2024-03-18, 19:35
Medlem
AttCzas avatar
Hej

Jag ska ha ett möte med min chef. Chefen vill diskutera vilka förväntningar finns på mig och framtiden generellt.

Tror ni att jag kommer att få en varning?
Citera
2024-03-18, 19:37
Bannlyst
Ja en varning eller gå på dagen
Citera
2024-03-18, 19:42
Medlem
AttCzas avatar
Jag glömde att skriva att min chef sa att vi ska också diskutera hur planen framåt ser ut.
Citera
2024-03-18, 19:44
Medlem
AttCzas avatar
Jag vill tillägga att jag har tillsvidareanställning och jobbar inom skola.
Citera
2024-03-18, 19:48
Medlem
Timoteuss avatar
Jag tror att rektorn vill ge dig fler uppgifter. Eller flytta dig till en annan klass.
Eller vet du med dig att du missat något viktigt som gör att du tror att du blir varnad?
Citera
2024-03-18, 19:49
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Hej

Jag ska ha ett möte med min chef. Chefen vill diskutera vilka förväntningar finns på mig och framtiden generellt.

Tror ni att jag kommer att få en varning?

`När skulle du ha ditt vanliga medarbetarsamtal?
Citera
2024-03-18, 19:54
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timoteus
Jag tror att rektorn vill ge dig fler uppgifter. Eller flytta dig till en annan klass.
Eller vet du med dig att du missat något viktigt som gör att du tror att du blir varnad?

Det finns en klass som jag inte kan hantera. Jag är huvudlärare för två klasser och resurs i en annan klass. Jag fungerar i två klasser, men inte i den tredje klassen. Det är stökigt under mina lektioner och jag kan inte bedriva undervisning på ett optimalt sätt.

Jag är utbildad gymnasielärare och högstadielärare som har blivit omplacerad i en mellanstadieskola i år. Orsaken är kommunens ekonomiska situation. Generellt fungerar jag sämre på mellanstadiet, eftersom arbetstempot är lägre och det är mer uppfostran i mellanstadiet jämfört med högstadiet.
Citera
2024-03-18, 19:57
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
`När skulle du ha ditt vanliga medarbetarsamtal?

Det har jag redan haft. Min nuvarande rektor skickade info till min dåvarande rektor, eftersom den sistnämnde är fortfarande min huvudchef. Jag har blivit omplacerad från en högstadieskola till en mellanstadieskola på grund av kommunens besparingar.
Citera
2024-03-18, 19:58
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timoteus

Rektorn sa i förra samtalet att jag ska följa de andra mellanstadielärarnas planering och råd. Det gör jag mer och mer.

vad gäller bemötandet av elever är det så att jag inte riktigt fungerar i en klass, men jag fungerar bättre i de två andra klasser jag har.

Vad gäller bemötandet av kollegor tycker jag att det fungerar. Visst har vi olika synpunkter ibland men vi kan samarbeta.
Senast redigerad av AttCza 2024-03-18 kl. 20:03.
Citera
2024-03-18, 20:05
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Det har jag redan haft. Min nuvarande rektor skickade info till min dåvarande rektor, eftersom den sistnämnde är fortfarande min huvudchef. Jag har blivit omplacerad från en högstadieskola till en mellanstadieskola på grund av kommunens besparingar.

När du blev omplacerad, vad sa facket?
Du tänker ha med dig facket på detta möte?
Du är medveten om att du faktiskt får vara så obstinat att du spelar in hela samtalet?
Citera
2024-03-18, 20:10
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Du är medveten om att du faktiskt får vara så obstinat att du spelar in hela samtalet?

Jag blev övertalig när jag blev omplacerad. Omplaceringen har skett i januari när vårterminen har börjat. Jag ska ha en facklig representant med mig.
Citera
2024-03-18, 20:11
Medlem
AttCzas avatar
Citat:

Vad tror du att samtalet kommer att innebära för mig?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in