2024-12-10, 11:26
Medlem
Plastlappens avatar
Vet inga detaljer om hur han behandlade sitt ex mer än dåligt och nån misshandel. Men för rättvisans skull ska sägas att han har inte något med att göra att hon inte finns med oss mer…handgripligt i alla fall…
Citera
2024-12-10, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ystadkungen
Rykten går att han gömmer sig i Halmstad eller du vet något mer?

De rykterna stämmer inte. Jag vet att han var på behandlingshem i Söderköping nyss eftersom min kille var där samtidigt som honom...

Vet någon vad som kom fram på rättegången?
Kan någon ladda upp FUP?
Citera
2024-12-12, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoeguzz
De rykterna stämmer inte. Jag vet att han var på behandlingshem i Söderköping nyss eftersom min kille var där samtidigt som honom...

Vet någon vad som kom fram på rättegången?
Kan någon ladda upp FUP?

Är han kvar där?
Vet du något mer?
Skall försöka lägga upp FUP, den är på många sidor.
Citera
2025-02-14, 21:45
Medlem
EMI* blev frikänd för djurplågeri!
Helt sjukt !!
Citera
2025-02-15, 15:50
Medlem
Fieldxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rojare1
EMI* blev frikänd för djurplågeri!
Helt sjukt !!

Om jag förstått rätt va han inne i ett tjackrace och i extrem paranoia trodde att kriminella försökta ta sig in i lägenheten, så därför ”sänkte han ner” hunden från balkongen.

Han har blivit av med hunden och får nu hjälp för sitt drogmissbruk. Känns ganska rimligt tycker jag.
Citera
2025-02-15, 17:20
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rojare1
Är han kvar där?
Vet du något mer?
Skall försöka lägga upp FUP, den är på många sidor.
Lägg gärna ut FUP om du kan.

Citat:
Släppte sin hund från tredje våningen – Limhamnsbo frikänns
Betalartikel:
https://www.sydsvenskan.se/2025-02-1...nsbo-frikanns/

Det framgår i artikeln att han led av psykisk ohälsa och var inne i ett blandmissbruk av amfetamin och narkotikaklassade tabletter.
Uppenbarligen vanföreställningar och hallucinationer att kriminella ligor var efter honom som sagt att de skulle döda hunden.

Citat:
Oavsett vilket menar 34-åringen att han uppfattat att han befann sig i en nödvärnssituation, även om den var inbillad.
Det resonemanget får honom frikänd. Tingsrätten menar att 34-åringen på ett adekvat sätt förklarat vilka överväganden han där och då gjorde för att rädda hundens liv.
Citat:
Efter händelserna förra året lämnade 34-åringen självmant bort sin hund – för att själv skriva in sig på behandlingshem för sitt narkotikamissbruk.

Annan artikel som inte är premium:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...an-djurplageri
Senast redigerad av Lilett 2025-02-15 kl. 18:01.
Citera
2025-02-15, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fieldx
Om jag förstått rätt va han inne i ett tjackrace och i extrem paranoia trodde att kriminella försökta ta sig in i lägenheten, så därför ”sänkte han ner” hunden från balkongen.

Han har blivit av med hunden och får nu hjälp för sitt drogmissbruk. Känns ganska rimligt tycker jag.

Hur fan kan man tycka att det är rimligt?
Dessutom sänkte han inte ner hunden, han kastade. Det spelar absolut ingen roll vad han trodde han gjorde i sin nerknarkade hjärna.
Citera
2025-07-16, 19:43
Medlem
Släppte hund från balkong – agerade i putativ nöd

https://www.dagensjuridik.se/nyheter...i-putativ-nod/
Citera
2025-07-16, 23:36
Medlem
Riddargrevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Släppte hund från balkong – agerade i putativ nöd

https://www.dagensjuridik.se/nyheter...i-putativ-nod/

Kan man åberopa det människa mot människa också? Eller något man hävdar för att få skriva ned följderna av en dålig vård- och narkotikapolitik när djur drabbats?
Citera
2025-08-24, 20:24
Medlem
En hund räddades, den hund som slängdes ut från balkongen men tyvärr har han en hund kvar i sin ägo som fortfarande far väldigt illa. Donna heter hunden och för att hålla henne gömd så skriver de över henne med jämna mellanrum på olika familjemedlemmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in