2024-03-18, 21:03
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Kanske slarvig förkortning men https://www.sverigeslarare.se/

SL kan inte göra så mycket, tror jag.
Citera
2024-03-18, 21:04
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
”Framtiden generellt” låter lugnande. Tyder på att inget speciellt ska hända.

Nu upptäckte jag att jag läste fel. Min rektor skrev hur planen framåt ser ut. jag ber om ursäkt. Han nämnde att mötet kommer att handla om min arbetssituation på skolan.
Citera
2024-03-18, 21:05
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Det finns saker som kan bli bättre. Det var det jag menade med att det inte fanns allvarliga brister i min undervisning. 90% av mina elever hade godkända slutbetyg.
Ok , bara en fråga, om en klass har 92% godkända slutbetyg, är då den läraren en bättre lärare ?
Citera
2024-03-18, 21:07
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Ok , bara en fråga, om en klass har 92% godkända slutbetyg, är då den läraren en bättre lärare ?

Mina elever fick ofta samma nationella provbetyg som slutbetyg. Det var andra lärare som rättade mina elevers nationella prov.
Citera
2024-03-18, 21:09
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Nu upptäckte jag att jag läste fel. Min rektor skrev hur planen framåt ser ut. jag ber om ursäkt. Han nämnde att mötet kommer att handla om min arbetssituation på skolan.

Jaha... och vad ska det betyda tror du.. du verkar antingen paranoid eller så har du anledning till att ana ugglor i mossen... men det kan ju likväl vara att de känt av att du inte trivts, vilket du har påpekat i tråden.
Citera
2024-03-18, 21:11
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Jaha... och vad ska det betyda tror du.. du verkar antingen paranoid eller så har du anledning till att ana ugglor i mossen... men det kan ju likväl vara att de känt av att du inte trivts, vilket du har påpekat i tråden.

Jag har berättat för rektorn att jag inte fungerar i en klass. han vet också att mellanstadiets större fokus på uppfostran tar mycket energi.
Citera
2024-03-18, 21:12
Medlem
PilotKillen77s avatar
Citat:
Hej

Jag ska ha ett möte med min chef. Chefen vill diskutera vilka förväntningar finns på mig och framtiden generellt.

Tror ni att jag kommer att få en varning?

Behöver inte vara något dåligt, kanske samtal som hålls regelbundet, lite som utvecklingssamtal fast för vuxna. När skulle du ha samtalet? Du får gärna uppdatera vad det handlade om när du haft samtalet, lite spännande är det.
Citera
2024-03-18, 21:13
Medlem
AttCzas avatar
Det är också värt att tillägga att tanken var att omplacera mig tills vårterminen är över. Det sa min rektor som omplacerade mig förra året.
Citera
2024-03-18, 21:14
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotKillen77
Behöver inte vara något dåligt, kanske samtal som hålls regelbundet, lite som utvecklingssamtal fast för vuxna. När skulle du ha samtalet? Du får gärna uppdatera vad det handlade om när du haft samtalet, lite spännande är det.

Det handlar om undervisning och bemötande gentemot elever främst kopplat till förväntningar på mig.

Jag har samtalet nu på onsdag. Jag återkommer efter samtalet.
Citera
2024-03-18, 21:21
Medlem
Detta kan du själv svara på så vi får veta efter mötet
Citera
2024-03-18, 21:24
Medlem
Man KAN ju också välja att se det som positivt att chefen vill följa upp hur du har det och se om det finns något mer de kan göra för att du ska få kontroll på den klassen som inte funkar?

Just sayin'...
Citera
2024-03-18, 21:26
Medlem
Citat:
Hej

Jag ska ha ett möte med min chef. Chefen vill diskutera vilka förväntningar finns på mig och framtiden generellt.

Tror ni att jag kommer att få en varning?

Tycker det låter som ett normalt samtal en chef bör ha med sina medarbetare en eller flera gånger om året. Dels för att man själv ska få veta om man presterar enligt förväntan och dels hur man ska utveckla sig för att bli befordrad (just det är kanske inte relevant för en skola)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in