2025-03-17, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onuzy
Har inte vågat röra något sen förra året då det var som att ta 23 st zyprexa.

Är detta mest likt originalet? Uppskattade ruset från HHC men sen har det bara varit psykossaker.

Det är orginalet thca som blir thc när det hettas upp.
Enkelt. Det som saknas är terpener; och det är klart ett minus enligt mig..Det spelar mindre roll när man gör edibles dock .
Så ruset du får från detta, om du väljer att hetta upp det är thc och inget annat.
Citera
2025-03-17, 21:11
Det isolat som finns hos ST nu gav utslag på THC. Så det är ju bra...

Upptäckte att isolatet reagerade annorlunda på värme från tidigare batcher jag fått. Blev mer oljigt eller koda aktigt och vill inte kristalliseras igen.

Ej handlat från KI eller IK på ett tag så kan inte uttala mig om deras nuvarande men sist så vart de inget thc oavsett värme eller inte.
Citera
2025-03-18, 01:44
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Det isolat som finns hos ST nu gav utslag på THC. Så det är ju bra...

Upptäckte att isolatet reagerade annorlunda på värme från tidigare batcher jag fått. Blev mer oljigt eller koda aktigt och vill inte kristalliseras igen.

Ej handlat från KI eller IK på ett tag så kan inte uttala mig om deras nuvarande men sist så vart de inget thc oavsett värme eller inte.

Sådär har mitt varit hela tiden. Men det "ska" kristalliseras igen. Om du inte dekarbolyxerar det helt så kommer det ske, bara en tidsfråga. Annars är det nåt skumt.
Citera
2025-03-18, 14:45
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Sådär har mitt varit hela tiden. Men det "ska" kristalliseras igen. Om du inte dekarbolyxerar det helt så kommer det ske, bara en tidsfråga. Annars är det nåt skumt.

Det jag fått tidigare har velat om kristalliseras oavsett värme men har inte blivit positiv på THC av de sorterna. Det jag haft nu blir koda väldigt fort gick inte o smälta på folie för då fastnade i stort sätt allt på foliet vilket jag inte haft problem med tidigare.
Brukar smälta lite på folie som jag sedan låter stelna så har man hemmagjord shatter sen. Slipper man ugnen o allt krångel om man vill ha isolatet hanterligt snabbt. Det jag haft nu blir koda väldigt fort som sagt. Gick knappt inte o smälta på folie för då fastnade i stort sätt allt på foliet o palla skala koda från aluminium hehe...
Citera
2025-03-18, 16:08
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Vad är isolat ?
Citera
2025-03-19, 04:35
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Det jag fått tidigare har velat om kristalliseras oavsett värme men har inte blivit positiv på THC av de sorterna. Det jag haft nu blir koda väldigt fort gick inte o smälta på folie för då fastnade i stort sätt allt på foliet vilket jag inte haft problem med tidigare.
Brukar smälta lite på folie som jag sedan låter stelna så har man hemmagjord shatter sen. Slipper man ugnen o allt krångel om man vill ha isolatet hanterligt snabbt. Det jag haft nu blir koda väldigt fort som sagt. Gick knappt inte o smälta på folie för då fastnade i stort sätt allt på foliet o palla skala koda från aluminium hehe...

Bra knep till dig: använd silikonbakplåtspapper istället, dom där lite bättre. Blir nog smidigare. Lägg bakplåtspapper med lite isolat på en platta på lägsta värmen, smält.

Så har jag med gjort och blandat i lite cbd-destillat + terpener och vispat ihop till nån grej. Rent thc asså blir trist. Måste ha nåt mer. Hade bara isolat ett tag och försökte blanda med cigg eller damiana men det var inte roligt alls. Behövs lite cannabisterpener och andra cannabinoider.

Men nu ser jag fram emot att det börjar säljas live resin och sånt inrikes. Blir dunder.
Senast redigerad av OdCaBo 2025-03-19 kl. 04:38.
Citera
2025-03-19, 09:22
Medlem
Det som diskuteras här vad gäller isolat är hampa som gjorts till ett pulver (isolat) med renhet på 99% thca. Och det blir efter efter den kemiska reaktionen dekarboxylering ca 87% ren thc.
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Vad är isolat ?
Citera
2025-03-19, 15:42
Medlem
Hur ska jag på bäst sättet smälta isolatet? I glasburk med folie över? Eller måste jag ha ett lock? Beställde precis lite isolat som jag hade tänkt baka på
Citera
2025-03-19, 15:56
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Bra knep till dig: använd silikonbakplåtspapper istället, dom där lite bättre. Blir nog smidigare. Lägg bakplåtspapper med lite isolat på en platta på lägsta värmen, smält.

Så har jag med gjort och blandat i lite cbd-destillat + terpener och vispat ihop till nån grej. Rent thc asså blir trist. Måste ha nåt mer. Hade bara isolat ett tag och försökte blanda med cigg eller damiana men det var inte roligt alls. Behövs lite cannabisterpener och andra cannabinoider.

Men nu ser jag fram emot att det börjar säljas live resin och sånt inrikes. Blir dunder.

Bakplåtspappret tog slut till dom första batcherna och jag är så jävla snål haha!

Men ja de lite trist med enbart isolatet. Hampa buds fungerar bra ändå.

Fyfan vad det här isolatet har förstört toleransen, vanligt hasch funkar inte längre. Inte ens efter några dagars uppehåll.... Det är illa. Måste nog ta ett uppehåll.
Citera
2025-03-19, 15:58
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Rogerstefan
Hur ska jag på bäst sättet smälta isolatet? I glasburk med folie över? Eller måste jag ha ett lock? Beställde precis lite isolat som jag hade tänkt baka på
Du ska inte 'smälta isolatet'. Ha koll på graderna. (Thc försvinner såklart vid högre temperaturer) 110grader. 40 min I ugn på bakplåtspapper. Över och under värme. (Ej varmluftsugn, riskera att blåsa bort) Rör runt försiktigt efter halva tiden. Färdigt.
Citera
2025-03-20, 03:22
Medlem
Lagt en beställning på lite THCA Wild Berry gräs från ST.
Har även beställt en THCA vape från Swizzle (Strawberry Gelato).
Ange kod mars25 i kassan så får man 30% rabatt, riktigt nice! Bör gälla för samtliga produkter på sidan.

Har själv inte rökt någon cannabis på ett par månader nu så ska bli intressant att testa.

Vill även passa på att tacka oldham och OdCaBo för bra info angående isolatet. Kommer nog köpa mig lite av det när man får skatteåterbäringen hehe..

Ha det gott!
Senast redigerad av EnLoser 2025-03-20 kl. 03:30.
Citera
2025-03-21, 17:41
Medlem
Köpte 1g isolat, efter decarb fungerade det riktigt bra. Otroligt likt vanligt röka, väldigt prisvärt.

Stoppade isolatet i en liten glasburk, körde det i ugnen i en burk med folie som lock. väntade till det smälte och bubblade en stund. Körde först ugnen på 115 grader men då hände nästan ingenting, höjde till 150c och det började bubbla. Lät det bubbla på ett tag, tog sedan ut det och lät det stelna. Både provat äta & röka det decarbade, och det funkar kanonbra och blir väldigt starkt.

Ni som säger att isolatet inte fungerar gör fel. Rökte även pulvret strösslat över tobak i pipa med gott resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in