Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Det är inte feminism som säger det jag skrev i det inlägg du svarade på, utan vetenskap.
Sexuellt är det samma...sexualitet finns hos BÅDA könen, det är inte något enkom "manligt eller enkom "kvinnligt".
Återigen, de allra flesta saker är gemensamma, det var min poäng.
Och nej, feminismen har bytt patriarkat mot ett jämställt samhälle där kvinnor getts rättigheter och möjligheter i sina liv på ungefär samma villkor som män.
Vissa har enorma problem med detta, för då kan de inte längre tvinga på kvinnor saker kvinnor inte vill men som passar männen att kvinnor ska ställa upp på.
Bara deal with it.
Nu försöker du vrida till det som vanligt.. Att båda har sexualitet, betyder inte att de upplever det likadant. Eller menar du att du vet hur det känns att ha stånd? Tror jag inte. Tror du att en man vet hur det känns när en kvinnas fitta blir blöt? Men jag räknade även upp andra saker som önskan att bära ett barn. Men som du så klart negligerade.
Även de andra känslorna som är gemensamma, skiljer sig i både styrka och upplevelse Du försök bara att få dogmerna att passa till verkligheten. Du kan helt enkelt inte visa att det stämmer. Män och kvinnor är absolut inte likadana. Bara ett påhitt som jag sagt tidigare, Titta på verkligheten, så ska du se att det du säger inte stämmer.
Jag säger inte att feminismen inte har lett till den frihet kvinnor har idag. Jag har inget emot det. Att mötas på lika villkor. Men dagens vänstermarxistiska samhälle har gått ett steg för långt. De har blivit totalitära och säger att män och kvinnor inte har rätt att vara enligt sin biologi och sina egna känslor, som uppenbart inte stämmer med hur feminismen säger att de ska vara. Där är den ondska som man spridit sista tiden, med sina lögnaktiga dogmer om hur könen är, som inte är byggda på verkligheten utan på ideologi, påhitt, lögner och i ditt fall, klara förvanskningar.
Du följer förstås feminismens dogmer och normer till punkt och pricka. Då är det förstås den ideologin som bestämmer vad du ska tycka. Då har du ingen egen åsikt utan följer bara deras normer. T.om. när de uppenbart inte stämmer med verkligheten så försöker du ändå försvara dem. Du kan inte tänka dig en tredje väg, där kvinnor inte binds vid spisen utan faktiskt är fria att leva sitt liv som de vill, även om det går emot den totalitära vänsterfeminismen.
Så nej! Jag har inte tänkt "deal with it", tvärtom kommer jag fortsätta att argumentera för det, liksom jag inte "levde med det", när du påstod en massa svammel om hur arvet ser ut.