2024-03-18, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Jag vill tillägga att jag har tillsvidareanställning och jobbar inom skola.
Det är sånt som kallas medarbetarsamtal. Som chef bör man ha regelbundet ha såna samtal med sina medarbetare för att diskutera dina förväntningar och chefens förväntningar. Behov av vidareutbildning, chefens förväntn8ngarbpådig.
Citera
2024-03-18, 20:19
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Jag har blivit omplacerad från en högstadieskola till en mellanstadieskola på grund av kommunens besparingar.
Kan ju vara så att man inte tycker du platsar att undervisa högstadieelever.
Och att man på mötet kommer att ta upp att du nu ska börja undervisa i klass 1 till 3.
Citera
2024-03-18, 20:19
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Det är sånt som kallas medarbetarsamtal. Som chef bör man ha regelbundet ha såna samtal med sina medarbetare för att diskutera dina förväntningar och chefens förväntningar. Behov av vidareutbildning, chefens förväntn8ngarbpådig.

Det du skriver låter rimligt. Jag blev kanske lite nojig för att jag inte fungerar i en klass och det har påverkat min relation med en av mina kollegor. Vi hade en konflikt som vi har löst, tack och lov.
Jag tar kritik på ett dåligt sätt, det måste jag medge, men jag brukar förbättra mig efter att jag har bearbetat kritiken.
Citera
2024-03-18, 20:20
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Kan ju vara så att man inte tycker du platsar att undervisa högstadieelever.
Och att man på mötet kommer att ta upp att du nu ska börja undervisa i klass 1 till 3.

Jag vet inte om de tycker att jag inte platsar i högstadiet. Mina elevers betyg och min undervisning fungerade på högstadiet. Jag var en omtyckte lärare. Många av mina årskurs 9 elever gick till rektorn när de fick veta att jag blir omplacerad.
Att jag blev omplacerad handlar om ekonomin. Kommunen vill spara pengar och flyttar lärare från en skola till en annan istället för att anställa ny lärare.

Inget samtal som jag har haft med min högstadierektor tydde på att det finns allvarliga brister i min undervisning. Mina elevers nationella provbetyg oftast överensstämde med deras terminsbetyg. Jag har jobbat 2,5 år på högstadiet.
Senast redigerad av AttCza 2024-03-18 kl. 20:24.
Citera
2024-03-18, 20:20
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Jag blev övertalig när jag blev omplacerad. Omplaceringen har skett i januari när vårterminen har börjat. Jag ska ha en facklig representant med mig.

Så du blev omplacerad utan medarbetarsamtal/facket och gick med på det?
Citera
2024-03-18, 20:23
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Så du blev omplacerad utan medarbetarsamtal/facket och gick med på det?

Om jag inte går med på att bli omplacerad räknas det som arbetsvägran. Då kan jag bli uppsagd.
Citera
2024-03-18, 20:30
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Om jag inte går med på att bli omplacerad räknas det som arbetsvägran. Då kan jag bli uppsagd.

Så ni har inte förhandlat om ditt arbete innan du försvann till mellanstadiet?
Varför?
För om SL gjort det så är det en annan sak.. så ?
Citera
2024-03-18, 20:32
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Så ni har inte förhandlat om ditt arbete innan du försvann till mellanstadiet?
Varför?
För om SL gjort det så är det en annan sak.. så ?

Vad menar du här?
Citera
2024-03-18, 20:44
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Vad menar du här?

Kanske slarvig förkortning men https://www.sverigeslarare.se/
Citera
2024-03-18, 20:51
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Inget samtal som jag har haft med min högstadierektor tydde på att det finns allvarliga brister i min undervisning.
Jösses, det kan man ju tolka lite hur som helst
Citera
2024-03-18, 20:54
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Hej

Jag ska ha ett möte med min chef. Chefen vill diskutera vilka förväntningar finns på mig och framtiden generellt.

Tror ni att jag kommer att få en varning?
”Framtiden generellt” låter lugnande. Tyder på att inget speciellt ska hända.
Citera
2024-03-18, 21:01
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Jösses, det kan man ju tolka lite hur som helst

Det finns saker som kan bli bättre. Det var det jag menade med att det inte fanns allvarliga brister i min undervisning. 90% av mina elever hade godkända slutbetyg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in