2024-03-24, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merkhur
Nej det är fel, men om vi förenklar frågeställningen åt dig då, de horor som väljer att hora helt frivilligt, skadas de av det?

Beror på vilka kunder de möter ex. om de kan sluta när de vill, välja bort kunder de inte vill ha etc etc...samma som för manliga prostituerade.
Citera
2024-03-24, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Beror på vilka kunder de möter ex. om de kan sluta när de vill, välja bort kunder de inte vill ha etc etc...samma som för manliga prostituerade.

Så en hora som kan välja sina kunder och gör det frivilligt skadas inte av att vara hora och knulla massor av olika män? Hon kan åratal efter det bli en fin och trogen fru? Tror du på det?
Citera
2024-03-24, 15:46
Medlem
Citat:
Så en hora som kan välja sina kunder och gör det frivilligt skadas inte av att vara hora och knulla massor av olika män? Hon kan åratal efter det bli en fin och trogen fru? Tror du på det?

Varför skulle någon som haft sex med många partners under en period i sitt liv inte kunna bli trogen?

Ser du så på män som haft många partners att de absolut inte kan bli trogna?
eller anser du bara att män ska tillåtas att vara otrogna men absolut inte kvinnor?

Och vad exakt betyder ordet "fin" i din kontext ovan?

Jag tror de allra flesta människor kan bli "dugliga" människor mot andra oavsett vilket frivilligt sexliv de haft.
Däremot så tror jag att människor som utsatts för mycket sexuellt våld, eller för den delen människor som utsatt andra för mycket sexuellt våld kan ha klara problem med sitt sexliv fast på olika sätt.
Vidare så tror jag att människor som förvägrats ett sexliv, eller som ständigt utsätts för den typ av shaming som du ex sysslar med via att döma just kvinnor efter deras sexliv och kalla dem för nedvärderande saker som ex "horor", eller dylikt på en massiv front i ett samhälle tar skada.

V<d exakt är din sorts problem? att ni inte kan acceptera att kvinnor äger ett eget sexliv?
Citera
2024-03-24, 15:50
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Varför skulle någon som haft sex med många partners under en period i sitt liv inte kunna bli trogen?

Ser du så på män som haft många partners att de absolut inte kan bli trogna?
eller anser du bara att män ska tillåtas att vara otrogna men absolut inte kvinnor?

Och vad exakt betyder ordet "fin" i din kontext ovan?

Jag tror de allra flesta människor kan bli "dugliga" människor mot andra oavsett vilket frivilligt sexliv de haft.
Däremot så tror jag att människor som utsatts för mycket sexuellt våld, eller för den delen människor som utsatt andra för mycket sexuellt våld kan ha klara problem med sitt sexliv fast på olika sätt.
Vidare så tror jag att människor som förvägrats ett sexliv, eller som ständigt utsätts för den typ av shaming som du ex sysslar med via att döma just kvinnor efter deras sexliv och kalla dem för nedvärderande saker som ex "horor", eller dylikt på en massiv front i ett samhälle tar skada.

V<d exakt är din sorts problem? att ni inte kan acceptera att kvinnor äger ett eget sexliv?

Merapi, vad är din kritik kring män och dagens samhälle, om du skulle summera det dina viktigaste punkter.

Objektifiering av kvinnor är en kritik kanske? Tror du att denna objektifiering bara sker mot kvinnor eller mot båda könen?
Vad mer för kritik är det du har?
Citera
2024-03-24, 15:53
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Det är inte feminism som säger det jag skrev i det inlägg du svarade på, utan vetenskap.

Sexuellt är det samma...sexualitet finns hos BÅDA könen, det är inte något enkom "manligt eller enkom "kvinnligt".

Återigen, de allra flesta saker är gemensamma, det var min poäng.

Och nej, feminismen har bytt patriarkat mot ett jämställt samhälle där kvinnor getts rättigheter och möjligheter i sina liv på ungefär samma villkor som män.

Vissa har enorma problem med detta, för då kan de inte längre tvinga på kvinnor saker kvinnor inte vill men som passar männen att kvinnor ska ställa upp på.

Bara deal with it.

Nu försöker du vrida till det som vanligt.. Att båda har sexualitet, betyder inte att de upplever det likadant. Eller menar du att du vet hur det känns att ha stånd? Tror jag inte. Tror du att en man vet hur det känns när en kvinnas fitta blir blöt? Men jag räknade även upp andra saker som önskan att bära ett barn. Men som du så klart negligerade.

Även de andra känslorna som är gemensamma, skiljer sig i både styrka och upplevelse Du försök bara att få dogmerna att passa till verkligheten. Du kan helt enkelt inte visa att det stämmer. Män och kvinnor är absolut inte likadana. Bara ett påhitt som jag sagt tidigare, Titta på verkligheten, så ska du se att det du säger inte stämmer.

Jag säger inte att feminismen inte har lett till den frihet kvinnor har idag. Jag har inget emot det. Att mötas på lika villkor. Men dagens vänstermarxistiska samhälle har gått ett steg för långt. De har blivit totalitära och säger att män och kvinnor inte har rätt att vara enligt sin biologi och sina egna känslor, som uppenbart inte stämmer med hur feminismen säger att de ska vara. Där är den ondska som man spridit sista tiden, med sina lögnaktiga dogmer om hur könen är, som inte är byggda på verkligheten utan på ideologi, påhitt, lögner och i ditt fall, klara förvanskningar.

