
2024-03-24, 12:13
Medlem
Det handlar om att "alla som inte är jag är fel".

Vilka värderingar en kvinna eller invandrare har, vad denne kan, vill och har gjort är irrelevant. Felet personen gjort är att "begå brottet att inte vara jag genom födelse".

Även hur ett samhälle ska styras, ekonomin, hur fritt det ska vara internt o.s.v. är oklart, detta är ju den enda ideologin som inte har en poäng eller plan och inte vet hur samhället ska fungera.

Det hela handlar om att "jag är bra".
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2024-03-24 kl. 12:30.
Citera
2024-03-24, 12:32
Medlem
Lungcancers avatar
För att rasister och blattar är båda hjärndöda?
Citera
2024-03-24, 12:37
Medlem
Min uppfattning är att rasister bara hugger mot allt och alla. Kvinnan ska gå hemma och ta hand om barnen men hon ska också försörja sig och göra karriär (annars jävlar).

Våldtäktsmän ska dö och dömas utan bevisning men blir den vite mannen själv anmäld för våldtäkt då är kvinnan en feministisk falskanmälerska och det ska vara höga beviskrav så män inte kan dömas för våldtäkt.

Invandrare ska jobba men samtidigt vill ingen svensk ha dem som vit arbetskraft på sina företag, annat än som underbetald svart arbetskraft.

Och så vidare. Man vill hela tiden leta fel och angripa till varje pris.
Citera
2024-03-24, 12:47
Medlem
Fuckwindowss avatar
Alla är olika. Finns av alla sorter..
Citera
2024-03-24, 12:50
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Det kanske är dessa rasister som hörs och syns mest. Dvs märker du inte stora merparten.
Citera
2024-03-24, 12:55
Medlem
Lungcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaKampMotRasister
Min uppfattning är att rasister bara hugger mot allt och alla. Kvinnan ska gå hemma och ta hand om barnen men hon ska också försörja sig och göra karriär (annars jävlar).

Våldtäktsmän ska dö och dömas utan bevisning men blir den vite mannen själv anmäld för våldtäkt då är kvinnan en feministisk falskanmälerska och det ska vara höga beviskrav så män inte kan dömas för våldtäkt.

Invandrare ska jobba men samtidigt vill ingen svensk ha dem som vit arbetskraft på sina företag, annat än som underbetald svart arbetskraft.

Och så vidare. Man vill hela tiden leta fel och angripa till varje pris.
Fast hörru, om 95.6% av överfallsvåldtäkter begås av mörkhyade (siffror från Sveriges regering), då är det ganska rimligt att bli förvånad ifall en vit man plötsligt blir anklagad för våldtäkt. Självklart ska beviskraven vara lika för svarta och vita, men när en vit blir anklagad så är det helt klart en mycket större chans att kvinnan ljuger. Det finns ju hur många exempel som helst.

Muslimer är bland dom bästa människor jag träffat. Dock är det faktum att särskilt araber och mörkhyade är sämre arbetskraft, stjäl mer, ger sämre service. Beror det på att dom är mörkhyade, eller att mörkhyade fått sämre förutsättningar? Båda delarna. Är man uppväxt i en kultur där moral inte är viktigt och "den vita mannen" är ond, så blir man nog omotiverad att leva och bidra i ett vitt samhälle.

Sedan är det en fullständig självklarhet att kvinnan ska vara hemma och ta hand om hemmet och familjen. Hon ska inte jobba utöver det, då blir hon utbränd. Mannen ska jobba och försörja familjen och blir belönad av sin kvinna. En man som låter sin kvinna gå till jobbet är väldigt pinsamt.
Citera
2024-03-24, 13:03
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lungcancer

