2024-03-24, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
"En gång följde han efter min dotter till toaletten och sa att han skulle döda henne. En annan gång knuffade han henne från en gunga. Hon tappade luften vid fallet."

"Jag såg hur pojken sprang runt hej vilt den dagen. Han knäade en annan pojke mitt framför mig. Det fanns helt enkelt inte resurser för att ta hand om pojken på det sätt som han behövde."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nQ5J3B/vald-i-skolan-linas-sjuaring-dodshotades

Någon som vet mer? Har skolan fått resurser att hantera pojken?

Vanligt. Våld mot flickor och kvinnor. Regeringen lovat ta tag i detta och stoppa männens våld. Dessa pojkar är upplärda attackera utan en anledning. Viktig att påpeka att ingen provocerar denna pojke.
Citera
2024-03-24, 09:23
Medlem
Flashbackatmes avatar
Ungjäveln skulle behöva få smaka en omgång med rejält stryk låter det som.
Citera
2024-03-24, 10:20
Medlem
Så patentlösningen är?

(OBS: inget snack om mer resurser, det hjälper ändå inte)

1) Polis besöker föräldrarna.

Fyll på.
Citera
2024-03-24, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perpersan
Så patentlösningen är?

Fyll på.

Polis?

Nä, här krävs samhällsinsatser. Av vanligt folk. Hota ungdjäveln med stryk och se till så hotet är trovärdigt. Han vet vad stryk är om han kommer från en familj med icke-nordiskt ursprung. Behöver inte vara Mellanöstern, det räcker med t ex Frankrike.
Citera
2024-03-24, 11:15
Medlem
Utvisning. For å beskytte andre barn, og vise konsekvenser for uakseptabel atferd.
Citera
2024-03-24, 11:21
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
"En gång följde han efter min dotter till toaletten och sa att han skulle döda henne. En annan gång knuffade han henne från en gunga. Hon tappade luften vid fallet."

"Jag såg hur pojken sprang runt hej vilt den dagen. Han knäade en annan pojke mitt framför mig. Det fanns helt enkelt inte resurser för att ta hand om pojken på det sätt som han behövde."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nQ5J3B/vald-i-skolan-linas-sjuaring-dodshotades

Med det antisociala beteendet bör pojken omhändertas o utredas.
Citera
2024-03-24, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
Den populistiska lösningen är ju att förflytta pojken, men då kommer han ju bara ställa till med bråk på det nya stället så det löser absolut ingenting.
Nej, vi upplysta vet att det är bättre man flyttar alla element som triggar hans ilska, så han äntligen kan få studiero!

Men tänk om han själv har personlighetsstörning? Det kommer inifrån honom?
Citera
2024-03-24, 14:37
Medlem
Citat:

Och jag hoppades du tog tag i ungen och sa till han på skarpen så han sket ner sig hoppas jag? Annars är du inte bättre! Usch
Citera
2024-03-24, 16:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Perpersan
Så patentlösningen är?

Fyll på.

2. LVU

3. Han får inte vara i sin nya skola utan sin nya familjehemsförälder som ska sitta med honom i ett eget rum hela dagarna och vara som ett plåster på honom på rasten. Familjehemsföräldrar väljer ofta att inte jobba för att de påstår att de satsar allt på barnen så då är det ju win-win. Samma vuxen får ansvar över honom dygnet runt och han får inte vara tillsammans med andra elever.
Citera
2024-03-24, 18:47
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
På min tid gick såna ungar i särskoleklass. De hade en stor manlig lärare som höll koll på dem. Han tryckte upp dem mot väggen om de spårade ur. Det funkade bra.

Men nu finns väl inte särskolan kvar?

Jodå, men den heter numera "anpassad grundskola" resp "anpassad gymnasieskola".

https://www.skolverket.se/undervisning/anpassade-grundskolan
Citera
2024-03-24, 18:59
Medlem
Lagmalds avatar
Mer kortsiktigt beror det väl på ålder på förövaren. Att barn knuffar varandra är ganska normalt, men att ett barn mordhotar en annan är mindre vanligt. Har du redan tagit det här med skolan tycker jag du ska soc-anmäla och polisanmäla händelsen. Är pojken större med våldskapital och det här fortgår så hade jag skrämt upp honom ordentligt. En barndomskompis pappa gjorde detta med en mobbare. Liraren kom in på en lektion och tryckte upp ungjäveln mot väggen, mitt framför läraren. Han fick en jävla massa skit sen och vi i klassen tyckte han var dum i huvudet, men nu när jag själv har barn förstår jag honom.
Citera
2024-03-24, 19:02
Medlem
Lagmalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackeyedgirl
Men tänk om han själv har personlighetsstörning? Det kommer inifrån honom?
Killen var sarkastisk. Självklart kan inte hela samhället anpassa sig till en störd människa. I en bättre värld hade ungen gått på särskola och inte haft möjlighet att bete sig så här mot andra barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in