2024-03-22, 14:06
Medlem
strategasiats avatar
Är det en hobby eller något helt annat? För mig är det RC-bilar, hobbex kan nog ha nått att göra med det.
Citera
2024-03-22, 14:11
Medlem
Ett påhittat intresse för att fördriva överbliven tid
Citera
2024-03-22, 14:18
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strategasiat
Är det en hobby eller något helt annat? För mig är det RC-bilar, hobbex kan nog ha nått att göra med det.

Hobby för mig är den aktiva fritiden där jag delvis jobbar på någon form av projekt frivilligt.
Jag ser inte att titta på Netflix som en hobby även om det förekommer, men jag kan titta på dokumentärer eller liknande för att utöka mina kunskaper och ser de då mer som en hobby.
Det är ett ganska brett egentligen för min del.
Citera
2024-03-22, 14:19
Medlem
george.sthlms avatar
Husvagn från Tyskland
Citera
2024-03-22, 14:41
Medlem
Nu låter jag väl fördomsfull och färgas väl av att frågan ställs här. Men en tanke som dyker upp är väl något som gemene flashbackare ser som töntigt, onödigt och något enbart vänsterblivna, Loke-personer och nyttiga pk-idioter sysselsätter sig med. Annars ser jag väl hobby som ett intresse man dessutom tycker är kul och som inte ger något värde i sig. T.ex att pyssla med r/c-bilar, modellbygge, scrapbooking, virkning eller vad som helst. Alltså det som hobby per definition är.
Citera
2024-03-22, 15:23
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Märklin-tåg
Citera
2024-03-22, 15:37
Medlem
Limma skinkbits avatar
Det första jag tänker på är karaktären Hobby (jag är Hobby!) i den fiktiva såpan Dalsland av Galenskaparna och After shave. Sen tänker jag även på programmet Hobby av samma humorgrupp där männen har skyddsskägg när de gjuter järpar och hyvlar en ulk (saft Lasso!). Om jag minns rätt så ingår ovanstående i "En himla många program".

I tredje hand tänker jag på traditionella och lite mossiga sysselsättningar som modelljärnväg, frimärkssamlande och amatörradio.

Först när jag börjar fundera lite på saken så kommer jag på sådant som fotografering, drönarflygning, bygga saker med Rasperry Pi och Arduino mm.
Senast redigerad av Limma skinkbit 2024-03-22 kl. 15:46.
Citera
2024-03-22, 15:40
Medlem
Slöjd var det första ordet som dök upp. Ett ord jag inte tänkt på kanske 30år.
Citera
2024-03-22, 15:43
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage
Märklin-tåg

Samma här, och furu-panels beklädda källare.
Citera
2024-03-22, 17:13
Medlem
Loreias avatar
Tänker i termer av "hejdå pengar" och "jaha, mer plastgubbar att måla, behövde jag verkligen det? Svar ja... men ändå.."
Citera
2024-03-22, 17:25
Avslutad
Lustfylld sysselsättning. Något man gör för att man vill, inte för att man måste.

Citat:
Ursprungligen postat av ZWE
Ett påhittat intresse för att fördriva överbliven tid
Positiva klubben medlemsvärvar, eller?
Citera
2024-03-22, 18:18
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strategasiat

En fritidssysselsättning man har som avkoppling. Random samlande, odling, jakt, fiske, golf, snickeri, tavelmålning, drejeri, korsord osv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in