2024-03-25, 13:56
Citat:
Ursprungligen postat av Rompirompi
Jag skulle tycke det var intressant att veta hur man kringgår systemet som du gjort.. Hur får du inkomst från fonder osv. Kräver inte kronofogden betalning från dig längre eller göra allt via företag?
Kan du fortfarande ha företag trots att du har personlig konkurs?

Det du gör är att öppna konton i utlandet. Kronofogden kan bara röra pengar inom Sverige. I dag är det väldigt enkelt, finns väldigt många appar och mindre utlandsbanker. Uppsjö av alternativ! Precis som om jag öppnat konto på Avanza för att investera i Sverige har jag liknande alternativ utomlands. Du får själv googla och fundera på alternativ som fungerar för dig.

Jag har inget företag, det går alltid att utmäta oavsett form varför man ska akta sig. Däremot är jag inte satt i personlig konkurs mig veterligen och kan alltså köra företag om jag hade velat.
Citera
2024-03-25, 14:03
Medlem
JoeDoughs avatar
Du behöver inte oroa dig för någonting alls. Du har ju lyckats ducka fordringsägare och KFM i 8 år. Otroligt skickligt, alltså!! Man skulle nästan kunna tro att den exklusiva villan ligger i ett gammalt gruvhål nånstans i skogen. Hur och var du kör med din fläskmerca, det vet bara du.
Citera
2024-03-25, 14:10
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Du behöver inte oroa dig för någonting alls. Du har ju lyckats ducka fordringsägare och KFM i 8 år. Otroligt skickligt, alltså!! Man skulle nästan kunna tro att den exklusiva villan ligger i ett gammalt gruvhål nånstans i skogen. Hur och var du kör med din fläskmerca, det vet bara du.

Är det inte rätt sjukt egentligen. Myndigheten (Den som betalar ut mitt bidrag) har kontaktuppgifter till mig, men det delar man inte med sig av till en annan myndighet, Kronofogdemyndigheten.

Det är Sverige i ett nötskal!

Detta kommer förändras i framtiden, mycket fusk kommer försvinna då, med samkörningar etc.
Citera
2024-03-25, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocacolazerosuger
Varit och gjort ett härligt träningspass. Solen lyser och livet leker. Vad ska man hitta på i dag? Ja inte fan går jag till ett jobb i alla fall. Ingen deppig måndag här inte

Diskuterar gärna om fortsatt intresse finns. Orkar dock ej bemöta en massa strunt, jag är för gammal för sånt.
Nä du sitter bara och mytar på flashback och kan inte hålla ihop dina lögner.
Bidragen skulle du behöva gå på div. aktiviteter för så din slappa livsstil skulle inte existera, lånen skulle du högst troligen aldrig kunna leva på hur du än investerat, dina bulvaner skulle du aldrig fått gå med på ett sådant upplägg.
Citera
2024-03-25, 14:20
Medlem
Verbal.Kints avatar
Vilken vidrig liten horunge. Du vaknar nog upp ur haschpsykosen tids nog du med.
Citera
2024-03-25, 14:39
Medlem
trueforgoods avatar
TS är ett troll. Tråd kan stängas.
Citera
2024-03-25, 15:07
Medlem
DraconianTimess avatar
Kom ihåg att utredare inte helt sällan kollar Flashback. Lyckas någon para ihop ditt Flashbackkonto med din riktiga identitet, så är du rökt.
Citera
2024-03-25, 15:26
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Det du gör är att öppna konton i utlandet. Kronofogden kan bara röra pengar inom Sverige. I dag är det väldigt enkelt, finns väldigt många appar och mindre utlandsbanker. Uppsjö av alternativ! Precis som om jag öppnat konto på Avanza för att investera i Sverige har jag liknande alternativ utomlands. Du får själv googla och fundera på alternativ som fungerar för dig.
Citat:
Bland annat, investerat i fonder (Liten del) Mer aktier och i olika företagsidéer som drivs av vänner och bekanta. Inga pengar kommer någonsin in på min bank i Sverige som kronkalle kommer åt. På mitt konto i Sverige kommer endast bidraget in.

Har dina vänner och bekanta redan tagit sina företagsidéer så långt att de lyckats göra en IPO på utländska börser?

