• 6
  • 7
2024-03-25, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superingvar
Träffade en tjej för ca 5 år sen via dejtingapp. Vi sågs några gånger men jag kände inte för att fortsätta (pga jag va dum i huvet) och vi prata inte mer sen det. När jag tänker tillbaka så hade vi jättemysigt och hon va skitsnygg och jag ångrar att jag inte tillät oss att utforska ett potentiellt förhållande då och vill alltså nu kontakta henne igen.

Har inte hennes nummer, hon har ingen facebook, instagram osv vad jag kan hitta...
Dock hittar jag hennes adress via ratsit och hon bor väldigt nära mig, och hon bor ensam vilket jag tolkar (hoppas) som att hon är singel.
Jag vill gärna kontakta henne och bjuda ut henne. MEN det känns faktiskt jäkligt skumt att gå till hennes adress o ringa på porttelefonen o säga "tjena vi träffades för 5 år sen, vill du gå o äta eller nåt?". Sånt gör man inte, eller?
Hur ska jag annars kunna kontakta henne????

Som kvinna som också bor själv skulle jag inte uppskatta att bli kontaktad på det viset, jag har haft relationer men inte bott ihop då relationen varit ny och så vidare men har ändå haft killar som trott att jag är singel bara för att jag bor själv. Och tagit sig rättigheten och hört av sig på ett eller annat opassande sätt, jag har aldrig uppskattat det, det är liksom för nära inpå ens integritet och det känns obehagligt.

Det är en sak om man skulle råka träffas i mataffären och byter nummer osv, eller hör av sig via sociala medier men utöver det nej.

Du får bita i det sura äpplet och hoppas du stöter på henne i närområdet.
Citera
2024-03-29, 12:10
Medlem
Men ja. Skicka ett vykort med en lätt förklaring till kontaktförsöket och ditt nummer. Skulle själv aldrig se det som stalking. Galet hur folk är rädda nuförtiden. Om hon gillade dig för 5 år sedan och du inte var en complete duche och att dina intensioner nu är uppriktiga så kör. Blir hon intresserad hör hon av sig. Om du bara är uttråkad och börjat fundera. Eller inte hittat någon potenial lekkamrat, lägg ner direkt. Råd från en 50+ kvinna som varit med länge.
Citera
2024-04-04, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hipsterkatt
Hur har det gått? Jag vill ha en update!

Jodå hon skrev idag ett sms och kände sig smickrad.
Hon hade dock inlett långdistans förhållande men var villig o träffas som kompis iaf. Får se om jag kan vara bara kompis o hoppas det tar slut med den andra killen 😁
Citera
2024-04-04, 23:51
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Hon hade dock inlett långdistans förhållande men var villig o träffas som kompis iaf. Får se om jag kan vara bara kompis o hoppas det tar slut med den andra killen 😁

Härligt! Fint att du fick kontakt iaf och att hon uppskattade det!
Citera
2024-04-05, 07:15
Medlem
hipsterkatts avatar
Citat:

Modigt av dig!
Citera
2025-05-01, 19:57
Medlem
💪 modigt gjort.

Citat:
Citera
2025-05-02, 14:45
Medlem
Citat:
Träffade en tjej för ca 5 år sen via dejtingapp. Vi sågs några gånger men jag kände inte för att fortsätta (pga jag va dum i huvet) och vi prata inte mer sen det. När jag tänker tillbaka så hade vi jättemysigt och hon va skitsnygg och jag ångrar att jag inte tillät oss att utforska ett potentiellt förhållande då och vill alltså nu kontakta henne igen.

Har inte hennes nummer, hon har ingen facebook, instagram osv vad jag kan hitta...
Dock hittar jag hennes adress via ratsit och hon bor väldigt nära mig, och hon bor ensam vilket jag tolkar (hoppas) som att hon är singel.
Jag vill gärna kontakta henne och bjuda ut henne. MEN det känns faktiskt jäkligt skumt att gå till hennes adress o ringa på porttelefonen o säga "tjena vi träffades för 5 år sen, vill du gå o äta eller nåt?". Sånt gör man inte, eller?
Hur ska jag annars kunna kontakta henne????

Nu är jag själv tjej och du kan absolut inte bara dyka upp utanför hennes dörr. Det hade jag tyckt va både desperat och lite läskigt (speciellt efter så många år om ni bara har setts några få gånger) jag har nog försökt störa in i henne naturligt i ett par månader genom att handla i den lokala butiken, gå förbi hennes hem på vägen till din lägenhet och hoppas att ni bara stöter in i varandra på gatan.

Om detta in sker hade jag lagt ett vykort i hennes brevlåda. "kom att tänka på dig förra veckan när jag såg detta som påminde mig om dig" (lägg in något som ni hade pratat om på era dejter/interskämt etc) Tänkte höra om du vill ta en kaffe en dag?"
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in