2025-05-22, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ta1talle
THC-A är naturligt utvunnet från cannabis? Oavsett så är det väll ändå THC som tillslut hamnar i systemet.

Du tänker att de genom en slags process separerar och utvinner specifikt thca från en planta? Nixpix, det är tillverkat i ett kinesiskt laboratorium. Inte nödvändigtvis något fel med det men det är ofta tal om "naturligt"etc och det är givetvis inte korrekt. Ungefär lika naturligt som polskt tjack.
Citera
2025-05-22, 19:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av macccan87
Du tänker att de genom en slags process separerar och utvinner specifikt thca från en planta? Nixpix, det är tillverkat i ett kinesiskt laboratorium. Inte nödvändigtvis något fel med det men det är ofta tal om "naturligt"etc och det är givetvis inte korrekt. Ungefär lika naturligt som polskt tjack.

Så många sidor som påstår att det är naturligt…

Tror du att det gäller för all former av cannabis? Tänker väl att THC-A-buds ändå måste vara naturliga
Citera
2025-05-22, 21:24
Medlem
Citat:

Tror du att det gäller för all former av cannabis? Tänker väl att THC-A-buds ändå måste vara naturliga
THCA buds kan inte va naturliga, Det är bara hampa doppat i thca olja/ sprinklad över. Man kan inte odla upp cannabis med THCA utan THC, vanlig cannabis innehåller både och de andra
Citera
2025-05-22, 22:48
Avslutad
Citat:

Thc-a är en naturlig substans i sig men nej det är inte naturligt att framställa ren thc-a, nej.
Citera
2025-05-23, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLoser
Sitter just nu och röker en spliff med CBD-gräs och isolat som jag blandat själväven en ren dröm att använda till edibles.

Jag sitter själv i funderingar om att köpa CBD-buds och THCA-isolat, 99%, 1g. Vad skulle du rekommendera för ungefärlig dosering av själva isolatet per joint? Jag brukar vanligtvis nöja mig med ungefär 0,2g gatugräs eller hasch per joint.
Citera
2025-05-23, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av design
Jag sitter själv i funderingar om att köpa CBD-buds och THCA-isolat, 99%, 1g. Vad skulle du rekommendera för ungefärlig dosering av själva isolatet per joint? Jag brukar vanligtvis nöja mig med ungefär 0,2g gatugräs eller hasch per joint.

Jag grindar ner gräset i en skål och blandar sedan i isolatet. Blir mycket lättare så än att dosera varje joint. Har själv doserat 1 g isolat med 5 g gräs vilket blir ca 14% i styrka. Var en användare vid namn oldham här i tråden som skrev en lista för ett tag sedan:

1. 1g THCA 99% Isolat + 2g CBD Bud
THC %: ca 29%

2. 1g THCA 99% Isolat + 3g CBD Buds
THC %: ca 22%

3. 1g THCA 99% Isolat + 4g CBD Buds
THC %: ca 17%

4. 1g THCA 99% Isolat + 5g CBD Buds
THC %: ca 14%
Citera
2025-05-23, 13:40
Medlem
strategasiats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottensshaman
Någon fler som haft strul med beställning från clubc? Beställde förra veckan, kan se försändelsen i Postnord-appen, men status är att paketet inte är inlämnat av avsändaren. Clubc svarar inte heller på mail.

Jag fick precis pengarna tillbaka efter två veckor, men dom behöll fraktkostnaden
Citera
2025-05-23, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLoser
Jag grindar ner gräset i en skål och blandar sedan i isolatet. Blir mycket lättare så än att dosera varje joint. Har själv doserat 1 g isolat med 5 g gräs vilket blir ca 14% i styrka. Var en användare vid namn oldham här i tråden som skrev en lista för ett tag sedan:

1. 1g THCA 99% Isolat + 2g CBD Bud
THC %: ca 29%

2. 1g THCA 99% Isolat + 3g CBD Buds
THC %: ca 22%

3. 1g THCA 99% Isolat + 4g CBD Buds
THC %: ca 17%

4. 1g THCA 99% Isolat + 5g CBD Buds
THC %: ca 14%

Tack så mycket för detta! Har du lust att - för en bra mycket mindre förstående människa inom detta - förklara vad som menas med procenten? Är det så att efter blandningen så motsvarar t. ex. 1g av denna mix = 1g gatugräs med 22% THC (givet att man tar 3g CBD)?

Så det vore därför rimligt för mig att ta 1g isolat, 3g CBD och sen ta 0,2g och blanda med tobak, precis som jag gör med gatugräs?

Jag ber om ursäkt för min oförmåga att kunna räkna ut sånt här själv.
Senast redigerad av design 2025-05-23 kl. 14:31.
Citera
2025-05-23, 15:06
Avslutad
Går det bra att blanda THC-A isolat med CBD-hasch? Liksom att knåda in det utan att haschet blir torrt och smuligt.
Citera
2025-05-23, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av design
Tack så mycket för detta! Har du lust att - för en bra mycket mindre förstående människa inom detta - förklara vad som menas med procenten? Är det så att efter blandningen så motsvarar t. ex. 1g av denna mix = 1g gatugräs med 22% THC (givet att man tar 3g CBD)?

Så det vore därför rimligt för mig att ta 1g isolat, 3g CBD och sen ta 0,2g och blanda med tobak, precis som jag gör med gatugräs?

Jag ber om ursäkt för min oförmåga att kunna räkna ut sånt här själv.

Du har förstått det helt korrekt.
Citera
2025-05-23, 15:10
Medlem
Vad är skillnaden på THCA och tex thch som nu blev narkotikaklassat? Det är väl samma skit?
Citera
2025-05-23, 15:55
Medlem
Detta syns på urinprov va samt är lagligt? Mvh noob. Aldrig prövat. Läst runt lite i tråden, verkar mest vara fejk på marknaden? THC-O och jadda jadda. Alla har inte 3+h på sig att söka på given tid. Mvh noob.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in