Citat:
Träffade en tjej för ca 5 år sen via dejtingapp. Vi sågs några gånger men jag kände inte för att fortsätta (pga jag va dum i huvet) och vi prata inte mer sen det. När jag tänker tillbaka så hade vi jättemysigt och hon va skitsnygg och jag ångrar att jag inte tillät oss att utforska ett potentiellt förhållande då och vill alltså nu kontakta henne igen.
Har inte hennes nummer, hon har ingen facebook, instagram osv vad jag kan hitta...
Dock hittar jag hennes adress via ratsit och hon bor väldigt nära mig, och hon bor ensam vilket jag tolkar (hoppas) som att hon är singel.
Jag vill gärna kontakta henne och bjuda ut henne. MEN det känns faktiskt jäkligt skumt att gå till hennes adress o ringa på porttelefonen o säga "tjena vi träffades för 5 år sen, vill du gå o äta eller nåt?". Sånt gör man inte, eller?
Hur ska jag annars kunna kontakta henne????
Har inte hennes nummer, hon har ingen facebook, instagram osv vad jag kan hitta...
Dock hittar jag hennes adress via ratsit och hon bor väldigt nära mig, och hon bor ensam vilket jag tolkar (hoppas) som att hon är singel.
Jag vill gärna kontakta henne och bjuda ut henne. MEN det känns faktiskt jäkligt skumt att gå till hennes adress o ringa på porttelefonen o säga "tjena vi träffades för 5 år sen, vill du gå o äta eller nåt?". Sånt gör man inte, eller?
Hur ska jag annars kunna kontakta henne????
Som kvinna som också bor själv skulle jag inte uppskatta att bli kontaktad på det viset, jag har haft relationer men inte bott ihop då relationen varit ny och så vidare men har ändå haft killar som trott att jag är singel bara för att jag bor själv. Och tagit sig rättigheten och hört av sig på ett eller annat opassande sätt, jag har aldrig uppskattat det, det är liksom för nära inpå ens integritet och det känns obehagligt.
Det är en sak om man skulle råka träffas i mataffären och byter nummer osv, eller hör av sig via sociala medier men utöver det nej.
Du får bita i det sura äpplet och hoppas du stöter på henne i närområdet.