• 6
  • 7
2025-09-10, 12:44
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Inget emot folket i sig men när de rör sig på allmänna vägar och djuret får för sig att uträtta sina behov det är inga dåliga klumpar, dessa pack ska väl ha samma regel som hundägare ta bort skiten efter era djur!

Vem ska plocka upp skiten från fåglar och vilda djur?
Asså människor..
Citera
2025-09-10, 12:49
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Igår stötte jag på dem igen - hästfolket. Sönderridna motionsspår som är svåra att jogga på.

Gav dem fingret, ja fingret!!
Väldigt konstigt. Borde vara seperata spår. Kommunens fel.Klaga på det.
Citera
2025-09-10, 17:40
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Väldigt konstigt. Borde vara seperata spår. Kommunens fel.Klaga på det.

Kommunen har förbjudit ridning i vissa spår, som jag skrivit tidigare i tråden.
Citera
2025-09-10, 20:21
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Kommunen har förbjudit ridning i vissa spår, som jag skrivit tidigare i tråden.
Det får stå få rytteren. Inte lätt det där. I sommras hade jag själv ett krock med en ryttare, då hästen blev skrämd av min cykel, och hon blev arg, att jag fick stanna. Jag sa att om hon inte klarade av att ha kontroll på hästen skulle hon kanske få ordning på det innan hun gav sig av på ridtur. Hun blev så klart sur.
Citera
2025-09-10, 20:26
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Det får stå få rytteren. Inte lätt det där. I sommras hade jag själv ett krock med en ryttare, då hästen blev skrämd av min cykel, och hon blev arg, att jag fick stanna. Jag sa att om hon inte klarade av att ha kontroll på hästen skulle hon kanske få ordning på det innan hun gav sig av på ridtur. Hun blev så klart sur.

Ja, det är just detta! Upplever inga andra trafikanter som så lättkränkta och argsinta som just ryttare / rytarinnor. Såklart de älskar sina hästar och den en älskar kan aldrig göra fel och den en älskar försvarar en.

Det betyder INTE att hästfolket har företräde på något sätt i trafiken.

Bitches!!
Senast redigerad av Lill-Ann 2025-09-10 kl. 20:30.
Citera
2025-10-18, 20:29
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:

Bra du sa ifrån, hur otrevliga dessa ryttare/ ryttarinor än är. I ditt och mitt fall idiotförklarade de sig själva. Säger en del om vad gör folk detta är.🥵🤯🤢🤮

-----------------

Uppdatering: Tog en liten annan väg på min motionsronda i eftermiddag och hamnade i villabebyggelse. Där hade de boende satt upp plakat där det stod: "Tack för att du inte rider på vår väg ."😃👍

Fler än jag som blivit förbannade tydligen.🐱🐱
Senast redigerad av Lill-Ann 2025-10-18 kl. 20:34.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in