2024-03-22, 12:43
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikmanda
Han verkar ha haft sällskap de har haft riktig tur att de inte vart träffade också.men om killen inte va från fittja så va gjorde han där och hur visste gärningsmännen att han var där är frågan det är vääldigt skumt?
Kanske goad?
Citera
2024-03-22, 12:47
Medlem
Zoomalierns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Hänsynslösheten tyder på att det är barn/tonåringar som utfört dådet.

Det är bara en tidsfråga innan Sverige kommer mer eller mindre tvingas att döma 15-åringar till mycket långa fängelsestraff.

Livstid för ett sådant mord, även sprängningar mot flerfamiljshus. Livstid på riktigt. Även om gärningsmannen är 14-15 år bara.

Jag är öppen för dödsstraff också, faktiskt. Andra demokratier har dödsstraff.
Citera
2024-03-22, 12:51
Medlem
Dom verkar för övrigt gett upp ganska lätt, hittade på en bänk efter flyktvägen kom ingen uber tro? Hittades även en termos fylld med narkotika och en kalle längs flyktvägen.
Citera
2024-03-22, 12:51
Medlem
Scar.121 la upp en story på Instagram som hade kunnat tolkas som ett hån till detta, då han spelar upp en låt som handlar om en konflikt i Botkyrka
Citera
2024-03-22, 13:02
Medlem
Är det bekräftat att BO är E*re? Och är han oskyldig isåfall?
Citera
2024-03-22, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 31932910
Är det bekräftat att BO är E*re? Och är han oskyldig isåfall?
det e bekräftat hans vän har skrivit hans namn i sin instagram bio
Citera
2024-03-22, 13:39
Medlem
Runkebys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flush55
det e bekräftat hans vän har skrivit hans namn i sin instagram bio
Vad är hans insta?
Citera
2024-03-22, 13:55
Medlem
hazey1526s avatar
Kommer tyvärr bli ett blodbad i stockholm som på 1500-talet. Det kommer bli ännu mer hämndaktioner nu och jag tror innerligt att vi kommer så ett rekord antal av avrättningar det här året. Jag gissar på 60+.
Citera
2024-03-22, 13:57
Medlem
Sickmyducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Det är det jag menar. Ren tur att inte andra besökare och personal träffades. Den här hänsynslösheten och likgiltigheten mot omgivningen och oskyldiga borde ge ett högre straff. Hoppas domstolarna tar med det i beräkningen när domen kommer.

Detta är livstid garanterat. Personen som sköt i Uppsala mot en buss utan att träffa någon fick livstid pga risken att träffa oskyldiga.
Citera
2024-03-22, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Runkeby
Vad är hans insta?
osm*n*k*liin *=a
Citera
2024-03-22, 13:59
Medlem
Vipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomaliern
Man kan skriva om lagarna. Det är inte så omöjligt som du får det att låta som.

Det går till och med att upphäva medborgarskap om de bara har ett svenskt medborgarskap. Det som krävs är politisk vilja bara.
Precis. Har för mig att regeringen är inne på den linjen att medborgarskap ska kunna upphävas. Hoppas innerligt att det blir så då allt har gått överstyr i det här landet.
Citera
2024-03-22, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Detta är livstid garanterat. Personen som sköt i Uppsala mot en buss utan att träffa någon fick livstid pga risken att träffa oskyldiga.
ska vara 3 tonåringar som gripts så de blir max 4 år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in