2024-11-01, 05:53
Citat:
Ursprungligen postat av Pringles-Kungen
Konstigt för du sa innan du bara tog avstängningsdagar ifrån AF, när du hävdade du inte var sjukpensionär men nu säger du att du är det. Håll ihop storyn lilla mytomanen
Dessvärre för dig kan jag mer om hur det går till än du gör. Kronis har så klart i te utmätt dina utländska konton för du har inga.

Att du inte vill gå in mer i detalj har i get med att göra att du inte vill "outa" dig utan allt med att då skulle ditt redan uppenbara lögnliv bli ännu mer blottat.

Nej du har helt enkelt missförstått vad jag skrev. Läs igen.

Citat:
Den briljanta superplaneraren tänkte inte på det.

Nej _killah glömde en viktig detalj. Det är komiskt att alla ni som försöker "slå hål" på det ni kallar lögner, konstant misslyckas. Jag undrar varför?

Citat:
Ursprungligen postat av SilverSurfer4000
Han har mest troligt en autismdiagnos (Asperger som det tidigare hette) vilket renderat honom oförmögen att ta hand om sig själv (ja, det är en han). Därmed har han fått en sjukersättning (förtidspension) från mycket tidig ålder.

Han kan inte sluta med denna tråd, så länge han får mothugg fortsätter han med imbecilla motfrågor, men det förstår han inte själv. Oavsett om hela upplägget är hittepå eller inte.

DET GÅR INTE ATT MOTBEVISA HONOM, FÖR HAN FÖRSTÅR INTE DET FAKTUMET SJÄLV. HAN HAR INGEN SJÄLVINSIKT. DET ÄR DET SOM ÄR KÄRNAN.

Det är dock inte hans fel, han bad inte om sitt tillstånd, så var snäll mot honom och gå sedan vidare med era liv.

Ponera att det du skriver är helt korrekt gällande mig. Vad säger det då om dig?
Citera
2024-11-15, 06:00
Blir orolig när jag läser https://carup.se/kronofogdens-jattem...leasad-lyxbil/ kanske får jag sluta glida omkring i min lyxkryssare fast sen igen så tror jag kronis kommer få backa på detta.
Citera
2025-01-19, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocacolazerosuger
Tog alla möjliga lån jag kunde, köpte saker på avbetalning osv..
Sparade pengarna, och investerade dom.
Lever idag jävligt bra på räntor och bidrag.

Har kronofogden någonsin knackat på hos dig? Jag har bara skatteskuld på 6000kr amar CSN skuld sammanlagt 20:000kr alltihopa.. jag jag har ansökt om utmätning men dom har inte dragit något från min inkomst då jag får aktivitetsstöd. Idag knackade en kvinna på dörren är rädd att det inte är från kronofogden. Så jag tänkte ringa dom imorgon och begära utmätning
Citera
2025-01-19, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Men KFM utmäter ju sjukersättning, och eftersom du ej har någon kontakt med dom(enligt egen utsago) så kommer de utmäta maxbeloppet. Dvs du får 5800:-/mån

Sedan har det inte hetat förtidspensionär på 21 år. Märkligt att du är det.

Har kronofogden någonsin knackat på hos människor som delgett sin skuld digitalt. Jag har bara skatteskuld på 6000kr samt CSN skuld sammanlagt 20:000kr alltihopa.. jag jag har ansökt om utmätning men dom har inte dragit något från min inkomst då jag får aktivitetsstöd. Idag knackade en kvinna på dörren är rädd att det inte är från kronofogden. Så jag tänkte ringa dom imorgon och begära utmätning
Citera
2025-01-19, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Har kronofogden någonsin knackat på hos dig? Jag har bara skatteskuld på 6000kr amar CSN skuld sammanlagt 20:000kr alltihopa.. jag jag har ansökt om utmätning men dom har inte dragit något från min inkomst då jag får aktivitetsstöd. Idag knackade en kvinna på dörren är rädd att det inte är från kronofogden. Så jag tänkte ringa dom imorgon och begära utmätning
Var du tvungen att bumpa upp denna döda trolltråden?
Citera
2025-01-19, 21:07
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Var du tvungen att bumpa upp denna döda trolltråden?

