2006-08-11, 11:01
Medlem
smärtpatients avatar
Hej.

Jag har en gammal apoteksflaska från säg 40-50 talet. Etiketten är inte hel, då det enda man kan utläsa är ****tdroppar och under det står det smått "elen" inget av orden är alltså i sin helhet.

Grejen är den att jag förgäves hoppades på kodein eller kratom idag men inget kom, och så har jag denna (gillar gamla apoteksprylar)

Min teori är att det stått "hostdroppar" eller liknande och det luktar verkligen gammal hostmedicin, sådär lite lakrits/anis. Det finns lite brunt intorkad lösning kvar i botten som jag funderar på att hälla varmvatten i och antingen ta oralt eller rektalt. Jag menar risken finns ju att det är en opiat i? Lite desperat och konstig fundering kanske, men seriösa svar ombedes.
Citera
2006-08-11, 11:09
Medlem
babba-pappas avatar
Du får hoppas att det stod för OPIAtdroppar...

Det kan ju faktiskt vara ngt bra men eftersom det är SÅ pass gammalt tror jag effekten kan variera..
Citera
2006-08-11, 11:27
Medlem
smärtpatients avatar
Jo jag får hoppas på det. Tänker gå ner till posten och se om det inte finns något kratom, är det lite folk på vägen så snor jag lite vallmo jag spanat in, annars går jag på flaskan när jag kommer hem, om inte kratomet kommit då.
Citera
2006-08-11, 12:07
Medlem
TomiXs avatar
Kanske är gammaldags laudanum du fått tag på. Det bruna intorkade får vi hoppas på är torkad opium
Citera
2006-08-11, 12:21
Medlem
smärtpatients avatar
Jo drömma kan man ju alltid. Men det luktar precis som kruppmedecinen jag fick som liten, ni vet den där äckliga saltlakritstonen, men å andra sidan kanske den smaken fanns/finns i många läkemedel.

Hittade en gammal zip-lock där det varit 3 gram krossade röda dolkar i. Tvättade ur den med 2 ml vatten och körde upp där solen inte skiner, gjorde även ett tredjekok på vallmo men inget som biter direkt. Sticker ner till posten nu och hoppas på det bästa, annars måste jag nog tyvärr sno lite av min granne

Eller i sista fall lösa det bruna lagret i flaskan. Åh vad jag är trött på att inte få min väntade post.
Citera
2006-08-11, 12:24
Medlem
Tjackmästarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babba-pappa
Du får hoppas att det stod för OPIAtdroppar...

Eller det kanske har stått GIFtdroppar?
Citera
2006-08-11, 12:48
Medlem
WeeMaans avatar
Testa ta det rektalt, det är säkert hostmedicin.
Skadar knappast att testa iallafall.
Citera
2006-08-11, 13:26
Medlem
smärtpatients avatar
Första gången jag känt mig lite abstinent fysiskt sen jag kom hem från skogen. Inget illa alls men hjärtat klappar och jag fryser i sommarvärmen, om jag bara hade fått ett par ordentliga doser i veckan samt haft kratom hemma skulle det inte varit några problem. Men men, det löser sig när jag får lite riktiga opiater, tänker inte fastna totalt fysiskt igen.

På väg ner till posten snodde jag den lilla vallmo som var kvar sedan min förra stöld. Inte mer än 5 små pods och 2 feta rötter och lite stammar, varav den största jag fick slänga då den luktade kräfta och hade lite mögel i sig. Det tar väl bort det mesta i alla fall, funderar på att slänga i mig 1/4 lapp syra som ligger hemma, men jag har ju förstås ingen gas.

Mycket mycket skitsnack här, men till saken:

Jag har precis druckigt te, men jag löser upp det bruna i flaskan och kör rektalt, då hinner jag känna om det var nåt intressant innan teét "kickar". Man kan ju inte direkt säga kickar, om 5 pods och lite rötter. Fan jag vill ha RIKTIGA opiater.

EDIT: Blev en väldigt ljusbrun lösning på 1,5 ml, såg lite lite ut för att göra mig berörd, men jag återkommer om 10-15 minuter då det borde kännas om det var nåt skoj.

EDIT2: Nog fan vad det hostmedecin, 7 minuter efter pumpen börjar jag känna mig lite varm igen, och te slår inte så fort. Jag är ju inte direkt eld och lågor, men det blev en förbättring. De måste haft stark medecin förr, denna flaskan var på 25 ml och det var ju just som "droppar" man skulle ta dem, så det var nog lite krut i från början med tanke på att det här hade ca 50 år på nacken. (lite diazepam och somardril på detta så kanske man blir människa igen)
Citera
2006-08-11, 15:08
Medlem
DanSnows avatar
Hm... när jag var på landet i somras hittade jag en hel ask med Bamyl Kodein från 40- eller 50-talet. Tabletterna såg rätt skabbiga ut så jag valde att inte ta några, men när man läser det här börjar man ju omvärdera
Citera
2006-08-11, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smärtpatient
Hej.

Jag har en gammal apoteksflaska från säg 40-50 talet. Etiketten är inte hel, då det enda man kan utläsa är ****tdroppar och under det står det smått "elen" inget av orden är alltså i sin helhet.

Grejen är den att jag förgäves hoppades på kodein eller kratom idag men inget kom, och så har jag denna (gillar gamla apoteksprylar)

Min teori är att det stått "hostdroppar" eller liknande och det luktar verkligen gammal hostmedicin, sådär lite lakrits/anis. Det finns lite brunt intorkad lösning kvar i botten som jag funderar på att hälla varmvatten i och antingen ta oralt eller rektalt. Jag menar risken finns ju att det är en opiat i? Lite desperat och konstig fundering kanske, men seriösa svar ombedes.
"Kodeinfosfatdroppar", kanske?
En jag känner hittade en gammal ask som innehållit "kodeinfosfatkakor", man skulle enligt anvisningen på asken ta max 8 kakor per dag. Tyvärr var asken tom när hon köpte den (den låg i en låda hon ropade in på auktion). Synd att det inte säljs såna kakor idag, Ballerinakex släng er i väggen liksom.
Citera
2006-08-11, 16:40
Medlem
smärtpatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marilyn
"Kodeinfosfatdroppar", kanske?
En jag känner hittade en gammal ask som innehållit "kodeinfosfatkakor", man skulle enligt anvisningen på asken ta max 8 kakor per dag. Tyvärr var asken tom när hon köpte den (den låg i en låda hon ropade in på auktion). Synd att det inte säljs såna kakor idag, Ballerinakex släng er i väggen liksom.

Möjligt att det var det, men jag tror snarare på nåt annat. Då det var helt brunt och luktade gammal hostmedecin, så det var nog inte rent kodein.

Roligt att du nämner det för jag har själv exakt en sådan ask att ha mitt kodein i. Jag gillar gamla saker, speciellt gamla medicinsaker. Den är lite gul och rektangulär i plåt, man fick ta max 6 åt gången och 8 per dag för fullvuxen. Min är från apoteket på Drottninggatan i Stockholm.
Citera
2006-08-11, 18:21
Medlem
StorMammas avatar
Opiater överhuvudtaget har en vääääääldiiiigt lång hållbarhetstid, vi talar om tiotals år nu. Minst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in