2025-09-30, 12:30
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagjag2
Då är ju alla tränare orealistiska. Var givetvis med förutsättning att jdt lämnar.

Potter har visat mer än alla andra som nämnts i alla fall. En pl tränare under kontrakt är givetvis helt orealistisk. Så ska vi plocka någon av den statusen så är det då de står utan kontrakt.

Nog större chans att få Solkjaer än Potter.
Citera
2025-10-01, 13:22
Medlem
Lite roligt att det är två danskar som bråkar i det svenska landslaget. Den såg man inte komma på farfar Jannes tid.
Citera
2025-10-01, 13:27
Medlem
Masingas avatar
Garanterat Jon som är problemet! Skicka han innan han gör för mycket skada.
Citera
2025-10-01, 13:29
Medlem
Jeppe950s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga

Kommer tyvärr bli ett misslyckat kval innan JDT skeppas.
Citera
2025-10-01, 13:29
Medlem
https://www.svt.se/sport/fotboll/jon...har-svikit-oss

Nu svarar förbundskaptenen Jon Dahl Tomasson på uttalandet.

– Jag är besviken över reaktionen från Robin. Han sviker sina lagkamrater. Du säger till en lagkamrat att du inte är bra nog, han kämpar lika mycket för den positionen. Du säger till lagkamrater som jobbar hårt att du inte är värd det. Jag har varit väldigt öppen, rak och tydlig, det är jag alltid, säger Tomasson och fortsätter:

– Jag säger alltid vad jag tycker. Jag har stöttat Robin hela tiden, han har gjort ett bra jobb för landslaget i många år. Det var därför jag ringde honom och talade om för honom att han inte ska stå mot Schweiz. Det finns ingen gratisbiljett. Jag tycker inte det är bra att han gör så.

Han svar tycker jag är bra.
Citera
2025-10-01, 14:25
Medlem
https://www.fotbollskanalen.se/

https://www.fotbollskanalen.se/lundh...farande-pa-vm/

Lundh: "Det är något som skaver runt JDT."

Nej, ingenting skaver runt honom, han går på dagsform. Spelarna verkar tro att Andersson fortfarande är förbundskapten. Han hade samma elva i fem år i rad.

Ingen spelare i truppen är given och det kanske skapar ångest hos dem som tror att de ständigt är bäst i världen.

En del spelare verkar tro att de har jobbet som förbundskapten med.

Spelarna ska spela om de är med i elvan och bara hålla käften i media så långt det går.

https://www.youtube.com/watch?v=AMDCJjKZKL8

Swedish football coach Janne Andersson in heated argument with Bojan Djordjic after Sweden won match
Senast redigerad av ViSocialModerater 2025-10-01 kl. 15:13.
Citera
2025-10-02, 07:50
Medlem
OriginalSwedess avatar
Jag fattar fan i mig inte vad han säger på engelska, idiotiskt med internationalism. Akvariefisk flytta!
Citera
2025-10-02, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga

Källström o/co har nu bara en vecka på sig att få bort honom. Nästa fredag är det måstematch mot Schweiz. Finns inte på kartan att spelarna har förtroende för JDT efter detta.
Citera
2025-10-02, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalSwedes
Jag fattar fan i mig inte vad han säger på engelska, idiotiskt med internationalism. Akvariefisk flytta!

Att han fortfarande vägrar lära sig svenska är fan det jag har allra mest emot honom. Tyder på ett slags ointresse för uppdraget. Han har jobbat i Sverige i totalt 4 år nu, men måste fortfarande kommunicera på knacklig engelska. Det är så jävla dåligt att han borde avgå enbart pga det.
Citera
2025-10-02, 10:30
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Att han fortfarande vägrar lära sig svenska är fan det jag har allra mest emot honom. Tyder på ett slags ointresse för uppdraget. Han har jobbat i Sverige i totalt 4 år nu, men måste fortfarande kommunicera på knacklig engelska. Det är så jävla dåligt att han borde avgå enbart pga det.
Det är så slappt det kan bli. Hade det varit en svensk som höll på så i Danmark hade han blivit fotad efter ett halvår.
Citera
2025-10-02, 12:09
Medlem
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViSocialModerater
https://www.svt.se/sport/fotboll/jon...har-svikit-oss

Nu svarar förbundskaptenen Jon Dahl Tomasson på uttalandet.

– Jag är besviken över reaktionen från Robin. Han sviker sina lagkamrater. Du säger till en lagkamrat att du inte är bra nog, han kämpar lika mycket för den positionen. Du säger till lagkamrater som jobbar hårt att du inte är värd det. Jag har varit väldigt öppen, rak och tydlig, det är jag alltid, säger Tomasson och fortsätter:

– Jag säger alltid vad jag tycker. Jag har stöttat Robin hela tiden, han har gjort ett bra jobb för landslaget i många år. Det var därför jag ringde honom och talade om för honom att han inte ska stå mot Schweiz. Det finns ingen gratisbiljett. Jag tycker inte det är bra att han gör så.

Han svar tycker jag är bra.
Nej det är dåligt. Han går hårt mot hårt. Hans uttagingar och match coaching är värdelös.
Han behövde inte säga att Olsen slutar som en kurig unge för att han vart petad även om så är fallet. Jon är värdelös som landslagets tränare. Totalt klappkass empatilös ledarskapfattig danskjävel. Ful är han också! Han och Kim K, fy fan!
Citera
2025-10-02, 12:12
Medlem
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Källström o/co har nu bara en vecka på sig att få bort honom. Nästa fredag är det måstematch mot Schweiz. Finns inte på kartan att spelarna har förtroende för JDT efter detta.
Kommer inte att ske. Vi spelar inte VM nästa år.
Jon avgår själv efter kvalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in