Det var riktigt starkt jobbat och bara att gratulera de!
Citera
2024-03-25, 15:33
Medlem
Citat:
Planerar aktiviteter som semester utomlands, saker att göra osv.

Jag gömmer inga pengar eftersom jag på papper inte har några pengar Villan står på ett företag. Jag är inte pank, jag kan köpa det jag vill. Kör en lyxig Mercedes.

Ja det har du helt rätt i, men eftersom det aldrig kan bevisas så blir det inte bedrägeri hehe. Kommer inte avslöja några detaljer som går att knyta till mig, jag har skapat den här tråden då alla är så negtiva mot att vara fast hos Kronofogden. Jag tänkte att det behövdes ett nytt perspektiv.
Och vem äger företaget? Du kan inte ha ett företag med tillgångar när du går på bidrag. De som äger det begår 100% något ekonomiskt brott.
Sen säger du att du hade denna plan.. dvs ta grejer på avbetalning lån etc.. att ta grejer på avb är skitpengar. Lån/kreditkort är det enda man får in nåtsånär på.. men då måste du ha säkerhet/arbete. Utan säkerhet o arbete får du knappt nån kredit. Så att du skulle kunnat få ihop tillräckligt för att få 10k i ränta per mån kallar jag BS!

Visst man kanske kan få ihop de 3-4m som krävs för sådan ränta genom företagslån.. men det krävs lite mer än bara "starta företag". Vanligtvis köper man ett företag med god kreditvärdighet men som är på väg att gå under pga bristande försäljning el nåt. Sen tar man lån i det företaget.
Och sen ska du få ut pengarna också.. dvs ek brottslighet för både dej o den pengarna satts på. O du behöver en smutsig revisor oxo om du inte vill torska direkt.. samt skicka vidare bolaget så du inte sitter me svarte Petter...

Detta är till 95% en trolltråd.. inte för att de e omöjligt men mer för att TS inte direkt verkar veta hur de funkar utan verkar tro man kan få ihop 3-4m + villa o lyx merca bara genom o ta lån o avb i eget namn o sen flytta pengarna. O de utan säkerhet o arbete. Att få ihop typ 5 mille i ETT namn på 3 mån (va de tar innan du får en prick hos fogden) på en identitet utan arbete samt säkerhet är i stort sett omöjligt.

O ja jag vet va jag snackar om.. behöver inte säga hur.. men ja vet.
Citera
2024-03-25, 15:38
Medlem
Citat:

Jag har inget företag, det går alltid att utmäta oavsett form varför man ska akta sig. Däremot är jag inte satt i personlig konkurs mig veterligen och kan alltså köra företag om jag hade velat.
Innan hade du pengarna hos bulvaner.. nu är det utländska banker.. hur ska du ha det?

Kan du inte berätta lite mer hur du lyckades ta en värdelös identitet utan arbete o säkerhet o lyckades få ihop 5 mille på ca 3 mån?? Det är den mer intressanta biten.. 5m beräknat på 10k i mån ränta + villa o merca.

De flesta långivare brukare inte vara så glada att bevilja nåt när de ser att man tagit 37 kreditupplysningar på 1 v.
Citera
2024-03-25, 15:50
Medlem
Citat:
bla bla arbeta 3 år... 4.3m...

Så du säger du fick lån på 4.3 miljoner utan säkerhet el borgenär??? Bara som grund att du hade nåt dåligt betalt jobb?

Om detta är sant är det isf för att du hade borgenär o du blåst nån på 4.3m.. men jag tror knappast de.. utan säkerhet o en normal inkomst får du kanske 50-100k i kredit.
När jag ansökte om kredit på folk behövde du ett väldigt välbetalt jobb för o få 100k i kredit, en normal 24k i månaden inkomst fick MAX 50k.

Detta är som jag tidigare sagt 95% en trolltråd för att provocera.
Citera
2024-03-25, 15:59
Citat:
Ursprungligen postat av Svartkrutsskalle
Massa text..

Du har missförstått mycket av situationen. Jag rekommenderar att ta det lugnare och läsa i en takt du klarar av och få information rätt innan du ska försöka dissa mig. Du gör dig själv till clown och det känns onödigt.

Det finns noll anledning att sprida lögner när all information finns i tråden. Gäller det något som behöver benas ut finns jag här!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in