2024-03-21, 09:06
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Så du går från en tillsvidareanställning till ett vikariat?

Jag är fast anställd fortfarande men tills det nya läsåret börjar ska jag bara vikariera och vara resurs.

Jag har inte skrivit på något papper relaterat till anställning igår.
Citera
2024-03-21, 09:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Rektorn sa i förra samtalet att jag ska följa de andra mellanstadielärarnas planering och råd. Det gör jag mer och mer.

vad gäller bemötandet av elever är det så att jag inte riktigt fungerar i en klass, men jag fungerar bättre i de två andra klasser jag har.

Vad gäller bemötandet av kollegor tycker jag att det fungerar. Visst har vi olika synpunkter ibland men vi kan samarbeta.

Jag tror bara rektorn vill få till en fungerande situation. De flesta rektorer som sätter en gymnasielärare på mellanstadiet inser ju att det inte är bra och det kanske går ut på att du skall försöka hålla ut tills du kan åtyervända till högre stadier.
Citera
2024-03-21, 09:50
Avslutad
Citat:
Jag är fast anställd fortfarande men tills det nya läsåret börjar ska jag bara vikariera och vara resurs.

Bra - skriv inte under något och äventyra din tillsvidareanställning.

Klart man ska kunna gapa på både kollegor som ungar.
Citera
2024-03-21, 10:13
Avslutad
Det är kört, ta med din lokala fackrepresentant.
Citera
2024-03-21, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaVindar
Fy fan för att vara högstadietjej och ha dig som lärare. Men det kommer nog att lösa sig snart. De är uppenbarligen redan dig på spåren.

Är du verkligen i rätt tråd? Har du läst inlägget som du svarar på?

TS:
Du verkar ha en del väldigt lindriga relationella svårigheter, men det är imponerande hur öppen du är med dina utmaningar, och din vilja att förbättra dig. Jag tror det kommer ordna sig. Det kan vara skittufft att vara lärare i grundskolan - även mellanstadiebarn kan vara riktiga rövhål idag.
Citera
2024-03-25, 00:50
Medlem
Citat:

Alltså när du ska arbeta som vikarie och vara resurs hur är det tänkt med ett anställningsbevis? Ska du vara tillsvidareanställd som både vikarie och resurs eller hur är det tänkt? I detta läget hade jag tagit hjälp av facket och sett till att fixa ett möte med rektorn och facket och diskuterat allting.
Senast redigerad av Braskamin58 2024-03-25 kl. 00:54.
Citera
2024-03-25, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Det är kört, ta med din lokala fackrepresentant.

Nej, hen har hela april och maj på sig.
Citera
2024-03-25, 10:22
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Alltså när du ska arbeta som vikarie och vara resurs hur är det tänkt med ett anställningsbevis? Ska du vara tillsvidareanställd som både vikarie och resurs eller hur är det tänkt? I detta läget hade jag tagit hjälp av facket och sett till att fixa ett möte med rektorn och facket och diskuterat allting.

jag är redan tillsvidareanställd. Min rektor sa att jag ska jobba som vikarie när mina kollegor är sjuka först och främst. Om ingen är sjuk, då kan jag fungera som resurs.
Citera
2024-03-25, 11:59
Medlem
Citat:
jag är redan tillsvidareanställd. Min rektor sa att jag ska jobba som vikarie när mina kollegor är sjuka först och främst. Om ingen är sjuk, då kan jag fungera som resurs.

Låter konstigt tycker jag.
Citera
2024-03-25, 13:45
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Låter konstigt tycker jag.

Det finns inga klasser jag kan ta. Vissa lärare fick mina klasser och lektioner när jag blev omplacerad i januari.

Dessutom har jag pratat med HR också. HR sa att ingen fastanställd lärare kommer att bli av med jobbet. I värsta fall får jag göra andra saker än att undervisa i skolan. Jag har läst att vissa lärare fick arbeta som elevassistenter eller administratörer när det inte fanns lärarjobb för dem.

Alternativt kan jag börja plugga igen på universitetet och utöka min ämnesbehörighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in