Citat:
Ursprungligen postat av
kukpasta
Deras kvinnor horar inte runt.
Filosofin och tanken kring kärnfamiljen håller de stenhårt på.
Inget supande, inget pundande.
De värderar verkligen sin kultur och sina seder.
Noll tolerans för genustrams som tusen olika kön m.m.
Noll tolerans för perversa sodomi-festivaler som pride m.m
Många pratar skit om dem och visst finns det ett par dåliga äpplen som skapar en dålig bild av muslimerna, men ärligt talat har vi inte mycket att lära oss av dem? Vad anser du? Själv ser jag upp till dem.
Vår västerländska demokrati har också skapat mycket gott:
- Vetenskap och teknik som ALLA i hela världen använder och har svårt att leva utan
- Medicin och kirurgi som gör att vita, bruna och svarta lever längre och att deras barn överlever
- Fred och avsaknad av våld och ständiga krig
- Jämlikhet mellan könen (vilket åtminstone jag, men kanske inte du, tycker är bra)
- Bättre bostäder och högre hygien. Inga utedass, ingen brunn på gården, inga höns på gårnden, inget matlagande på öppen eld
- Globalisering, dvs att jobben flyttar från de rikare länderna till de fattiga men folkrika, så att även dessa kan försörja sig genom hederligt arbete.
- Bistånd till alla de andra. Till exempel: 77% av alla i Gaza levde på bistånd innan dom startade krig med Israel. Det är därför dom har ont om mat nu, inte därför att deras skördar slagit fel eller att deras exportindustri är utslagen.
- Sekularisering. Alltså: Man får en vettig förklaringsmodell till varför saker sker, inte svammel om någon osynlig kompis som fixar allt bara man bankar pannan i marken fem gånger om dagen.
Om jag får välja så väljer jag den västerländska civilisationen.
Och jag noterar att migranströmmarna inte rör sig mot muslimska länder, utan därifrån. Det är liksom också ett tecken på något ....