2024-03-24, 22:00
Medlem
Barnen har det bra.
Och ibland kan man ju göra fel saker i livet.
Och tyvärr har det hänt.
Och hoppas verkligen dom får sitt straff.

Ska gå på rättegång nån annan?

Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
Bollen dvs morfar är fortfarande gående, såg han för några veckor sedan, magen kommer först sen kommer han en stund efter
Citera
2024-03-24, 22:01
Medlem
Finns många idioter i Fårbo.
Vilka flera?

Citat:
den andra med tydligen, det bor många stolpskott i fårbo, bara att kolla lexbase
Citera
2024-03-24, 22:05
Medlem
Tydligen rättegång om narkotika brott också som inte satt datum än samt skadegörelse
Citera
2024-04-01, 21:22
Medlem
Kommissarien1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adamadam123.
Barnen har det bra.
Och ibland kan man ju göra fel saker i livet.
Och tyvärr har det hänt.
Och hoppas verkligen dom får sitt straff.

Ska gå på rättegång nån annan?

Ja utanför lär de se snyggt ut alltsammans..
Men de ingen vet är att dom "äldsta" barnens pappa som bor med en ny tjej o hennes son är också en som gärna tar ett och annat...
Citera
2024-04-01, 21:47
Medlem
Verkar va en RIKTIGT våldsam liten håla det där oskarshamn. Knivdåd nonstop känns det som, ännu ett senast ikväll.. Vad är felet på folket där? Inavel?
Citera
2024-04-02, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarien1989
Men de ingen vet är att dom "äldsta" barnens pappa som bor med en ny tjej o hennes son är också en som gärna tar ett och annat...

Vem är hans nya tjej? Såvitt jag kan se så är han registrerad ensam på sitt boende.
Citera
2024-04-02, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsfinest
Verkar va en RIKTIGT våldsam liten håla det där oskarshamn. Knivdåd nonstop känns det som, ännu ett senast ikväll.. Vad är felet på folket där? Inavel?
Mycket wt pundare alkisar folk som lever på sociala och så självklart blattar. Men pundare och alkisar är dom som stökar mest
Citera
2024-04-03, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsfinest

Rättegång Idag undra hur det går
Citera
2024-04-03, 16:23
Medlem
Citat:

Han har barnens ensam. Och han är väl bra vad jag förstått
Citera
2024-04-04, 17:26
Medlem
Citat:
Han är reko och tar inget, vet inte vad du fått det ifrån?
Citera
2024-04-04, 21:10
Medlem
Rättegången avslutades igår åklagaren tackar kvinnan med orden " – Jag har hört många dåliga förklaringar i den här rättssalen, men det här är en av de sämsta. Jag får tacka för att du hjälpte åklagarkammaren med bevisningen genom att spela in de här filmerna, säger Patrick Sonevang."

Saxat ur Barometern/OT

En del "Filmerna som kvinnan själv har spelat in visar henne själv och till exempel en dator och en väska som stals vid rånet. På filmen säger hon: ”Um och de gör husrannsakan det fanns ju ingenting, sjukaste var ju, de hitta ju en väska med rånbytet, från när jag rånade den där jävla shonon, men det sket dom i, i alla fall”. Hon visar också upp rånoffrets körkort för kameran."

"– Hon har planerat rånet, utsett offret på ett väldigt försåtligt sätt genom att låtsas dejta honom och vara intresserad. Sedan har hon förmått de två medåtalade att hjälpa till att utföra rånet. De är egentligen bara hennes springpojkar, säger åklagare Patrick Sonevang i sitt slutanförande."

Åklagaren yrkar på två år och att kvinnan ska dömas hårdast.

Tog ungefär tjugo sekunder för rätten att besluta att dom ska vara fortsätta häktade
Citera
2024-04-04, 22:59
Medlem
Hoppas att hon får ett tag.
Har ju ändå 3 mål till som ska tas upp🙃

Citat:
Rättegången avslutades igår åklagaren tackar kvinnan med orden " – Jag har hört många dåliga förklaringar i den här rättssalen, men det här är en av de sämsta. Jag får tacka för att du hjälpte åklagarkammaren med bevisningen genom att spela in de här filmerna, säger Patrick Sonevang."

Saxat ur Barometern/OT

En del "Filmerna som kvinnan själv har spelat in visar henne själv och till exempel en dator och en väska som stals vid rånet. På filmen säger hon: ”Um och de gör husrannsakan det fanns ju ingenting, sjukaste var ju, de hitta ju en väska med rånbytet, från när jag rånade den där jävla shonon, men det sket dom i, i alla fall”. Hon visar också upp rånoffrets körkort för kameran."

"– Hon har planerat rånet, utsett offret på ett väldigt försåtligt sätt genom att låtsas dejta honom och vara intresserad. Sedan har hon förmått de två medåtalade att hjälpa till att utföra rånet. De är egentligen bara hennes springpojkar, säger åklagare Patrick Sonevang i sitt slutanförande."

Åklagaren yrkar på två år och att kvinnan ska dömas hårdast.

Tog ungefär tjugo sekunder för rätten att besluta att dom ska vara fortsätta häktade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in