Du följer förstås feminismens dogmer och normer till punkt och pricka. Då är det förstås den ideologin som bestämmer vad du ska tycka. Då har du ingen egen åsikt utan följer bara deras normer. T.om. när de uppenbart inte stämmer med verkligheten så försöker du ändå försvara dem. Du kan inte tänka dig en tredje väg, där kvinnor inte binds vid spisen utan faktiskt är fria att leva sitt liv som de vill, även om det går emot den totalitära vänsterfeminismen.

Så nej! Jag har inte tänkt "deal with it", tvärtom kommer jag fortsätta att argumentera för det, liksom jag inte "levde med det", när du påstod en massa svammel om hur arvet ser ut.
Citera
2024-03-24, 15:54
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
T...har precis samma moraliska rätt som män att utöva den som de själva vill så länge de inte skadar någon.

När ni liberaler betonar denna moraliska princip i er individualistiska etik, att "du som individ har rätt att göra vad du vill så länge du inte skadar någon annan".

Gäller det endast fysisk skada, eller inkluderar det även emotionell skada?
Citera
2024-03-24, 16:00
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

De kvinnor som prostituerar sig för att det ligger i deras sexualitet att bli köpta och känna sig ägda och naturligtvis kan göra det helt utan tvång och friheten att tacka 'nej' till kunder de finner motbjudande - de kan hålla på i år efter år. Det är just denna kategorin prostituerade som vill avkriminalisera och kunna ansöka om f-skatt sedel och betala skatt här hemma och ute i Europa.

Majoriteten kvinnor som prostituerar sig gör det för pengarna, pga tvång, pga trafficking, etc. De tar väldigt stor skada. Både fysiskt men framförallt psykiskt.
Citera
2024-03-24, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
När ni liberaler betonar denna moraliska princip i er individualistiska etik, att "du som individ har rätt att göra vad du vill så länge du inte skadar någon annan".

Samhället har aldrig handlat om att folk ska springa runt och göra precis vad de känner för utan att samhället ska fungera och upprätthålla sig självt långsiktigt.
Citera
2024-03-24, 16:05
Medlem
Citat:
Förstår du skillnaden mellan gener och individer av en art?
Om inte kanske du ska läsa ex. den själviska genen av Dawkins eller liknande. Finns gott om litteratur i ämnet.

Jag upprepar GENER har samma intresse av att föröka sig och helst då så smart som möjligt dvs med flera olika genom, och detta gäller OAVSETT om generna sitter i en kvinna eller i en man, förstår du?
Gener är SAMMA gener oavsett vilket av könen de råkat hamna i. Och GENER är själva innebörden i ordet "biologi" när det kommer till just människa.
Begriper du?

Lejonhonor förökar sig inte med en enda hanne genom livet, utan säkerligen med flera, eftersom lejonhannar lever betydligt kortare och osäkrare liv än lejonhonor och byts ut relativt frekvent i en flock av lejonhonor.
Apor finns i mängder av olika arter, som har helt skilda strategier gällande detta. Du har ex bonobos, en av människans närmsta släktingar som lever i matriarkat där alla knullar med alla vid minsta lilla. Ingen bonobofarsa vet eller bryr sig alltså ett skit över om ungarna är just hans. Hans gener har räknat ut att får han bara knulla tillräckligt mycket så lär han få x antal ungar under sin levnad, dvs hans gener förs vidare. Förmodligen smartare strategi faktiskt än de mer patriarkala schimpanserna där rätt många hannar förmodligen inte får knulla eller föröka sig alls.

Det enda du visar är att du är just extremt dåligt påläst, och enkom tänker i gamla invanda mönster som för länge sen reviderats eller avslöjats som det patriarkala feltänkt det faktiskt är.

Stora delar av mina gener är redan vidareförda eftersom jag har syskon som fått barn.
Den tänkte du inte heller på, eller hur?

Det krävs annorlunda stategi för att fortplanta sig beroende på om man är man eller kvinna. En man kan satsa på kvantitet istället för kvalitet.
Citera
2024-03-24, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99

Gäller båda.
Citera
2024-03-24, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Det krävs annorlunda stategi för att fortplanta sig beroende på om man är man eller kvinna. En man kan satsa på kvantitet istället för kvalitet.

beroende på samhällstyp ja.

lever man i ett samhälle där män enkelt bara kan vända ryggen till sina nyfödda och överlåta allt arbete och kostnader med att få spädbarn att bli till vuxna människor på någon annan eller samhället, eller lever man i ett samhälle där män inte kan göra det?
Finns preventivmedel och fri aborträtt, dvs har kvinnor den praktiska möjligheten att välja bort oösnakde graviditet eller har de inte...det avgör frågan..

En svensk man av idag kan alltså inte skaffa 300 barn, (eller för den delen garanteras att kvinnor han haft sex med ska tvingas föda barn mot bättre vetande av att de kommer tvingas att ensamma stå för allt), utan att gå i ekonomisk bankrutt, så sorry....
men den "strategin" funkar inte i vårt samhälle.

Funkade möjligen stenålder, medeltid etc...men knappt ens då, eftersom spädbarn som inte resurser räckte till helt sonika sattes ut i skogen eller svalt ihjäl, dvs mannen reproducerade sig inte.
Senast redigerad av Merapi 2024-03-24 kl. 16:16.
Citera
2024-03-24, 16:15
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Gäller båda.

Men det icke-fysiska är något man inte kan mäta. Ni materialistiska liberaler brukar ofta göra narr av andra människors känsloliv och andliga liv och säga att det "inte betyder något", och att det enda som existerar är det som går att mäta.

Hur förklarar du nu att känslor faktiskt spelar roll? Det ska bli intressant att se din illiberala logik till detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in