Sedan är det en fullständig självklarhet att kvinnan ska vara hemma och ta hand om hemmet och familjen. Hon ska inte jobba utöver det, då blir hon utbränd. Mannen ska jobba och försörja familjen och blir belönad av sin kvinna. En man som låter sin kvinna gå till jobbet är väldigt pinsamt.
Ja för en man kan verkligen inte ta hand om barn och ett hushåll. Där blir det för svårt, haha.
Citera
2024-03-24, 13:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mosebyn
Spetsig rubrik kanske men en ärlig fråga. Jag är en antirasistisk person som har väldigt lite problem med människor från andra länder. Jag är dock oerhört för svenska värderingar såsom jämlikhet mellan könen, öppenhet, frihet och även på mer personligt plan vänlighet, noggrannhet och försiktighet. Dock känns det som att många rasister/främlingsfientliga/vad ni än vill kalla er både här på forumet men också ute i samhället har extremt konservativa värderingar som i stort närmar sig de muslimska. Kvinnor ska klä sig modest. Homosexualitet är fel. Kvinnan ska vara i hemmet, hålla tyst och ta hand om barnen. Till och med massa tankar om att staten och det offentliga ska bli mindre och samhället bli mer privatiserat (i mina ögon amerikaniserat). Vad är det för svenskhet ni värnar om, är det bara hudfärgen? Alltså jag undrar verkligen för de gånger jag kan känna en liten puls av främlingsfientlighet (ett sk Jimmie-moment kanske) så är det just när de öppna, fria svenska värderingarna hotas. Folkhemmet liksom. Är det inte det vi ska värna? Och jag poängterar för tredje gången att detta verkligen är en ärlig nyfiken fråga och inte tänkt som en brandfackla, jag är intresserad av era svar.

Vad har du för belägg för ditt påstående?
Men oavsett så är det du beskriver inte på något sätt negativt,
Vad är det motsatta till det du beskriver och på vilket sätt är det bättre?
Citera
2024-03-24, 13:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lungcancer
Fast hörru, om 95.6% av överfallsvåldtäkter begås av mörkhyade (siffror från Sveriges regering), då är det ganska rimligt att bli förvånad ifall en vit man plötsligt blir anklagad för våldtäkt. Självklart ska beviskraven vara lika för svarta och vita, men när en vit blir anklagad så är det helt klart en mycket större chans att kvinnan ljuger. Det finns ju hur många exempel som helst.

Muslimer är bland dom bästa människor jag träffat. Dock är det faktum att särskilt araber och mörkhyade är sämre arbetskraft, stjäl mer, ger sämre service. Beror det på att dom är mörkhyade, eller att mörkhyade fått sämre förutsättningar? Båda delarna. Är man uppväxt i en kultur där moral inte är viktigt och "den vita mannen" är ond, så blir man nog omotiverad att leva och bidra i ett vitt samhälle.

"den vita mannen" är ond, så blir man nog omotiverad att leva och bidra i ett vitt samhälle.

Vilket får en att undra vad dom gör här!
Citera
2024-03-24, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Vad har du för belägg för ditt påstående?
Men oavsett så är det du beskriver inte på något sätt negativt,
Vad är det motsatta till det du beskriver och på vilket sätt är det bättre?

Jag har inte påstått någon fakta och behöver alltså inte källhänvisa, jag ställer en fråga utifrån en känsla jag får på forumet och ute i samhället och alla ovan dig har lyckats svara på frågan varesig de håller med om min känsla eller inte. Jag har sagt vad jag tycker och vad jag upplever att andra uttrycker, sen är man helt fri att tycka det ena eller andra är bättre. Jag tycker naturligtvis att det som jag tycker är bäst för annars hade jag tyckt något annat. Jag antar att andra föredrar det som de tycker också, jag funderar bara kring tankegången att hata ganska konservativa kulturer samtidigt som man själv är för en ganska liknande konservativ kultur.
Citera
2024-03-24, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosebyn

Om man är uppväxt på 60-90-talet så är det ju ganska vanligt att tjejen var hemma och tog hand om barnen. Inte så konstigt att de trivdes med det, både tjejer och killar. Och eftersom att det mesta (förutom kalla kriget) var lugnare då, så vill man gärna tillbaka dit.

Världen ser annorlunda ut idag, men jag tror att de flesta mådde bättre då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in