Jag ser för övrigt att TS profil verkar vara stängd, går inte att klicka på den - betyder det att han är avstängd?

Jag tror också att det här var en oerhört skicklig trolltråd.
Citera
2025-01-19, 21:11
Medlem
Citat:
Har kronofogden någonsin knackat på hos människor som delgett sin skuld digitalt. Jag har bara skatteskuld på 6000kr samt CSN skuld sammanlagt 20:000kr alltihopa.. jag jag har ansökt om utmätning men dom har inte dragit något från min inkomst då jag får aktivitetsstöd. Idag knackade en kvinna på dörren är rädd att det inte är från kronofogden. Så jag tänkte ringa dom imorgon och begära utmätning
Tror du de jobbar söndagar ? 😀

Vad ska de dra av du lever på exsistens redan eller ? 🙄
Citera
2025-01-19, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Tror du de jobbar söndagar ? 😀

Vad ska de dra av du lever på exsistens redan eller ? 🙄

Ja vet inte? Folk skrämmer mig någon skrev att dom ändå kan knacka på? Men jag har delgivit mig osv och har inga andra tillgångar men tänkte ändå ringa dom imorgon, hellre att dom drar 1000kr om det går än inget. Någon skrev att det kan ha varit hyresgästföreningen för hyran höjts men brukar de knacka på helger
Citera
2025-01-19, 21:40
Medlem
Citat:
Ja vet inte? Folk skrämmer mig någon skrev att dom ändå kan knacka på? Men jag har delgivit mig osv och har inga andra tillgångar men tänkte ändå ringa dom imorgon, hellre att dom drar 1000kr om det går än inget. Någon skrev att det kan ha varit hyresgästföreningen för hyran höjts men brukar de knacka på helger
Som sagt de kan inte dra nåt om dina om du lever på exsistensminimum ! Hade du jobbat skulle de kunna ta pengar från din lön !

Hyresgästförrning kan komma helger för folk hemma då ?

Jag tror det inkasso du ska ringa göra en avbetalningsplan ! Kronofodgen gör inte avbetalningsplan vad jag vet ?
Citera
2025-01-19, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Som sagt de kan inte dra nåt om dina om du lever på exsistensminimum ! Hade du jobbat skulle de kunna ta pengar från din lön !

Hyresgästförrning kan komma helger för folk hemma då ?

Jag tror det inkasso du ska ringa göra en avbetalningsplan ! Kronofodgen gör inte avbetalningsplan vad jag vet ?

Inkasso fortsätter skicka skulder de vill inte frysa räntan jag har inte så pass mycket pengar att jag kan betala av alla inkassoskulder har haft 4 st fast de har själva återkallat skulderna från kronofogden till inkasso igen.. dock har jag csn samt skatteskulden hos kronofogden och det är via dom utmätningen görs hellre ha en utmätning på en 1000kr än ingenting
Citera
2025-01-19, 23:38
Medlem
Citat:
Inkasso fortsätter skicka skulder de vill inte frysa räntan jag har inte så pass mycket pengar att jag kan betala av alla inkassoskulder har haft 4 st fast de har själva återkallat skulderna från kronofogden till inkasso igen.. dock har jag csn samt skatteskulden hos kronofogden och det är via dom utmätningen görs hellre ha en utmätning på en 1000kr än ingenting
De 1000 kommer bara täcka räntan kanske så din skuld minskar inte ! 🙄

Jag inte expert kanske du kan kolla på den här "lyxfällan" och få tips vad bäst minska siulden snabbast möjligt 🙂
Citera
2025-01-20, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Jag ser för övrigt att TS profil verkar vara stängd, går inte att klicka på den - betyder det att han är avstängd?

Jag tror också att det här var en oerhört skicklig trolltråd.
Skicklig? Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in