Citat:
Ursprungligen postat av
cocacolazerosuger
Planerar aktiviteter som semester utomlands, saker att göra osv.
Jag gömmer inga pengar eftersom jag på papper inte har några pengar

Villan står på ett företag. Jag är inte pank, jag kan köpa det jag vill. Kör en lyxig Mercedes.
Ja det har du helt rätt i, men eftersom det aldrig kan bevisas så blir det inte bedrägeri hehe. Kommer inte avslöja några detaljer som går att knyta till mig, jag har skapat den här tråden då alla är så negtiva mot att vara fast hos Kronofogden. Jag tänkte att det behövdes ett nytt perspektiv.
Och vem äger företaget? Du kan inte ha ett företag med tillgångar när du går på bidrag. De som äger det begår 100% något ekonomiskt brott.
Sen säger du att du hade denna plan.. dvs ta grejer på avbetalning lån etc.. att ta grejer på avb är skitpengar. Lån/kreditkort är det enda man får in nåtsånär på.. men då måste du ha säkerhet/arbete. Utan säkerhet o arbete får du knappt nån kredit. Så att du skulle kunnat få ihop tillräckligt för att få 10k i ränta per mån kallar jag BS!
Visst man kanske kan få ihop de 3-4m som krävs för sådan ränta genom företagslån.. men det krävs lite mer än bara "starta företag". Vanligtvis köper man ett företag med god kreditvärdighet men som är på väg att gå under pga bristande försäljning el nåt. Sen tar man lån i det företaget.
Och sen ska du få ut pengarna också.. dvs ek brottslighet för både dej o den pengarna satts på. O du behöver en smutsig revisor oxo om du inte vill torska direkt.. samt skicka vidare bolaget så du inte sitter me svarte Petter...
Detta är till 95% en trolltråd.. inte för att de e omöjligt men mer för att TS inte direkt verkar veta hur de funkar utan verkar tro man kan få ihop 3-4m + villa o lyx merca bara genom o ta lån o avb i eget namn o sen flytta pengarna. O de utan säkerhet o arbete. Att få ihop typ 5 mille i ETT namn på 3 mån (va de tar innan du får en prick hos fogden) på en identitet utan arbete samt säkerhet är i stort sett omöjligt.
O ja jag vet va jag snackar om.. behöver inte säga hur.. men ja vet.